K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2013, 15:56   #61
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af SmallAngel Se meddelelser
Det kan jeg kun vaere enig I frup, men pengene kommer jo alligevel, vi kan jo ikke goere til eller fra... Samt saa er der lidt hjaelp fra strejkekasserne, en ringe men stadig en lille hjaelp.. Ville da ogsaa helst se det loeste sig asap, ogsaa for alle boernenes skyld.. Men jeg undrer mig stadigt, penge, penge, penge.. Man maa jo gaa ud fra at det var planlagt spil fra regeringen siden de ikke kommer aabent ud og taler om pengene.. De var afsat foer de kom ind...
Strejkekassen har ikke eksisteret i dlf siden 1984, så de penge, der kommer ind fra dlf er i form af et lån - gælder i øvrigt også uddannelsesforbundet.

Når det er sagt, så har du ret i, at pengene i det mindste bør gå til noget ordentligt...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 18:23   #62
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
@Sejleren:

Et er søkort at forstå - et andet skib at føre, så inden det hele sejler langt ud på åbent hav i vildt oprør, må vi nok bare læne os op ad Admiralens vise og lade de andre om at stå ...? ;-)


Omvendt når du er færdig med at læse det her indlæg, så hop lige på dine ben en tur til Månen og tllbage igen, eller fortæl mig hvad der holder dig tilbage. Du har indtil videre fuld "frihed" at tage turen, og vi skal jo huske på flosklen, at: man kan hvad man vil :-)

Omvendt hvis vi nu holder diskussionen inden for hjemmets 4 væge og begrænser diskussionen yderlig til kun at omfatte: "Friheden" til at prutte hvor man vil og når man vil.

I familien med mor, far og 4 børn er der flertal for at indføre den regel ... så når far har forretningsbesøg til "familiespisning" i forsøget på at blødgøre en stor ordre til firmaet, så finder den største af ungerne på 16 det helt naturligt at fjerte den største, højeste og grimmest lugtende, der nogensinde er set, hørt og lugtet nord for Alperne ... i en total lykkerus over at have "total" "frihed" til det :-)

Eller vil "man" måske lægge bånd på den "frihed" i "en større sags tjeneste" (her: ordren i hus)?

Man kan sige, at dersom man ønsker "total" "frihed" til "at være sin egen lykkes smed", så er man rigtig hjertelig velkommen til at placere sig selv på en stillehavsø langt uden for fællesskabets hjælp og helt for sig selv og der begrave sig i sine egne penge, som man helt selv har trykt på palmeblade - det må sq da være lykkesuset af "total" "frihed"?


Ohhhh, nu kommer alle undtagelserne vel væltende?

Nahhhh, det er selvfølgelig godt nok, at andre begrænser deres egen "frihed" ved fx at knokle (evt. r*ven ud af bukserne til ingen penge) for at andre kan få en uddannelse , en overførselsindkomst (inc. apanage) osv.

Ser vi isoleret på "frihedsbegrebet" som i fjerte-eksemplet, så kommer vi ikke uden om at den enes "frihed" et stykke ad vejen er betinget af den andens "ufrihed", i fjerte-eksemplet til at leve med stanken mv.

Så når "producenten" anser sig for at have "frihed" til at "lukke giften ud" (det kunne være asbest, kemikalier, røg & møg mv.), så er det bare en givet selvfølgelighed, som enhver har sin fulde ret til at påføre omgivelserne?

Den gummistøvle afbrændende nabo, der vil have "frihed" til at afbrænde hvad der falder ham/hende ind i den varmeskabende pejs, det er også bare helt OK?

Eller er vi mere der, hvor vi må erkende, at der er "grænser for frihed" både i et fællesskab og i forhold til den verden vi som biologiske væsner er afgrænset af?

Når vi så ad åre (?) er færdig med den diskussion om at "frihedsbegrebet" almindeligvis fordre nogle reference-rammer (præmisser) for overhovedet at give en bare tilnærmelsesmæssig mening i en given kontekst, så kan vi vende os imod det egentlig interessante - 1) hvad er et fællesskab for en størrelse? 2) hvem repræsenterer egentlig fællesskabet? og 3) hvad beslutter fællesskabet skal gælde som reguleringsmekanisme inden for fællesskabets rammer? (her ser vi jo den trend, at nogen på den politiske scene mener, at de er mere fællesskab end andre)

Kommet så langt, så kan man begynde at se på, hvor idealet måske ikke svarer til virkeligheden, fx som fortalt i denne lille video om US økonomi:
http://www.youtube.com/watch?v=QPKKQ...ature=youtu.be

Sluttelig ender man måske op med at konstatere, at med en Type-0 Civilization med tilhørende Type-0 Consciousness, at det måske i virkeligheden er begrænset, hvad man kan få ud af "råmaterialet" med det resultat, at "verden" (herunder den politiske styrede del af verden) derfor bliver derefter ...


Citat:
Oprindeligt indsendt af sejleren Se meddelelser
Nu kunne jeg ikke lige finde på at tæske min elskede hustru ...
Ahvah ... du fik ikke slået din kone i dag?


Citat:
Så i min verden får vi ikke engang lov til at danne vores fri mening.
Grundloven giver da ellers den mulighed under ansvar ... vel og mærke.


Citat:
Du nævner en elbil, her må man også gerne tænke selv, vi har ikke vindmøller nok lige nu til at forsyne dem, så vi brænder kul, affald og våd halm af for at lave el. imens det statsejede energiselskab som skulle levere naturgas ikke kan sælge den og kommer ud med et underskud. Hvis en borger så vil brænde alternative brændstoffer af så er der lovgivet så man ikke må.
Giv Youtube en overhaling med fx: Zero Point Energy ... så skal du se, hvor alle alternativerne springer frem - endda uden du behøver at brænde noget af ... ;-)

Men igen må man sige, at intet opstår af intet ... pånær lommeuld, så der vil altid være en udveksling imellem repræsentationsformer.

Samtidig kan man sige, at der i princippet ikke er noget, der inden for fællesskabets rammer, forhindre dig fx at gå totalt Off Grid og være "din egen lykkes smed" i energiproduktionen til eget forbrug med husstandsmølle, solceller og biogas fra fx dit l*kum, herunder at du pakker din knald-hytte ind i et trippellag af godkendte isoleringsmateriale.

Skulle du få lyst kan du sikkert også få lov af fællesskabet til at op sætte et pyrolyse-baseret stirlingmotoranlæg (med NEGATIV CO2 effekt), det har de fx opsat i "kolonihaveforeningen" Barritskov ( http://www.aarstiderne.com/Om-aarsti...ljoet/Pyrolyse ) endda uden at spørge Ligusterhæk-partiet om den løsning er "stueren" ;-)

Det er bla. sådanne projekter, der kan være med til at skaffe SiD'er i arbejde og valuta til landet (i form af eksport af viden & teknologi) ;-)


BTW: Skal "vi" også have "frihed" til at være politisk ubetænksomme i dette land, eller skal "vores" "frihed" begrænses af at gøre det, der giver bedre muligheder for den fremtidige generation?

Forankret i et aristokratisk tangeunivers, kan man vel gentage: vi er kun forvalter af værdier og er forpligtet til at levere værdierne tilbage til næste generation i samme eller væsentlig bedre stand, end da vi overtog dem ...

Alt andet må være ren proletar-politik ...?



@Web:

Konspirationsteorierne får da godt nok fuld fart på ud over overdrevet ifm. linket til Agenda 21 snakken?

Nu optræder der som bekendt sjældent røg, uden at der også er en brand, men derfra og så bare nikke og sige JA til alt, det der tilbydes inden for gengren ... der er der vel et stykke vej?

BTW: Hyg dig med at lytte til linket i min trailer ... Jocelyn Pook, der i øvrigt optræder på videoen og som givet kan læse både forfra og bagfra, er ikke en helt hvilken som helst komponist ... ;-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU

Sidst redigeret af TimeGuest; 10-04-2013 kl. 18:29.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 16:43   #63
Sejlerinden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
Sejlerinden er ny på vejen
Til TimeQuest
Du kan lige så godt lade være med at provokere ham, han er bare ved at dø af grin over dig, og det skal du ikke havde på samvittigheden.
Med hensyn til hustruvold, de få frihedelskende mænd jeg har kendskab til, er i hvert til fald ikke typen der mishandler sine hustruer.
med hensyn til dine måneture og lign. Vi har solgt alt hvad vi ejer og flyttet på en båd, og bare det giver gevaldige problemer med hensyn til lovgivningen, herunder bygningsreglement, regler for skibe mv., post-loven, folkeregisterloven og en mængde kommunale lovgivninger, så det er nok ikke så enkelt at rejse til månen eller en stillehavsø, selvom det sidste godt kunne have interesse. Her i DK skal man helst opføre som den store grå masse, ligesom i DDR før i tiden.
Før i tiden havde vi et hus, dette hus lå i Fredericia kommune, der var lovgivet om at man f.eks. ikke måtte have udvendige antenner, ens bil måtte ikke være over 2,5 meter høj, og man måtte absolut ikke opstille vindmøller, det må man i det hele taget ikke nogle steder, for såvidt husstandsvindmøller.
Sejlerinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 02:32   #64
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Jah "friheden" til at skifte køn er selvf. også en del af "frihedsuniverset"...


Citat:
Oprindeligt indsendt af Sejlerinden Se meddelelser
Du kan lige så godt lade være med at provokere ham, han er bare ved at dø af grin over dig, og det skal du ikke havde på samvittigheden.
Det er jo fint nok, hvis ham der Sejler-manden kan holde næsen over vande, når han nu døjer så meget med så megen latterkrampe ;-)

Han har da i hvert fald "friheden" til at forsøge, det bedste han evner ... mere ka' der vel ikke forlanges af ham ... og med al respekt for "frihedsbegrebet" er det nok ikke korrekt at tvinge ham til det :-)

BTW: Går han alligevel ned med flaget ka' det vel omkonteres til en besparelse på de offentlige udgifter?


Citat:
Med hensyn til hustruvold, de få frihedelskende mænd jeg har kendskab til, er i hvert til fald ikke typen der mishandler sine hustruer.
Fint I / du ka' nøjes med at banke hinanden på plads ... og få lidt (gebyr) bank til kaffen som en ekstra krølle på halen ;-)

For "friheden" til at modtage rudekuverter med rykkere, det er jo også en del af virkeligheden for en del ;-)


Citat:
Her i DK skal man helst opføre som den store grå masse, ligesom i DDR før i tiden.
Hum ... ja, det lyder jo bestemt ikke rart!

Jeg har rejst lidt derover, som hum ... turist ... før muren faldt ... så ... ja ... det var en speciel oplevelse ...


Men hvad holder jer egentlig tilbage til at frasige jer ethvert (incl økonomisk) tilhørsforhold til DK og så ellers bare dampe af til sydhavsøen?

Hvis I finder en ubeboet én af slagsen, så kan I vel bare stille jeres mølle og store (hjemmelavede? - man har jo friheden til selv at kunne, ikk') bil(er)op der?


Citat:
Før i tiden havde vi et hus, dette hus lå i Fredericia kommune, der var lovgivet om at man f.eks. ikke måtte have udvendige antenner, ens bil måtte ikke være over 2,5 meter høj, og man måtte absolut ikke opstille vindmøller, det må man i det hele taget ikke nogle steder, for såvidt husstandsvindmøller.
Her ude på landet, hvor der er mange km til den nærmeste rigtige nabo i samme klassement, her ka' vi prutte lige så meget vi vil udendørs, også selv om vinden er i den rigtige / forkerte retning (alt efter temperament).

Anderledes må det være ombord på en bette jolle, hvor der kun er plads til at krybe i køjen sammen. Her byder alm. dannelse vel, at man lægger bånd på sin "frihed" til at fjerte i den fælles sovepose, for ikke at ætse lungerne helt væk hos den elskede? =8-)

Fortsat go' tur sydover ... men vær særlig forsigtig, når i sejler ind i pirat farvand! DK har ikke råd til at betale løsepenge ... for finanskrisen strammer ved i jo godt osv ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2013, 16:03   #65
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Skulle DA mon ikke stramme ballerne, og lede efter muligheder for at skabe flere arbejdspladser herhjemme, fremfor at flyttte dem udenlands?

Claus Hjort har jeg aldrig brudt mig om, hvergang han lukker munden op- melder min hjerne brandøvelse: Evakuér nu!

Da sidste blå regering var I spil, var de to eneste (erkendte V-vælgere I familien ) godt trætte af dem!
DF- er et populistparti= Komplekse problemer kan løses med enkle og fuldstændig forkerte tiltag. Jeg har også altid (I min karriere som kontanthjælpsmodtager) undret mig over, at folk på kontanthjælp/pension kunne mene DF er lykken? Men svaret er: Enkle løsninger, der virker besnærende, hvis man ikke tænker videre og konsekvensberegner. Hvad vil denne løsning også kunne udmønte sig I?

Denne regering er blå- og personligt vil jeg gerne sparke Martin Lidegaard til måls (eller hårdt bagi det, der er øverst hvis han plukker jordbær). (Solceller, som også V-vælgere har sat op). Det er umuligt at planlægge alternative energimuligheder, hvis lovgivningen er HOVSA! og ændres HOVSA! Lovsjusk burde indebære livsvarig grisetryne til hele Folketinget. Tak til DF for populisme- og deraf følgende lovsjusk.

Jeg har lært ikke at forvente noget godt af røde regeringer, hvis man kan huske Karen Jespersen? Tak Karen for de 7 ubrugelige kurser! I det 8. evnede de ikke at krydse mig af. Så farvel kontanthjælp.

I "gamle dage" havde arbejdsgivere og folk med høj indtjening en social bevidsthed og anstændighed, der I dag er helt tabt I liberalisme. Liberalismen har også sejret ad helvede til. (For nu at citere let forvansket Thomas Nielsen) men bestemt ikke godt.

Desværre har jeg ingen patentløsning for at rette samfundet op. Og det er måske godt det same! (Ingen forudfattede meninger).
Men at kvæle solcelle industrien (og dem, der satte det op - håndværkere) er I min optik DUMT.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2013, 16:47   #66
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Strejkekassen har ikke eksisteret i dlf siden 1984, så de penge, der kommer ind fra dlf er i form af et lån - gælder i øvrigt også uddannelsesforbundet..
Det er da også fuldstændig tåbeligt at der ikke har været indbetalt til en strejkekasse...
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2013, 17:53   #67
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Det er da også fuldstændig tåbeligt at der ikke har været indbetalt til en strejkekasse...
Ja, det er vanvid, men de må jo have følt sig sikre, siden de stoppede med at sætte penge af - især vanvittigt, når modparten har uanede ressourcer (i modsætning til, hvis det var en privat virksomhed, der valgte at lockoute sine medarbejdere)
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stemmer der tæller. klanst Politik og Samfund 67 26-11-2013 13:54
Folketingsvalg på K10 ( hvad stemmer i ) halse Politik og Samfund 30 04-07-2012 00:04
hvad stemmer k10 brugerne? de4aks Politik og Samfund 70 15-09-2010 14:38
Tør du sige, hvad du stemmer på? Antoniette Politik og Samfund 39 18-02-2008 15:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension