K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2016, 19:26   #1
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Fleksjob 50%

Hej

Jeg var til møde med min sagsbehandler i dag, og hun siger til mig. Husk nu at din arbejdsevne skal være nedsat med mindst 50% af hvad du arbejde før. Og eftersom jeg forsøgte (og blev syg) at arbejde 15-20 timer om ugen, for at have en indkomst, mener hun altså at jeg kun må arbejde 7-10 timer om ugen for at kunne få fleksjob.

Mig bekendt tager de nye fleksjob regler kun udgangspunkt i fuldtid?

Jeg har også erklæring fra lægen, hvor der står at jeg arbejder deltid på grund af min sygdom, men jeg har ikke fået afleveret den endnu, da jeg mente det var unødvendigt med de nye regler.

Er der nogen der kan hjælpe?
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2016, 20:06   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
http://www.elmer-adv.dk/ankestyrelse...-lovgivningen/

Denne siger at de netop ikke bare må sige f.eks. 18,5 timer.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2016, 22:44   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg kan ikke rigtigt ud af det du skriver forstå om du ER bevilliget fleksjob eller du er på vej mod en bevilling. Hvis du er på vej er der som din sagsbehandler siger nogle kommuner der tyder reglerne for bevilling af fleksjob til at man skal kunne arbejde mindre end 50%.

Den afgørelse Elmer og Partner referer til er stadig tvetydig.
Det er Afgørelse 6-14 og tilbagekaldelsen står helt nederst i note 1.
Den der henvises til i note 1 er N-11-06

De nye fleksjobsregler siger at man i det enkelte job skal vurdere hvor meget borgeren kan arbejde. I nogle jobs vil du kunne arbejde måske 15 timer, mens du i et andet job kun kan arbejde 8 timer. Så det skal vurderes hver gang du ansættes.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2016, 22:47   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Jeg kan ikke rigtigt ud af det du skriver forstå om du ER bevilliget fleksjob eller du er på vej mod en bevilling. Hvis du er på vej er der som din sagsbehandler siger nogle kommuner der tyder reglerne for bevilling af fleksjob til at man skal kunne arbejde mindre end 50%.

Den afgørelse Elmer og Partner referer til er stadig tvetydig.
Det er Afgørelse 6-14 og tilbagekaldelsen står helt nederst i note 1.
Den der henvises til i note 1 er N-11-06

De nye fleksjobsregler siger at man i det enkelte job skal vurdere hvor meget borgeren kan arbejde. I nogle jobs vil du kunne arbejde måske 15 timer, mens du i et andet job kun kan arbejde 8 timer. Så det skal vurderes hver gang du ansættes.
Men er vi enige om, at hvis sagsbehandler siger, at hvis man kan arbejde mere end 7-10 timer om ugen, hedder det ikke fleksjob, men ordinært arbejde. At det ikke passer ?
For det er sådan jeg forstår spørgsmålet
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2016, 22:55   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Men er vi enige om, at hvis sagsbehandler siger, at hvis man kan arbejde mere end 7-10 timer om ugen, hedder det ikke fleksjob, men ordinært arbejde. At det ikke passer ?
For det er sådan jeg forstår spørgsmålet
Jeg tror sagsbehandleren taler om 50% af fuldtid og at hun, når hun siger i forhold til FØR, mener FØR Tazoom blev syg.

Tazoom fortolker det som at det er 50% af 15 timer. Hvilket ikke giver mening. Det hedder jo fleksjob uanset om det er 7, 10 eller 15 timer.

Sidst redigeret af Akvamarin; 31-05-2016 kl. 22:57.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2016, 06:45   #6
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Jeg tror sagsbehandleren taler om 50% af fuldtid og at hun, når hun siger i forhold til FØR, mener FØR Tazoom blev syg.

Tazoom fortolker det som at det er 50% af 15 timer. Hvilket ikke giver mening. Det hedder jo fleksjob uanset om det er 7, 10 eller 15 timer.
Nej sagsbehandleren pegede på et papir og sagde udgangspunktet er sidste ansættelse på 15-20 og så 50% af det.

Jeg er pt i ressourceforløb og igang med praktik.

Beklager hvis jeg har lagt tråden forkert

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Men er vi enige om, at hvis sagsbehandler siger, at hvis man kan arbejde mere end 7-10 timer om ugen, hedder det ikke fleksjob, men ordinært arbejde. At det ikke passer ?
For det er sådan jeg forstår spørgsmålet
Det er præcis det jeg gerne vil frem til tak 😊

Sidst redigeret af Webmaster; 03-06-2016 kl. 14:58. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2016, 08:54   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Det er præcis det jeg gerne vil frem til tak 😊
lad mig sige det sådan her:
Hvis det din sagsbehandler siger passer, så undres jeg over at jeg overhovedet vil kunne fleksjob (det er på tale som meget realistisk efter mit ressourceforløb).
Jeg kom nemlig på kontanthjælp som 19-årig, efter 1 års forsøg med uddannelse, og har aldrig arbejdet. Så hvis man skulle gå efter din sagsbehandlers udgangspunkt, kunne jeg smutte ud og være selvforsørgende nu mon?
Eneste arbejde jeg har haft, har nærmest været telefonsælger i maks 1 måned. Tror jeg havde 6-8 timer om ugen. Men ved mig snakker man fleksjob på 15 timer (det er vores optimistiske håb pt).

Jeg ved det er farligt at sammenligne sager på den måde, men det var mest for at sige, at det udgangspunkt ikke holder
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2016, 11:58   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg synes helt klart, at du skal henvise sagsbehandleren til den link, som MistyMiss har sat ind.

Jeg har også undret mig meget over, at nogle fleksjobbere bliver ansat til feks. 15 timer, men kun får løn til 7 timer - som om man skal "bare være der" resten af de 7 timer... Helt ærligt.. Det er lidt for langt ude. Så hellere arbejde effektivt i de 7 timer, som man kan 100 %, og så gå hjem... Jeg er i den gamle ordning og kan godt frygte i det næste job, hvad jobkonsulenten har tænkt sig - at jeg skal være på virksomheden i længere tid end det, jeg reelt får løn for. Og ifølge beregningen, så er det faktisk underordnet, hvor mange timer, man er på arbejdspladsen, så får man samme løn. Det er kun timelønnen, der ændret på det, jo højere timeløn jo mere løn får man. Sådan har jeg fundet frem til det nu.

Sidst redigeret af curls; 01-06-2016 kl. 12:00.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2016, 12:09   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Jeg synes helt klart, at du skal henvise sagsbehandleren til den link, som MistyMiss har sat ind.

Jeg har også undret mig meget over, at nogle fleksjobbere bliver ansat til feks. 15 timer, men kun får løn til 7 timer - som om man skal "bare være der" resten af de 7 timer... Helt ærligt.. Det er lidt for langt ude. Så hellere arbejde effektivt i de 7 timer, som man kan 100 %, og så gå hjem... Jeg er i den gamle ordning og kan godt frygte i det næste job, hvad jobkonsulenten har tænkt sig - at jeg skal være på virksomheden i længere tid end det, jeg reelt får løn for. Og ifølge beregningen, så er det faktisk underordnet, hvor mange timer, man er på arbejdspladsen, så får man samme løn. Det er kun timelønnen, der ændret på det, jo højere timeløn jo mere løn får man. Sådan har jeg fundet frem til det nu.
Problemet er at nogen ikke er i stand til at arbejde 100%.
Min effektivitet ligger f.eks. på 60%, og sådan er det. Men det betyder jo ikke at jeg bare sidder og glor. Jeg arbejder bare langsommere
Arbejdsgiver betaler så for den effektive tid, og så supplerer kommunen via løntilskud.

Og jo, antal timer kan godt have betydning. Kommer an på hvor høj ens løn er. Men der kan du prøve dig lidt frem med de beregnere man kan finde
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2016, 15:26   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Problemet er at nogen ikke er i stand til at arbejde 100%.
Min effektivitet ligger f.eks. på 60%, og sådan er det. Men det betyder jo ikke at jeg bare sidder og glor. Jeg arbejder bare langsommere
Arbejdsgiver betaler så for den effektive tid, og så supplerer kommunen via løntilskud.

Og jo, antal timer kan godt have betydning. Kommer an på hvor høj ens løn er. Men der kan du prøve dig lidt frem med de beregnere man kan finde
Tror godt jeg kan se, hvad du mener det med ikke alle kan arbejde 100 %.

Nu har jeg feks. arbejdet ca. 18 timer ugentligt i flere år, og hvis jeg skifter job til kun 10 timer om ugen, så kan jeg dog godt arbejde 98 % effektivt vil jeg tro ud fra de problemstillinger jeg har med min nedsatte arbejdsevne. Jeg kan feks. ikke klare alt for mange timer, så bliver jeg træt, det bliver jeg ikke ved 10 timer. Det sjove er, at nogle af mine kollegaer ikke selv arbejder 100 % effektivt på fuldtid.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension