K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2007, 09:50   #11
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
Hej Mai-Britt

Træls sag du står midt i Ved ikke om du allerede har talt med rådgiverne i Gigtforeningen, men det vil jeg i hvert fald anbefale. Dem har jeg selv fået meget hjælp og støtte fra.

Held og lykke!

Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 11:27   #12
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Sikke en uheldig situation, jeg føler virkelig med dig. Jeg har selv haft alvorlige celleforandringer i underlivet og er også blevet opereret, og det er ikke særligt sjovt. Jeg krydser fingrer for dig og sender dig de bedste tanker.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2007, 11:55   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mai-britt er der sket noget i forhold til dine sygedagpenge er de forlænget eller hvad ?
  Besvar med citat
Gammel 23-10-2007, 19:53   #14
Klein
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2007
Indlæg: 14
Styrke: 17
Klein er ny på vejen
Nu har jeg lige siddet og læst lidt på indlægget, og i den forbindelse har jeg et spørgsmål. Min mor har ikke været i stand til at arbejde de sidste 5-7 år og er i gang med at få behandlet førtidspension.

De sidste 4 år har hun fået kontanthjælp, kan hun få sygedagpenge igen?
Klein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2007, 20:20   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Klein det kan hun ikke , desværre det er ulempen ved at ryge i hullet, hvis og så frem man har fået taget sygedagpengene og mener at det ikke var på reel baggrund så har man jo mulighed for at anke det, men det skal ske inden for fire uger .

Nu ved jeg ikke hvorfor din mor er endt på kontanthjælp men er det af samme grund som mange af os herinde så er det fordi man retten til sygedagpenge er udløbet inden der har været en afklaring på hendes situation ....
  Besvar med citat
Gammel 23-10-2007, 20:28   #16
socialnørden
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2007
Indlæg: 38
Styrke: 18
socialnørden er ved at flytte ind på K10socialnørden er ved at flytte ind på K10
Hej Mai-Britt!

Mange er allerede kommet med mange gode råd. Jeg vil opfordre dig til hurtigst muligt at ansøge om revalidering.. Der ligger en helt klar principafgørelse fra Ankestyrelsen som siger, at en kommune ikke når der er ansøgt om revalidering kan stoppe sygedagpenge, før der er udarbejdet en ressourceprofil og truffet afgørelse herom. Hvis de giver afslag har du med din ansøgning købt lidt ekstra tid på sygedagpenge og kan herud over bruge deres afslag som en begrundelse i en fleksjobansøgning. I øvrigt mener jeg det er § 7A i retssikkerhedsloven der foreskriver at der skal være kontinuitet eller sammenhæng i indsatsen.. Det vil sige at har de sagt nej til at du er omfattet af revalideringsbestemmelserne så er næste naturlige step at indlede en sag om visitation til et fleksjob... Siger de derimod ja til revalidering er der nye muligheder for forlængelse af sygedagpengene.. Der skal bare være overvejende sandsynlighed for at du kan gennemføre en revalidering med henblik på tlbagevenden til det ordinære arbejdsmarked. Så kan du få forlænget sygedagpengene indtil du er klar til at starte på noget og indtil der er lavet en plan for revalideringen og du kan optages på pågældende uddannelsesinstitution eller i en virksomhed i virksomhedsrevalidering... Viser det sig senere, at du af helbredsmæsige årsager ikke kan gennemføre revalidringen er du bare så meget tættere på fleksjobbet.. Jeg vil mene det er en win - win situation.. Få lige kommunen til skriftligt at kvittere for modtagelsen af din ansøgning om realidering - man skal jo have alt sort på vidt nu om dage :-)
Mit råd kan sagtens udøves parallelt med de ovenstående råd fra andre brugere her på K10.. Der er ingen modsætninger i det.. Pøj Pøj.

Hilsen Socialnørden.
socialnørden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2007, 20:58   #17
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Mht dét med kontinuitet... vil det sige, at hvis man er revalideringsberettíget og søger førtidspension - og får afslag, så vil det naturlige være fleksjob...? Eller tilbage til revalidringsbestemmelserne???

Meget aktuelt i min sag nemlig
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2007, 21:40   #18
socialnørden
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2007
Indlæg: 38
Styrke: 18
socialnørden er ved at flytte ind på K10socialnørden er ved at flytte ind på K10
Ja det vil det! I hvert fald i den forstand at kommunen aktivt har pligt til at forholde sig til det.. Selvom du har været i et revalideringsforløb, men ikke er lykkedes med revalideringen så er du stadig omfattet af revalideringsbestemmelserne og skal i samarbejde med kommunen lave en ny og revideret revalideringsplan.. Mener kommunen ikke at det længere er sandsynligt at du indenfor noget erhverv vil kunne vende tilbage til ordinært arbejde, skal de i stedet tage stilling til om der skal påbegyndes en fleksjobsag eller en førtidspensionssag.. På dette område er beskæftigelsesloven tænkt som en trappe, hvor man når man når hen for enden af et trappetrin naturligt bevæger sig op på det næste.. Det er ikke meningen at man skal falde igennem et "hul" mellem to trappetrin.. Jeg ved at det desværre langt fra altid er sådan virkeligheden ude i kommunerne ser ud, men ikke desto mindre skal du holde hårdt på at kontanthjælp ikke alene er i strid med intentionerne bag beskæftigelsesloven men også i strid med retssikkerhedsprincippet om sammenhæng og kontinuitet i indsatsen.
Jeg ønsker dig al mulig held og lykke.
Hilsen Socialnørden.

Sidst redigeret af socialnørden; 23-10-2007 kl. 21:43.
socialnørden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2007, 21:48   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Socialnørden...

Det er simpelthen så fedt, at du bidrager her på siden.

Dine svar giver en logisk og sammenhængende forklaring på, hvordan vi i praksis kan forbinde det med lovgivningen... og komme videre.

Lovgivningen er der jo... den skal bare følges.

Vi "drukner" i smådetaljer i lovene, hvor du hæver det et niveau op.
(Det har jeg også forsøgt, men det er altså meget svært, når man selv sidder i l... til halsen.)

Håber du kan bidrage mest muligt her på siden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2007, 22:05   #20
socialnørden
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2007
Indlæg: 38
Styrke: 18
socialnørden er ved at flytte ind på K10socialnørden er ved at flytte ind på K10
Hej Zuza!

Tusind tak.. Men jeg bliver også selv klogere af det her.. Måske er det nu jeg retfærdigvis skal afsløre at jeg faktisk er uddannet socialrådgiver - I øvrigt er jeg også selv fleksjobber og arbejder som socialrådgiver i en fagforening 20 timer om ugen.. Verdens bedste job! Så jeg er altså ikke noget unikum, bare en sølle socialrådgiver der kæmper for at retfærdigheden sker fyldest og prøver at bidrage en smule hvor jeg kan.. Jeg er vild med denne side.. Tror jeg har sagt det før, men alligevel.. Jeg skal nok fortsætte med indspark her på siden når jeg synes jeg har noget at byde ind med.. I øvrigt er jeg kvinde og 32 år ung ;-) Jeg er modstander af den retning vores velfædssystem bevæger sig i og synes tit det handler alt for meget om refusionsregler og kommunal kassetænkning, skufferegulativer med videre.. Eller sagt på godt jysk (ja jeg er jyde) Det handler alt for lidt om den enkelte borger og hvad det gode liv er for ham eller hende.. Det vil jeg gerne på forskellige måder bidrage til at lave om på og det her er så en af måderne.. En anden er via mit job, hvor jeg forsøger at gøre en positiv forskel i det enkelte medlems liv, men samtidig forsøger at rejse generelle problemstillinger politisk og der igennem ændre dårlige og uhensigtsmæssige situationer for en bredere skare af befolkningen.. Ja ja jeg ævler løs.. Det er vist også derfor jeg har kaldt mig "nørden" hi hi.. Det var lidt om hvem jeg er.. Godnat og sov godt.
Hilsen Socialnørden.
socialnørden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge før 1 år! BettyBoop82 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 15-10-2012 18:54
stop af sygedagpenge miki35 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 08-10-2012 00:04
stop af sygedagpenge dididar Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 09-10-2011 00:24
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension