K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2010, 12:44   #11
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Min søn blev faktisk også pisse sur over, at han ikke bare kunne arbejde derud af,, fordi jeg sad i et hul'' og følte sig retmæssigt straffet pga min dårlige situation.

- og jaaaa, hva' mener du om de skide pisse sedler man skal sende ind hver måned med indkomst mm, SÅ irriterende!!!!

Og nu kommer vi så til problemet når han fylder 18, og på det nærmeste må bortvises fra hjemmet alt efter om han vil arbejde fuldtid (på voksen løn) - og kan bidrage økonomisk, fordi han vil tynge kraftigt på boligsikringen, eller kommer på SU som hjemmeboende/udeboende.......gab.
Kan kun være enig med dig!

De der oplysningssedler....rent til grin - hva det ikke koster hver mdr. i arbejdsløn for dem i papirer - i orto og i tid og porto for os!
for sølle 1100 kr.... IDIOTI
Man skal simpelthen sparke sine unger ud -
fordi man er på den lave hylde i samfundet!
Haaaallllooo - ingen job - ingen socialkreds der -
ingen penge så man kan være lidt flink ved sig selv - eller sine unger -
ingen gode afslappende ferier langt væk fra den smertefyldte daglige rumlen - man har kun sine vidunderlige under - men de begrænses i deres liv -
pga. deres mødre med svage helbred!
Det hedder VELFÆRDSstaten Danmark
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 13:54   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min søn plejede jo at få de 1100 kr (altså da han blev større og dyrere), så du skulle se ham i fjæset, da de blev inddraget af kommunen, fordi han havde tjent 2600 kr!! Så mistede han lige den lille skide bonus, der kunne have reddet ham nye sko, bukser osv...

Og nej, man bliver faktisk frarøvet glæden ved at være forælder!
At have børn under 18 år er jo lig med forsørgelse, og de penge de tjener ved at arbejde, vil man jo gerne have de selv beholder (for den gode indsats), men nej, så skal der lige rodes med boligsikringen og børnebidraget, så man selv står totalt uden midler og SLET ikke kan være med til at forsørge!!
Jeg har følt at vi blev straffet fordi han var sund og gerne ville have et job, og har følt mig totalt ussel når jeg i perioder måtte bede ham skrue ned for indtjeningen.
Det er da ikke fair!!
Hele princippet bygger op på, at børnene fra tidlig alder, skal bidrage til husholdningen og det er altså ikke fair overfor en 15 årig der står og knokler med flasker i Kvickly, at han ikke kan beholde de penge han tjener.

Jeg sagde jo til min søn i sin tid, at hvis han skulle have gummisko til 1600 kr, eller mærkevarer eller andet dyrt tøj, så måtte han altså selv tjene pengene til det, og at jeg kun kunne hjælpe i H&M og Tøj og sko prislejet, og at han selv måtte betale for mobil mm.
Men det var da lettere sagt end gjort, da han pludselig indirkete var 'bidragende' til husholdningen, og at de lommepenge han tjene ind, forsvandt fra MIN konto, så jeg heller ikke engang kunne bidrage med H&M eller Tøj og sko.....og han derfor blev totalt selvforsørgende.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 09:13   #13
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Det er fuldstændig vanvittigt - og jeg er så harm -
vi er enlige og forsøger at få nogle
gode samfundsborgerer ud af vores små guldklumper,
men reelt må vi ikke vise dem at arbejde er sundt
og penge ikke hænger på træerne!

Herhjemme tjener min søn til hans mobilforbrug (som aldrig overstiger de 200kr i fast abon.) ved at hjælpe mig - eller sin bonusfar.

I ferien her - fik han en ny cykel til 6000 kr - de 1500 skulle han betale selv - det er han igang med at arbejde af - sådan må vi så lære ham det.

Heldigvis er min dreng ikke en modefreak - jeg kan bare IKKE få ham med ud og handle tøj. I denne ferie blev det til 1 par shorts og 1 par bukser! :-))))))
Tilgengæld er han pc-og musik freak og der må han også tjene lidt op ved at støvsuge og gøre rent.....desværre går det ud af min kasse - men han lærer da at omgås penge.

Jeg kan ikke undvære de 1100 kr pt....desværre - kunne jeg - fik han dem.

Tilgengæld har jeg en drøm om at give ham den computer han bare brænder for og altid har ønsket sig - en rigtig gamer en - når jeg engang er afklaret og har fået en mega erstatning (dream om) Mummi
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 09:18   #14
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 15
frupia1 er ny på vejen
jeg er aldrig blevet modregnet

fordi mine havde fritidsjob.

Min den ældste på 15 tjener ca 1500 om måneden
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 09:23   #15
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frupia1 Se meddelelser
fordi mine havde fritidsjob.

Min den ældste på 15 tjener ca 1500 om måneden
Synes altså også jeg havde hørt ar de skulle op og tjene en del?
ikke bare engang 2500.......men blev da i tvivl da jeg læste npget andet, jo
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 09:30   #16
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 15
frupia1 er ny på vejen
for at faren kan

stoppe med at betale bidrag skal de unge tjene 3-4 gange normal bidrag. Aner ikke med boligsikring men som sagt er jeg ikke blevet modregnet i det.
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 09:48   #17
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frupia1 Se meddelelser
stoppe med at betale bidrag skal de unge tjene 3-4 gange normal bidrag. Aner ikke med boligsikring men som sagt er jeg ikke blevet modregnet i det.
OK - tak
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 10:35   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Her i Københaven, må de højest tjene 2.500 kr Netto, ellers er det børnebidraget fjernes - og det kommer de altså hurtigt op på!!

Den gang han gik med aviser var det ikke noget problem, og heller ikke da han arbejdede i Spar som flaskedreng. Men da han fik job i McDonalds, røg det hele, for han tog en uddannelse dernede (og har nu været der i 2-2½ år) og tjener i øjeblikket mellem 4000 og 9000 om måneden, alt efter hvordan hans skema er. Så er der også penge nok til at lappe på mit budget, uden jeg skal føle mig grisk.
Men det var den eneste måde vi kunne klare det på, det var ved at han arbejdede så meget, at han fik råd til det hele....men heldigvis er han arbejdsnarkoman, så han er rigtig glad for at jeg har givet han frie tøjler på området og han selv kan bestemme arbejdsgangen/indtjeningen.

Og det gode for mig er, at at jeg har lært at finde en økonomi der ikke inkluderer børnebidraget, så når han flyder 18, så er 'overraskelsen' ikke så stor når de forskellige midler ophører...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 18:13   #19
Lotte222
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2010
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Lotte222 er ny på vejen
Rengøringen ryger os når ens børn blir 18 år...

Hej alle sammen....

Vil da li være med og kan kun sige at jeg os har kæmpet med mine børns far...så kender det desværre alt for godt...

Jeg har fået bevilliget fleks og i den forbindelse har jeg os fået bevilliget hjælp til rengøring, så jeg får 1½ time hver 14. dag og det er jeg bare super glad for fordi jeg ik kan selv...

Men nu har jeg en dreng der blir 18 om 1½ år, dvs. at så ryger min rengøring og så er det HAM der skal gøre rent hjemme....

Det syntes jeg bare ik kan være rigtigt....

Syntes godt nok vores regler og systemer er dårligt skruet sammen....

Tak for nogle gode indlæg....

Hilsen

Lotte
Lotte222 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
fritidsjob ved siden af? luko Spørgsmål ang fleksjob 13 02-09-2009 08:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension