K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2009, 09:55   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Aniss og I andre

Jeg er også for syg til flex og for rask til pension. "Ikke alle behandlingsmuligheder" udtømt er der lige blevet udtalt fra lægekonsulenten , men hvornår der de det. Der er vel mange førtidspensionister,, der stadig går til psykolog og psykiater og får medicin, det ville jeg da blive ved med.

Sjovt nok er jeg også lige blevet diagnosticeret med personligheds forstyrrelser og fra tidligere generaliseret angst, stress relateret angst og udbrændtheds depression. Jeg tror at personligheds forstyrrelser er et nyt fænomen i stedet for det tidligere ADHD, som jeg også har fået sat på mig. Min psykolog siger også at vi alle har personligheds forstyrrelser i en eller anden grad, men det nytter jo ikke når de bliver til en belastning for en, det er de nok ikke for din sagsbehandler endnu

Nå men Aniss, det gælder om at holde fast i det du "vil" og kan klare. Du har heldigvis dine børn og en god kæreste/mand, det er alt afgørende at du har krafter til dem og kan du ikke klare andet end et lille skånejob sammen her med, jamen så er det det. Pas på at de ikke presser dig for meget, find dine egne grænser og spørg dig selv om du reelt vil kunne klare det du ønsker. Ønsker du en ftp. jamen så sæt dig det for mål og accepter at sådan er det også selv om du kun er 38 år gammel.

Jeg vil da gerne være flekser med 12 - 15 timers arbejdsuge, men jeg kan ikke garantere at jeg holder meget mere end et par uger/ måneder og så nytter det jo ikke noget. !! Min tidligere sagsbehandler stoppede 30/9 og jeg venter stadig på at kommunen anviser mig en ny. Dog har jeg fået dem til at igang sætte oplysninger som lægekonsulenten efter spørger. Jeg går efter ftp. iflg. §18, måske ender det med et afslag, men jeg ved ikke lige hvad det ellers skal være når jeg ikke kan klare et fleks job eller for den sags skyld revalidering.

Det gælder om at man holder fast, således at sagsbehandleren også kan mærke hvad man vil. Psykiaterne kan, også selvom de arbejder "for" kommunen, godt gennemskue hvor dårligt man har det og derved hjælpe med til at forklare ens situation overfor kommunen/lægekonsulenten.

Nu må du have held og lykke, tænk på dig selv og din familie og prøv at styr den vej du vil, så de ikke over bruger dine krafter i unødig grad.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 10:08   #22
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hej igen.

Tak for svarene.

Ja, der skal til at være en afklaring på en eller anden måde,
for det er simpelthen for hårdt ikke at vide, om man er købt eller solgt.
Men mit overskud er godt nok røget ned på minus, men kæmpe videre, vil og gør jeg.......har heldigvis stadig min dejlige familie....

anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 10:38   #23
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Kære anniss.

Det er umenneskeligt, at blive trukket rundt i så mange år, uden at få vished og afklaring og angst og psykiske lidelser oven i hatten, gør det fuldstændig udmarvende.
Jeg har gennem rigtig mange år, været på forskellige sites for folk med psykiske lidelser og har a l d r i g stødt på den her om forstyrrelser':

'min sagsbehandler sagde, at det havde alle, og det havde hun nok også.....???????? Hun mente, at det var man født med og det kunne der have været gjort noget ved.....Jo tak.....men det skulle da først lige opdages..'

- I daglig tale kaldes det for en 'personlighedsforstyrrelse'.
Det hedder 'emotionel ustabil personlighedsstruktur' og der er forskellige kategorier indenfor gruppen.
Man kan have/lide af det af forskellige grader, men det er IKKE en diagnose, som alle render rundt med og den kan sagtens være så invaliderende, at man kan få førtidspension.
Når det er sagt, så kan det jo godt være, at netop d i n sagsbehandler også lider af en

Det der psykiaterbesøg...
Jeg ved godt, hvor svært det er, især når man ikke har tillid til personen og /eller føler, at vedkommende ikke står ved ens side.
Jeg tror,at det er vigtigt, man alligevel forsøger, at smide alle kortene på bordet. At smide skanserne.
Det havde jeg rigtig, rigtig svært ved og det blev på et tidspunkt fatalt for mig ved en lang psykologisk test/udredning, fordi jeg selv der styrede og kontrollerede, alt det bedste jeg havde lært (en overlevelsesmekanisme fra barndommen).
Selv Roshachtesten havde jeg nærstuderet på nettet.
- Så mit råd er, at du skal svare så ærligt på alle spørgsmål og prøve at glemme, hvem der spørger dig.

ps. Alle mennesker har personlighedstræk fra de kategorier, som betegner en dysfunktion i personligheden, men der skal være FLERE af dem og de skal være så omfattende og/eller afvigende til det omgivende miljø, at det skaber problemer for personen selv eller dens omgivelser ( skrevet med egne ord) :-)

Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Mella; 17-10-2009 kl. 10:43.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 20:27   #24
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej igen,

Personligheds forstyrrelser kan være en belastning i en sådan grad at de fuldstændig tapper en for energi. De stammer som oftest fra barndommen, hvor man pga. evt. omsorgs eller følelses mæssige svigt har påtaget sig en bestemt rolle. Sådan rolle påtagelser i den ene eller anden grad eller form kan blive en belastning for nogle af os som årene går. Jeg kan da sagtens se de forskellige roller jeg træder og har trådt ind i livet igennem. De kræver ofte meget af mig specielt efter jeg blev syg og det er sikkert derfor jeg er blevet syg med generaliseret angst og stress. Det er svært at være bevidst om ikke at tage "rollerne" på sig og bare være sig selv. Jeg fornemmer mine roller ved at jeg skal tage mig sammen og bruge ekstra energi for at eksistere og gøre "normale" ting som fx. at handle ind og lign. og det kan være psykisk og fysisk hårdt for mig.

Nå, men det jeg også ville sige Aniss, var, at mht. den psykiatriske special læge erklæring eller lign. som du skal have lavet, der er det lige med at være opmærksom på, at psykiateren ikke konkludere, at du er for syg til at blive job prøvet og derfor ikke kan fortsætte en pensionssag på andet end §17. Jeg ved ikke om du er jobprøvet inden for din nuværende sag allerede ?.

Jeg fik i 2007 lavet en psykiatrisk special læge erklæring da der skulle tages stilling evt. til forlængelse af sygedagpengene, som jeg indtil da havde modtaget i 52 uger (via løn fra min daværende arbejdsgiver). I special læge erklæringen konkluderede den ellers super gode psykiater, at jeg ikke skulle job prøves, da jeg var for syg hertil.!Derefter stoppede kommunen mine sygedagpenge, idet der ikke var taget videre stilling til hvad jeg skulle og fordi psykiateren jo henstillede til at jeg ikke blev job prøvet. Så blev jeg henvist til at søge kontant hjælp som jeg desværre ikke var berettiget til !!.

Så vær opmærksom på hvad hensigten er med psykiateren og speciallæge erklæringen, få afklaret mulighederne for forlængelsen af dine sygedagpenge forinden og få afklaret hvad kommunen vil specifikt med den erklæring. De har jo allerede nogle stykker på dig som jeg forstår det??. Hvis de kan se deres snit til det tørre de lige nogle paragraffer af på dig og smider dig på kontanthjælp og så er det umuligt at komme tilbage på sdp. igen.

Sørg for guds skyld at få de sygedagpenge forlænget, spørg hertil indtil de b...... sig, det vil være uhyrligt for dig at ryge af dem og give dig bedre tid og mulighed at blive på dem. Held og lykke med det hele.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2009, 19:19   #25
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hej alle.

Igen tak for svarene.

Jeg skal have lavet en psykologisk speciallægeerklæring hos en psykiater i Kolding i stedet for. Han hedder Claus Reffshammer (ved ikke om det er stavet rigtigt). Er der nogen, der har hørt om ham...???

Med hensyn til arbejdsprøvning, så har jeg været igennem en del. Og jeg har til jan. 2010 været på sygedagpenge i 3 år, så jeg kan ryge af når som helst.
Men min sagsbehandler prøver, hvad hun kan, det opfattede min mand af den telefonsamtale, han har haft med hende idag.

Men det er et langt og sejt træk, nu må vi se hvad der sker.....

Jeg skriver tilbage, når der sker nyt i sagen.

Mange anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2009, 08:27   #26
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Jeg skal have lavet en psykologisk speciallægeerklæring hos en psykiater i Kolding i stedet for. Han hedder Claus Reffshammer (ved ikke om det er stavet rigtigt). Er der nogen, der har hørt om ham...???


Hejsa.. Den psykiater, har jeg også været ved, jeg kunne rigtig godt lide ham, og han virker meget som om, han ikke kan fordrage den måde at kommunerne behandler syge på. Så jeg kan kun sige god for ham *SS* held og lykke i din sag..
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2009, 09:11   #27
Rosso
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
Rosso er ny på vejen
Såfremt dine tennisalbuer er kommet i forbindelse med et arbejde, så skal det indberettes som arbejdsskade og det kan udløse erstatning.
Rosso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 08:26   #28
Rosso
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
Rosso er ny på vejen
Kære Annis

Jeg kan forstå at du har 2 tennisalbuer, såfremt det kan påvises, at det er en arbejdsskade skal den anmeldes til arbejdsskadestyrelsen, i så tilfælde er du berretiget til erstatning. Venlig hilsen Rosso
Rosso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 22:37   #29
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Long time no see.........men der er kommet en afklaring i min sag...

Jeg er efter lidt over 3 år på sygedagpenge blevet godtkendt til fleksjob, og er pt. i en praktik et rigtig godt sted, så alt ser noget bedre ud nu end det gjorde før.
Speciallægeerklæringen fra Claus Reffshammer hjalp....de vendte lige på en tallerken......
Det er SKØNT med en afklaring og en sikring om at jeg ikke ryger på 0 kroner....det er en lettelse, og jeg har det noget bedre nu, hvor man har en bekymring mindre....
Jeg kunne bare ønske at der er flere der er lige så "heldige" at få en god afklaring på deres sag......held og lykke til alle.....

anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 10:41   #30
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Aniss,

Det var da dejligt, at høre, at du er kommet i fleksjob og har det godt. Super skønt, held og lykke fremover.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det kommende valg ! FrkSilverfox Politik og Samfund 3 01-09-2011 08:00
Kommende børn og evt ftp? lisapigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 09-03-2011 17:16
Voldsomme prisstigninger på mad det kommende år. Ninja Politik og Samfund 11 06-12-2010 22:09
Kommende førtidspensionist. Dauch Nyttigt at vide for Førtidspensionister 9 21-01-2007 15:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension