K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2010, 11:00   #31
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Det udløser godt nok ikke erstatning, kan jeg sige 100%

Citat:
Oprindeligt indsendt af Rosso Se meddelelser
Såfremt dine tennisalbuer er kommet i forbindelse med et arbejde, så skal det indberettes som arbejdsskade og det kan udløse erstatning.
Arbejdsskadestyrelsen vil ikke anerkende denne lidelse. har selv forgæves forsøgt - endda med god hjælp fra min arbejdsplads og fagforening.
Så det tror jeg ikke man skal regne med vil lykkes.

Hilsner herfra
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 11:33   #32
kiha1
Ved at vænne sig til K10
 
kiha1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2010
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 22
Styrke: 15
kiha1 er ny på vejen
Arbejdsskadestyrelsen har anerkendt min venstre tennisalbue som en arbejdsskade, jeg fik 5% men, og det udløste en erstatning :-). Sagen blev afgjort i november 2009. Kæmp bare videre...
kiha1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 12:32   #33
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hej igen...

Ja, der går langt i mellem, jeg er herinde, men jeg har lige noget godt nyt i min sag..
Jeg blev d. 24.2.11 bevilget førtidspension, efter §18, i 5 år, gældende fra d. 1.3.11.
Efter 5 år tager de den op igen, for at se, om jeg har fået det bedre. Men hvor er det dejligt, at få lidt ro på nu i et godt stykke tid. Og det er en dejlig før-fødslsdagsgave at få...
Det har så "kun" taget 4 år og 2 mdr..... Jeg blev sygemeldt d. 4.1.07, har været på sygedagpenge i 3,2 år og ledighedsydelse i et år. Så jeg har alligevel haft nogle gode mennesker omkring mig, der ikke bare gav mig 10 kolde tæer i r...., for man hører grelle historier om folk, der ingenting kan få.
Jeg håber, at alle jer andre også vil få en "happy end" på jeres sager.

Masser af glade
anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 13:24   #34
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
PS så først nu, at det er lykkes for dig - stort tillykke

Citat:
Oprindeligt indsendt af anniss Se meddelelser
Min sagsbehandler siger, at jeg er for dårlig til flexjob, men for god til pension.
Der findes ikke denne "tilstand" iflg Støjbergs brev fra januar 2011

http://www.ft.dk/samling/20101/almde...556/948069.pdf

her er de sidste linjer i brevet:

Førtidspension er afgrænset i forhold til fleksjob, og der skal derfor tilkendes
førtidspension, hvis kommunen vurderer, at borgeren ikke kan arbejde i et
fleksjob.


held og lykke
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 19:30   #35
FacingTrouble
Elsker at være her på K10
 
FacingTroubles avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Sjælland
Indlæg: 68
Styrke: 14
FacingTrouble er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anniss Se meddelelser
Hej igen...

...Jeg blev d. 24.2.11 bevilget førtidspension, efter §18, i 5 år, gældende fra d. 1.3.11.......
super stort tillykke med det.
Dejligt at høre om, når der er nogen her på K10, der endelig får en afklaring.

Min egen situation ligner meget din situation med et nærmest livslangt forløb af angst, stress, depression, sammenbrud osv. Jeg er kun 38 år, men har efterhånden indset, at den ro som en førtidspension kan give formentlig vil være det eneste rigtige for mig. Denne nye indsigt er først kommet langsomt inden for de sidste 2 år, og nu er jeg ikke længere i tvivl om, at jeg reelt er "syg" og at jeg er nødt til at reagere på det.
Jeg håber, at min sag når tiden kommer, vil ende godt som din.
rigtig stort tillykke igen.
FacingTrouble er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 23:15   #36
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tillykke med pensionen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 10:46   #37
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tillykke med den midlertidige pension Aniss, nyd det.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 13:20   #38
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Tillykke med pensionen

Læste lige din tråd - hvilke diagnoser endte de med at give dig pension på?

Jeg var også ved Claus Reffshammer i august sidste år for udredning, og må sige at det er nok den mest lødige behandling, jeg har oplevet at få gennem mit 5 årige forløb i systemet. Desværre har min kommune så ikke ment, hans rapport var nok til at træffe afgørelse, selvom den var klokkeklar
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 23:25   #39
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Mange tak for alle de dejlige lykønskninger...

Tassi; Jeg tror ikke, det var på en specifik diagnose jeg fik ftp. Men mere at de kunne se i mine efterhånden mange arbejdsprøvninger og andre tiltag, at jeg simpelthen udbrænder meget hurtigt. Men jeg tror, at det de kloge herrer mest har bidt mærke i, er at jeg er "dystonisk" (dysteni), en depression der aldrig forsvinder, er blevet kronisk. Og jeg har lidt af generelliseret angst, stress og depression on and off i snart 17 år og taget medicin i 13 år. Tror bare, at det er hele opsummeringen, der har gjort at jeg fik den + jeg har haft OK-sagsbehandlere, der har gjort det de kunne + min arbejdstid i ugen var 9 timer og under til sidst, det er der jo ikke fleksjob i. Jeg ved ikke om det gav dig et svar. Jeg må indrømme, at jeg ikke har læst mine papirer igennem her til sidst, da min resourceprofil fylder 32 sider og det meste er gentagelser fra sidst jeg har læst den. Jeg har bare nydt det og glemt lidt om alt det kommunevrøvl, efter jeg fik den. Nu skal der ro i hovedet og foråret skal nydes, (når den kommer).
Men håber at du, Tassi, og andre kommer til at gå foråret og sommeren glad i møde med en afklaring...

anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 11:45   #40
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Synes lige jeg vil dele dette med jer

Her d. 17.3.11, blev jeg ringet op af min fleksjobkosulent, som lige ville fortælle mig at de havde et skånejob på 10 timer i Jobcenteret, om det var noget for mig? Jeg afslog pænt, da jeg har svært ved at opnå 9 timer om ugen og jeg skal først lige finde mig selv igen, ha' ro på og energi igen efter en lang kamp med kommunen. Jeg skulle bare tage det, for hvad det var og så kunne vi jo snakkes ved, hvis jeg havde lyst og overskud senere hen til et skånejob....
Jeg har taget det som en kompliment, at de gerne vil ha mig til jobbet, selvom de nok var klar over, at det blev et nej fra min side. De kan nok ikke undvære mig.....hehe... (Just a joke)
Men nu skal foråret og sommeren nydes med forhåbentlig ro i sindet....
Håber at alle I andre også får et dejligt forår og en skøn sommer....

anniss
----------------------------------
Førtidspensionist pr. 1.3.11
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det kommende valg ! FrkSilverfox Politik og Samfund 3 01-09-2011 08:00
Kommende børn og evt ftp? lisapigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 09-03-2011 17:16
Voldsomme prisstigninger på mad det kommende år. Ninja Politik og Samfund 11 06-12-2010 22:09
Kommende førtidspensionist. Dauch Nyttigt at vide for Førtidspensionister 9 21-01-2007 15:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension