K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2013, 18:07   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Bør NemId afgå ved døden

Hold da op....NemId.....

Ja man ved næsten ikke hvad man skal skrive....

Nu opfordre NemId at man undlader at opdatere Java som er kommet med en sikkerhedsopdatering som lukker 51 huller...

Gad vide om NemId så vil være ansvarlige hvis nu der skete noget fordi man ikke havde opdateret sin java

Citat:
Men alene Nets’ udmelding om, at man skal vente med at opdatere Java, møder kritik fra sikkerhedsfolk.

It-sikkerhedsfirmaet Esec skriver for eksempel i et blogindlæg onsdag morgen, at man bør opdatere, uanset hvad Nets siger. Opdateringen lukker nemlig 51 sikkerhedshuller, hvoraf mange er alvorlige.

»For - uhyre forbavsende - anbefaler vores digitale identifikationsselskab ove rfor det offentlige, NemID, på deres webforside, at man ikke opdaterer. Fordi NemID-softwaren har problemer med den nye Java-version. Mon NemID yder assistance, hvis man bliver inficeret med angreb mod en af de mange sårbarheder, man så er eksponeret over for?« spørger sikkerhedsfirmaet.
Kilde: http://www.version2.dk/artikel/nets-...godt-nok-54470

Sørme om ikke også Nordea og Danske Bank også opfordre deres kunder til at vente med at opdatere og evt afinstallere den nye version hvis man allerede har opdateret...

Citat:
Søren Winge har over for Ritzau udtrykt et håb om, at de danske banker selv vil lægge et afinstalleringsprogram ud til deres netbankkunder.
Det har blandt andet Danske Bank og Nordea allerede gjort. Danske Bank anbefaler yderligere, at man "venter med at opdatere Java igen, indtil problemet bliver endeligt løst."
Kilde: http://finanswatch.dk/Finansnyt/Peng...cle6107524.ece

Forskellige links om dette:

http://www.computerworld.dk/art/2286...-opdatere-java

http://www.computerworld.dk/art/2286...kkerhedshuller

http://www.information.dk/telegram/475443

http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2013...ge-deres-nemid

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/10/16/072952.htm
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 18:40   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
NemId skal bare få fingeren ud og få afskaffet deres JAVA problem.

Man kan ikke bygge så stort et system op omkring java... java er ikke et almindeligt udbredt program, sikkert derfor det stort set ikke kører på andre platforme end danske PCer.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 04:19   #3
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
Man skal sandlig også ha fundet en plan B, man ligger jo fandme hele danmark ned.

Jeg køre konsekvent JAVA i en Vituel maskine, tør ikke andet !
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 14:32   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, jeg var jo en af dem der opdaterede mit JAVA og dermed udelukkede mig for brug af netbanken, hastighedstjek på computeren og en masse andet der brugte JAVA - så fik jeg et værktøj af banken til at få fjernet det nye JAVA, så jeg stadig kører på det gamle....

De TROR at det vil køre igen natten til Lørdag, men lad os nu se........gør det ikke, får NETS i hvert fald en masse bøder!!

http://politiken.dk/tjek/digitalt/in...or-nemid-kaos/
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 16:53   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er da uhyggeligt at man tillader et firma at lave "en landsdækkende" sikkerheds løsning....som bare ikke fungere på halvdelen af de platforme som folk bruger til at gå på nettet med...

At de så samtidig kan finde på at bede helt alm mennesker om at lade være med at installere en sikkerheds update som lukker hele 51 huller....ja det er helt hen i vejret...

Var man en af dem der legede med disse ting....ja så har man et ret stort udvalg af den danske befolkning hvor man kunne udnytte det at de ikke har fået dækket alle disse huller...

Det burde klart være en OMMER!!
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 19:56   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig! OG dermed et JA til at NEM ID bør afgå ved døden - i hvert fald i nuværende form!

Dem MÅ kunne gøres smartere (og mere sikkert!)....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 22:13   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har lige lært at bruge nem id og jeg har selv lige opdateret java,

Jeg skulle også have været i banken og overgive mig til net bank,det nåde jeg så heldigvis ikke

MEN hvad med den Java jeg har opdateret er der noget galt med den ?
Skal man opdater igen når Nem id funker igen hvis den kommer til det ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 22:20   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man bør klart opdatere sin java og vente med at gå ind hvor det kræver NemId

Det at de råder folk til at vente med at opdatere sin java...det gør bare at folks computere står pivåbne for evt indbrud på deres computere...det er fuldstændig vanvittigt at bede folk om at lade være med at opdatere...

Nej opdateringen af java er helt fint....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 22:25   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Tak så jeg mere rolig ,trode lige jeg skulle slette noget jeg ikke ved hvor er Java er jo noget der har sit ejet liv det dukker og og dikter og væk er det
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 22:29   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det kører igen- så nu skal jeg ud og finde JAVA igen....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension