K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2009, 23:43   #11
Forsyg
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 81
Styrke: 16
Forsyg er ny på vejen
Hmm er ikke lige helt med, hvad har Falck at gøre med sygedagpenge????
Forsyg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 09:32   #12
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Ligesom i nogle andre kommuner har Kolding kommune udliciteret "sagsbehandlingen" af sygedagpengesager til Falck Healthcare. Her er lidt om, hvad de selv skriver om deres arbejde i Randers og Næstved:

http://www.falckhealthcare.dk/fhc-arkiv?textID=25308

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 15:05   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kun 2 toiletter til 120 personer.

Tja, hvor mange af disse kommer i aktivering med dropstativer, kørestole osv., fordi de har mistet sygedagpengene og nu skal aktiveres som konStanthjælpsmodtager?

Gad vide, om skånebehovene opfyldes, når man aktiverer som nedenfor?!
Citat:
Lige ved siden af toiletkummen hos HC Partners i Korsør har en eller flere personer i længere tid "moret" sig med at efterlade deres afføring i en lille, ildelugtende bunke på gulvet. Angiveligt som et signal til jobcentret om, at "de vil skide på dem".
Citat:
- Jeg har nu foreslået, at HC Partners bruger renholdelse af toiletterne som en del af aktiveringen. Så kan det være, det stopper, siger jobcenterchefen.
http://www.sn.dk/artikel/36807:Slage...paa-aktivering

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 17:21   #14
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Forsyg Se meddelelser
Hmm er ikke lige helt med, hvad har Falck at gøre med sygedagpenge????
Det er et samarbejde Kolding Kommune har indgået med Falck Jobservice, som Risa skriver har de noget lignende kørende i bl.a Næstved under navnet Falck Healthcare.
Man kan så undre sig over hvad i alverden Falck har jobservicevirksomhed for, men som alle andre aktører i den her syge verden, så er det vel for at tjene penge.

Læs evt. artiklen her http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=43500

Den artikel er fra august i år og aftalen skal løbe i tre år... så er det godt nok nedslående at læse i december måned, at der jubles sådan hos Falck Jobservice hver gang de når deres mål...men man kan jo så helt kynisk sige, den enes død, den andens brød... det her beviser det i hvert fald.

Her er hvad der står hos 3F fra d. 21. december i år http://www.3f.dk/kolding/Nyheder/3F-...d%20Falck.aspx

Jeg synes personligt det er HELT uacceptabelt og burde stoppes. Det er virkelig at pisse syge mennesker op og ned ad ryggen og helt beviseligt kassetænkning af værste skuffe
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 28-12-2009 kl. 17:25.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 20:22   #15
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ja, zuza, jeg så godt overskriften i dag på avisen.

Undskyld mig men det må da kaldes ytringsfrihed fra begge ender ikk´

Okei, jeg syns heller ikke det er ok MEN jeg syns SLET IKKE det er ok at udstille en hel flok mennesker som nærmest tja, hvad skal man sige

Hm, denne jobcenterchef krydser jeg jævnligt klinger med så nej, han udtalelse skal ikke få lov at stå uimodsagt
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 20:25   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, jeg vidste godt, at det jo ikke var Falck, men det var pga. den skumle holdning, man har til sygemeldte.

Jeg gad godt vide, hvor mange fleksere på konStanthjælp, der får overset skånebehov i den aktivering.

Er det sådan, konStanthjælps-fleksere skal behandles?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 15:15   #17
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Nu skal man jo passe på med hvad mand læser i aviser, og har de nogen dokumentation for det de skriver

Jeg har selv været igennem falck helfcare i forbindelse med sygedagpenge og efterfølgenede fp, jeg kan kun sige at de var yderst kompentent jeg var igennem psykolog og læge og begge var som sagt yderes kompetente og jeg kan kun være glad for den behandling jeg har fået fra dem, Jeg fik min fp og de ting de skrev stemte helt overens med min virklighed og den måde jeg havde det på
Syntes måske det er lidt overdrevet at nogen mener at man skal opsige sit falck abonomant, ud fra hvad en avis artikel skriver.

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 17:20   #18
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mai-Britt Se meddelelser
Nu skal man jo passe på med hvad mand læser i aviser, og har de nogen dokumentation for det de skriver

Jeg har selv været igennem falck helfcare i forbindelse med sygedagpenge og efterfølgenede fp, jeg kan kun sige at de var yderst kompentent jeg var igennem psykolog og læge og begge var som sagt yderes kompetente og jeg kan kun være glad for den behandling jeg har fået fra dem, Jeg fik min fp og de ting de skrev stemte helt overens med min virklighed og den måde jeg havde det på
Syntes måske det er lidt overdrevet at nogen mener at man skal opsige sit falck abonomant, ud fra hvad en avis artikel skriver.

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Artiklen er jo kommet pga at 3F, netop har dokumentation for at det sker.! Maj-Britt det er da kun rart at du har kommet godt igennem, og uden problemer.!!
Men desværre er der jo mange som ikke er så heldige, ligesom det er når det er kommunerne selv der står for afklaringen.

Problemet er jo netop at de ikke engang ligger skjul på at de laver de samme **** som kommunerne.
Citat:
Projekterne strækker sig over fire måneder og afsluttes i løbet af det tidlige efterår. På baggrund af de foreløbige resultater estimerer Falck Healthcare, at resultatet bliver:
  • 50-60 pct. af de sygemeldte raskmeldes eller ikke får forlænget deres sygedagpenge
  • 20 pct. kommer i virksomhedsrevalidering
  • 0-4 pct. kommer i uddannelsesrevalidering
  • 10 pct. for forlænget sygedagpengene
  • 6 pct. kommer i fleksjob
  • 4-10 pct. bliver førtidspensioneret
Med sygedagpenge loven i hånden, kan de ikke vælge at ikke forlænge borgers sygedagpenge. Der står der jo netop at sygedagpenge ikke kan stoppes, med mindre der er sket en afklaring.!!

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
Derfor synes jeg godt man kan have så meget medfølelse for for dem som bliver et ofre i dette her, ved at opsige sin aftale med Falck.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mister måske sygedagpenge BjarneV Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 08-09-2012 12:03
Flere syge mister sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 03-05-2012 21:40
Flere mister sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 03-05-2012 09:30
Hvor mange mister sygedagpenge? nilla Alt det andet 8 14-06-2010 19:32
Mister mine sygedagpenge men er stadig syg Sandie75 Alt det andet 67 10-04-2010 04:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension