K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2013, 12:56   #1
louisesparadis
Piskesmælds offeret......
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Lokation: odsherred
Alder: 42
Indlæg: 15
Styrke: 12
louisesparadis er ny på vejen
lyrica mod piskesmæld

hejsa derude
er lige kommet hjem fra lægen, han gav mig Lyrica 75mg. mod smerterne i mine nerver i forb. med mit piskesmæld, men efter jeg har læst lidt om Lyrica, er jeg ikke sikker på jeg tør dem?!?! g min læge var ikke helt sikker på de ville hjælpe, så skal kontakte lægehuset om en uge, da han så vil henvise mig til en special læge/smerte klinik..... hvis Lyrica ikke virker....han oplyste mig desuden m at Lyrica er monster dyrt, så fik en vareprøve af ham med 14stk.
min læge kaldte det for neuropatiske smerter i frb. med mit piskesmæld g derfor jeg fik Lyrica.....
er der nogle her der har kendskab til Lyrica og piskesmæld?
andre her med nerveskader i forb. med piskesmæld
Gode råd, min højre side sover konstant, fra nakken og ned i høre arm, nogle dage med svimmelhed og kvalme og ond hovedpine

Skal jeg starte på Lyrica? er mor til 3, og frygter de omtalte bivirkninger, findes der andre og bedre alternativer end Lyrica?

What to do, er så forvirret, for har ikke den vildeste lyt til Lyrica efter jeg selv har læst om dem... men hvis de nu hjælper

Sidst redigeret af louisesparadis; 11-10-2013 kl. 13:05.
louisesparadis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 13:18   #2
ErikS
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2010
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
ErikS er ny på vejen
Lyriks

Hej

Jeg startede på Lyrica da jeg havde stærke nerve irritationer i foden efter en fejlslagen rygoperation.

I starten var jeg meget svimmel, men effekten var klart bedre end gappabentin.
Desværre tog jeg 10 kg på, uagtet at jeg har holdt min vægt under 5 års sygdomsforløb. Jeg er nu tilbage på gappabentin.
ErikS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 13:38   #3
louisesparadis
Piskesmælds offeret......
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Lokation: odsherred
Alder: 42
Indlæg: 15
Styrke: 12
louisesparadis er ny på vejen
min læge snakkede også m gappabentin da det var billigere, men så så han havde vareprøven af Lyrica på lager, derfor jeg fik den..... uuh det er den svimmelhed jeg frygter, er allerede svimmel nu og har ikke lyst til det bliver værre(er slemt i perioder her) og de 1kg puha!
louisesparadis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 14:17   #4
ErikS
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2010
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
ErikS er ny på vejen
Lyrica

Hej

Husk at lægen skal udskrive midlet til det de er beregnet til(husker ikke hvad).

Hvis de udskrives til neurogene smerter koster 50 stk ca 700 kr. Det samme med gappabentin, som dog ikke er så dyrt. De skal udskrives som om at du har epilepsi, så får du tilskud, og betaler kun en brøkdel af prisen.
ErikS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 14:24   #5
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg har også fået lyrica mod nervesmerter. Jeg fik tilskud, så jeg ikke betalte så meget. Det var lægen, der søgte det, så vidt jeg husker...

Mht. Bivirkninger så er jeg ikke helt frisk i erindring, men husker dem hverken værre eller bedre end alt det andet medicin, jeg har prøvet. Træthed var nok det største problem.

På mig virkede de ikke specielt godt. Jeg fik samtidig også anden medicin - baklofen og et eller andet med 's'. Noget virkede i centralnervesystemet mod smerterne og noget mod musklerne

Husker at det var ret ubehageligt at trappe ud af - fik en del abstinenssymptomer
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 14:28   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har taget lyrica i ca 4 år...2gange 3oo mg dagligt mod nervesmerter og er ikke kommet mig et gram...jeg tager dem med metadon og oxycontin og oxynorm og det tager da noget af smerterne - men desværre ikke alle smerter

jeg fik dem i sin tid ved smertelægen og han sagde nogen kom sig meget -andre lidt og nogen slet ikke...

jeg har kun haft gode oplevelser med lyrica,,,,

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 14:54   #7
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Bruger selv lyrica i meget høj dosis samt metadon,
har ikke problemer med vægt, var lidt svimmel i starten men det går over,
du kan roligt spise dem 75mg er ikke så meget jeg får 150mg 3 gange om dagen
pga. nervesmerter (pisekesmæld)
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2013, 09:16   #8
louisesparadis
Piskesmælds offeret......
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Lokation: odsherred
Alder: 42
Indlæg: 15
Styrke: 12
louisesparadis er ny på vejen
prøvede en af dem igår, oplevede en time efter jeg havde taget den, at jeg blev svimmel, forvirret, kvalme lidt ala som var jeg høne fuld! idag har jeg stadig kvalme, er træt og har kastet op lidt som at have tømmermænd..... er alene hjemme med mine unger idag g tør skisme ikke tage en til, før manden er hjemme igen, andre der har oplevet opstart bivirkninger ala mine?
louisesparadis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2013, 09:36   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg har ikke prøvet lykia men min veninde der har piskesmæld har prøvet gemadol i starten fik hun de samme bivirkninger og var ved at stoppe flere gange men efter en uge blev det bedere og nu har hun taget dem i 6 mdr. oh har aldrig haft det beder,
hun er ellers blevet syg af alle de piller de har prøvet af give hende.

hun her ikke fået større arbejdes evne, for hun kan stadig ikke koncentrer sig ret lang id uden hovedepine.
men på hjemmefronten går det meget bedre hun har fået mere ro i kroppen og derved mere overskud psysisk til familien.

altså ikke flere kræfter men bare bedre ro i kroppen, og mindre hovedepine.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2013, 09:57   #10
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
hvad er du startet på 75 mg eller

For at undgå så mange bivirkninger som muligt skal du trappe langsomt ind med 25 mg om dagen stigende efter en plan, som fx kan være efter 3 dage stige til 50 mg og derefter efter nogle dage stige til 75 mg
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Medicin Lyrica? Annemette Alt det andet 53 10-05-2018 19:39
Lyrica jassie Alt det andet 26 22-06-2012 21:40
lyrica???? Wasaki Alt det andet 15 18-04-2012 07:11
Imozop - lyrica Hannepanne Alt det andet 26 27-06-2011 13:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension