K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2012, 16:24   #91
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg kan ikke forestille mig, at kommunen må "nive" af forlængelsesvarigheden medens de undersøger om en forlængelsesregel kan overholdes??

De har i deres svar under nr. 2 jo ikke direkte skrevet, at du ikke er stationær i din psykiske lidelse, dog kunne det tyde på at du ikke er!! Dog er det værd at klage igen og lægge vægten på dokumentation på hvorfor afklaring ikke kan nåes indenfor hele 39 uger.

Sagsbehandlingen af min egen sag fortsætter igen på mandag efter at have ligget brak en mdr. da min tidligere super sbér stoppede sit vikariat. Ny sbér overtager først min sag pr. 1/10, så tålmodigheden sættes først på prøve når man ikke er i systemet. Normalt ønsker jeg ikke at referer til min egen sag i andres indlæg, men de seneste happenings i min sag er nærmest til grin.

Lad os håbe at du forbliver i systemet Dudde, skriv evt. din klage herinde, så skal dem, der magter det til den tid nok melde til med hjælp.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 27-09-2012 kl. 16:31.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 19:24   #92
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg kan ikke forestille mig, at kommunen må "nive" af forlængelsesvarigheden medens de undersøger om en forlængelsesregel kan overholdes??

De har i deres svar under nr. 2 jo ikke direkte skrevet, at du ikke er stationær i din psykiske lidelse, dog kunne det tyde på at du ikke er!! Dog er det værd at klage igen og lægge vægten på dokumentation på hvorfor afklaring ikke kan nåes indenfor hele 39 uger.

Sagsbehandlingen af min egen sag fortsætter igen på mandag efter at have ligget brak en mdr. da min tidligere super sbér stoppede sit vikariat. Ny sbér overtager først min sag pr. 1/10, så tålmodigheden sættes først på prøve når man ikke er i systemet. Normalt ønsker jeg ikke at referer til min egen sag i andres indlæg, men de seneste happenings i min sag er nærmest til grin.

Lad os håbe at du forbliver i systemet Dudde, skriv evt. din klage herinde, så skal dem, der magter det til den tid nok melde til med hjælp.
Jeg ved ikke om kommunen må "nive" af forlængelsenstiden, men det mener de åbenbart at de må

De forsøger nok at skabe tvivl om hvorvidt jeg er stationær. Problemet er at kommuen havde rekvireret statusattest fra min egen psykiater..... den siger at jeg er stationær og uden yderligere behandlingsmuligheder.

MEN så har jeg dummet mig rigtig meget. Mit pensionsselskab havde bestilt en psykiatrisk speciallægeerklæring fra en anden psykiater og den fik jeg selvfølgelig også tilsendt.
Erklæringen indeholdt nogle rigtig gode beskrivelser af mine skånehensyn og hvilke hensyn man burde tage uden en evt. arbejdsprøvning.
Jeg begik så den store fejl at sende en kopi til min sagsbehandler i Jobcentret, da jeg jo troede at hun ville hjælpe mig til afklaring.

MEN, men, men: Sagsbehandleren har nu plukket de ting ud af denne erklæring, som kunne bruges til at AFVISE en forlængelse af sygedagpengene.
Og har slet ikke lagt vægt på min egen psykiaters udtalelser
Den psykiater som har haft en 2 timers samtale med mig, har nævnt at motion, mindfullness og mere kognitiv terapi kunne være gavnligt for mig. Dette bruger kommunen nu til at så tvivl om, hvorvidt jeg er stationær, selvom min egen psykiater (som kender mig langt bedre) siger at jeg ER stationær

Jeg krydser fingre for fremgang i din sag, Enteneller. Ingen burde havne udenfor systemet
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 12:51   #93
Charlie78
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2012
Lokation: Fyn
Indlæg: 10
Styrke: 12
Charlie78 er ny på vejen
Hjælp, jeg er måske ved at blive "fanget"

Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
Først: pas på du ikke bliver "fanget" af Claus Sørensen i Svendborg. Han er psykiater, og har ikke ret lang ventetid - og det er der en rigtig god grund til ! Han blander patienter sammen og fordrejer ALT. I hans hoved er alle andre end ham selv syge i bolden og de skal bare have nogle piller så de kan sove og slappe riiiigtig meget af ! han er farlig for sine omgivelser. Og ja det kan dokumenteres.
Maja44, har du mulighed for at sende mig en mail bagom og uddybe din kommentar nærmere. Jeg har nu været sygemeldt pga stress i 11 mdr og min læge, som ellers ikke har været særlig aktiv, har nu sendt mig afsted til psykiater for at få afklaret om der er noget, der kræver medicinsk behandling, hvilket jeg indtil nu har kunne undgå. Jeg har for 10 år siden haft en svær depression og ved derfor at det slet ikke er der jeg er. Min læge har efterfølgende fået sagt at han mener der er noget angst indover..hvilket jeg SLET ikke kan genkende. Jeg bliver derfor meget bange (forkert ordvalg) for uden ordentligt belæg at blive pålagt en medicinering jeg slet ikke kan stå indenfor og som risikerer at "lægge låg" på alt det gode arbejde jeg laver med psykologen.

Mange hilsner fra en K10 novice, der fortsat har håb om helbredelse...ting tager bare tid
Charlie78 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 12:21   #94
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Thumbs up Medhold i BAN for 2. gang

Kommunen valgte for 2. gang at de ikke ville forlænge mine sygedagpenge. Selvom BAN i deres første afgørelse pointerede at der manglede en afklaring af min arbejdsevne, "vurderede" kommunen at en afklaring ikke kunne nåes indenfor 39 uger, da der kun var 22 uger tilbage (pga. lang sagsbehandlingstid).

Jeg ankede kommunens afgørelse og den blev videresendt til BAN sidst i november 2012.

D. 16. maj 2013 traf et enigt nævn afgørelsen: "Vi ændrer kommunes afgørelsen". BAN skriver at jeg havde ret til forlængelse efter stk. 2 (afklaring af arbejdsevnen) i op til 39 uger.
De vurderede også at en afklaring kunne været nået indenfor de 22 uger, som resterede da kommunen traf deres beslutning.

Nu venter jeg så på kommunens reaktion. Jeg er SÅ ufattelig træt af deres elendige sagsbehandling
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 13:08   #95
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er da også vanvittigt at det skal være SÅ bøvlet!!

Nå, men så venter du jo så IGEN!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 16:03   #96
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er desværre ved at ved normen at kommunerne laver mange fejl...hvilket også er derfor man altid skal klage...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Medhold i sygedagpengesag. Hvad så? nielsensupp Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 11-04-2013 16:40
Sygedagpenge efter medhold ved BAN Hedebo20 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 27-10-2012 12:03
fratage medhold på enkeltpunkter? einstein Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 08-05-2012 13:17
Jubii... Jeg har fået medhold i Ban. Lotus1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 26-03-2012 19:09
har jeg fået medhold??? sandie86 Alt det andet 7 19-04-2011 17:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension