K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2009, 20:30   #1
palette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2009
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
palette er ny på vejen
mistet ledighedsydelse

hej igen
K 10
Nu har jeg i dag modtaget et brev fra kommunen om, at de tilbageholder min ledighedsydelse i august måned, fordi jeg ikke har overholdt fristen ( 1 uge)med, at underskrive erklæring om oplysningspligt.
Kan de virkeligt tillade sig det????
Har modtaget PFA pension og i den forbindelse oplyst kommunen og afleveret diverse papirer vedr. dette forhold, de fremsendte så en regning om tilbagebetaling, jeg fandt ud af at deres regnestykke var ukorekt og gjorde kommunen bekendt med det via et brev. Nu afventer jeg ny udregning. Jeg ringer en gang om ugen, de bortforklarer har ferie sygdom, travlt osv....
jeg er forstående men vil gerne have orden i mine ting derfor ringede jeg igen i dag og talte endnu engang med den sagsbehandler der har fremsendt brevet men det oplyste hun ikke noget om på telefonen, jeg fandt brevet senere i dag i postkassen.

Dette overformynderi er ikke til, at holde ud hvor kan man få hjælp til kommunernes uretfærdige behandling af borgere som ikke kan tilføre så meget mere til samfundet pga sygdom eller nedslidning???
Har trods arbejdet 30 år inden, 10 år som selvstændig, været i fagforening betalt til efterlønsordning, nu skal jeg blotte mig helt ind til marv og ben
Jeg føler mig behandlet som kriminel og jeg er bare blevet syg
Hilsen Palette
palette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2009, 20:44   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af palette Se meddelelser
hej igen
K 10
Nu har jeg i dag modtaget et brev fra kommunen om, at de tilbageholder min ledighedsydelse i august måned, fordi jeg ikke har overholdt fristen ( 1 uge)med, at underskrive erklæring om oplysningspligt.
Kan de virkeligt tillade sig det????
Men HAR du sendt det underskrevne oplysningspligt inden fristen udløb??
Sammen med de nye oplysninger?
Hvis ikke, tror jeg godt, de kan gøre det... Men til gengæld har du ret til partshøring i forbindelse med forvaltningsloven § 19. Du kan evt. skrive en klage og skrive, at du ikke er blevet partshørt.
Du har retten til at blive partshørt inden, de træffer en afgørelse og bare stopper en ydelse, dvs. du har ret til at have noget at sige til sagen, hvorfor og hvordan det er sket osv..
Der var en anden herinde ikke så længe siden, der oplevede noget lignende... men fik ydelsen tilbage... Tror vedkommende blot prøvede at ringe derind og nævnte det med partshøringen, og hun fik så pengene alligevel....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2009, 20:48   #3
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Skulle du tilbagebetale din ledighedsydelse fordi du har fået noget pension fra PFA ?
Grunden til at jeg spørger er fordi min mand har fået midlertidig invalidepension pga erhervsevnetab fra PFA, han får det i 7 måneder og derefter skal sagen tages op igen. Har spurgt hans socialrådgiver og hun mente umiddelbart ikke at at det ville blive modregnet i sine sygedagepenge.

Har så skrevet mail til hende for at huske hende på at undersøge, men hun har bare ikke vendt tilbage om det og hun er nu gået på ferie.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2009, 08:39   #4
palette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2009
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
palette er ny på vejen
sv. vedr. oplysningspligt

Svar på spørgsmål
Men HAR du sendt det underskrevne oplysningspligt inden fristen udløb??
Sammen med de nye oplysninger?

Nej har ikke sendt erklæring til tiden men de har på den første erklæring ikke skrevet noget om, at udbetalingen ville standse i så fald
De skriver ordret
Da forvaltningen ikke har modtaget Deres erklæring om oplysningspligt, er Deres ydelse tilbageholdt for august måned, indtil denne er modtaget, da ydelseskontoret uden denne ikke har mulighed for at vurdere, hvorvidt De er bekendt med Deres oplysningspligt jf.lov om retssikkerhed og administration paragraf 11. stk 2
Jeg undrer mig når jeg har været i jævnlig kontakt og ikke på noget tidspunkt før jeg får dette brev er bevidst om tilbageholdelse hvis den erklæring ikke når frem i tide den lov står der ikke noget om i brevet
Selvfølgelig er jeg klar over at jeg har pligt til at oplyse kommunen hvis der sker ændringer
Jeg har jo selv afleveret alt materialet til dem

med hensyn til det næste spørgsmål
Ja jeg bliver trukket i min ledighedsydelse hver måned når jeg får udbetalt fra PFA
Hilsen palette
palette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2009, 12:03   #5
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Talking

Citat:
Oprindeligt indsendt af palette Se meddelelser
Svar på spørgsmål
Men HAR du sendt det underskrevne oplysningspligt inden fristen udløb??
Sammen med de nye oplysninger?

Nej har ikke sendt erklæring til tiden men de har på den første erklæring ikke skrevet noget om, at udbetalingen ville standse i så fald
De skriver ordret
Da forvaltningen ikke har modtaget Deres erklæring om oplysningspligt, er Deres ydelse tilbageholdt for august måned, indtil denne er modtaget, da ydelseskontoret uden denne ikke har mulighed for at vurdere, hvorvidt De er bekendt med Deres oplysningspligt jf.lov om retssikkerhed og administration paragraf 11. stk 2
Jeg undrer mig når jeg har været i jævnlig kontakt og ikke på noget tidspunkt før jeg får dette brev er bevidst om tilbageholdelse hvis den erklæring ikke når frem i tide den lov står der ikke noget om i brevet
Selvfølgelig er jeg klar over at jeg har pligt til at oplyse kommunen hvis der sker ændringer
Jeg har jo selv afleveret alt materialet til dem

med hensyn til det næste spørgsmål
Ja jeg bliver trukket i min ledighedsydelse hver måned når jeg får udbetalt fra PFA
Hilsen palette
Hej palette

Oplysningspligten er en som kommunerne skal sende ud ellers får de en på hakken og jeg kan godt forstå du er sur men hvis du ikke "gider" sende oplysningspligten ind til tiden så er det jo din egen skyld og ikke kommunens !!!

Jeg har selv fået en for 14 dage siden og der står klart og tydeligt hvilke konsekvenser der har !

Du kan som du har fået oplyst her på siden henvende dig til kommunen igen og sige at du har sendt den ind og at du vil klage over at de tilbageholder dine penge selv om den er sendt ind.

Jeg provokerer bevidst min kommune fordi jeg er ikke berettiget til at modtage penge pga min mands indtægt, så jeg får ikke noget udbetalt selv om jeg står som kontanthjælpsmodtager, så hvorfor skal jeg underskrive en seddel hvor på der står at jeg mister kontanthjælpen hvis jeg ikke underskriver ??

Jeg synes kommunerne skulle have en kæmpe stor boksebold stående udenfor , så kan man sparke og slå kommunerne helt legalt og agessionerne er væk for et øjeblik og den halve times motion der anbefales er også overholdt *hi - hi*
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2009, 13:07   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, jeg mener også godt, de kan tillade sig det, når du ikke har sendt papiret tilbage indenfor fristen.
Men skynd dig at udfyld den og send den og kontakt kommunen og hør, om pengene så ikke kan gå til udbetaling!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har mistet min motivation ! hboegelund Dit og Dat 10 07-03-2013 01:46
Mistet hørelsen i det ene øre. Abraxus Dit og Dat 15 14-02-2013 22:22
mistet ret til ledighedsydelse bamsemor Spørgsmål ang fleksjob 6 21-10-2012 00:10
mistet sygepenge jolle Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 17-04-2012 07:52
Mistet Ledighedsydelse. Hejdien Spørgsmål ang fleksjob 2 21-11-2005 21:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension