K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2011, 12:03   #11
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Yes, så er det ymerparagraffen. For når du først er blevet forlænget på 271.4, så har de jo konstateret, at du har en varig nedsat arbejdsevne svarende til minimum fleksjobniveau, og så er det lige præcis, at ymeren træder i kraft!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 13:05   #12
Søhesten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2011
Lokation: København
Indlæg: 5
Styrke: 0
Søhesten er ny på vejen
Lige et hurtigt spørgsmål: Hvorfor hedder det ymerparagraffen?

Ellers rigtig glad for at K10 er oppe igen.
Søhesten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 13:14   #13
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Søhesten, det er fordi Ankestyrelsen har lavet en afgørelse, der har nr. A-38-02
A38 er et surmælksprodukt, derfor "ymer-paragraffen".

A38 er ellers tykmælk, men pyt.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 13:19   #14
Søhesten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2011
Lokation: København
Indlæg: 5
Styrke: 0
Søhesten er ny på vejen
Ha ha! NU er jeg med, så. Har læst med et stykke tid og lært meget, men lige ymeren kunne jeg simpelthen ikke forstå. Det er rart med den humor, der kommer frem hist og pist, trods vores tunge problemer med kommune, læger og sygdom.
Søhesten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 14:01   #15
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Ja så kom der svar tilbage på partshøringen,den er blevet afvist og stoppet er gældene fra 26-6-11. Begrundelsen er kommunen mener jeg med behandling på smerteklinik kan vende tilbage på arbejdsmarket på fuld tid.
Hmm Jeg er forlænget på at de har vurderet min arbejdsevne er varig nedsat, efter endt arbejdsprøvning er det vurderet at jeg ikke vil kunne vende tilbage på ordinære arbejdsvilkår, lægerne skriver varig kronisk lidelse med varige skånehensyn osv. og umuligt og sige om det nogensinde bliver bedre.
Py ha er ligenu så frustreret, kommunen går ind og underkender deres udmelding om min arbejdsevne er varigt nedsat, de har slet ikke skrevet noget om min sygdom, de har jo nærmest gjort mig fuldstændg rask på papiret, gid det var så vel.

Ved godt at nu skal jeg igang med anken, og kommunen laver fejl på fejl, jeg har fagforeningen med og de støtter mig hele vejen, men lignu er alt uoverskueligt, skal vist ud og finde de sidste kræfter et eller andet sted...((
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 14:20   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Meget fint du anker..

Selvom man er sendt på en smerteklinik vil det jo ikke ligefrem helbrede en, såfremt man har en varig nedsat funktionsnedsættelse.... Måske kun takle lidelsen bedre eller lindre smerterne bare lidt... Men rask bliver man jo ikke bare... Godt at høre, du har fagforeningen med dig.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 22:26   #17
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej GoGo.

Det var dog utroligt, at de har smidt dig af SDP 3 mdr. før eft. forlængelse m. § 27,1.4. Du kalder det pænt en fejl, men når SB afviser på forhånd, synes jeg ikke det minder om en fejl.

Du skriver:
Citat:
Kommunen mener med psykologsamtaler vil jeg evt. kunne øges i arbejdsevnen
. Dette er hvad du skriver om deres begrundelse for manglende afklaring indenfor de næste 3 mdr., men har de spurgt om du netop via deres anvisning på psykologsamtaler, altså en statusudtalelse fra psyk., at du faktisk kan nå det indenfor dette tidsrum?

For mig at læse i denne tråd uden at du direkte har skrevet SB begrundelse for stop, kan virke som om de mener det er uvist om hvor du lander timemæssigt efter psykologbehandling for smertehåndtering.

Ikke at jeg synes det er rimeligt, tvætimod, det er da mærkværdigt, de så ikke har hevet dette kort op ad hatten tidl. i din forlængelse, når de jo har erkendt du ikke kan vende tilbage på ordinære vilkår på arbedjsmarkedet. § 27, stk. 4 peger jo hen mod enten fleks el. FP, hvorfor det måske kan tænkes, at de håber på fleks, men at din sag egentlig peger mod FP el.??

Få krydret din anke med tidl. principafgørelse og du har så måske muligheden for at kommunen tænker sig om igen inden de sender den videre, og det virker også til at du kan finde rundt i paragrafferne via Ankestyrelsen.

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 20:52   #18
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Den konkrete begrundelse, skriver de, at med behandling på smerteklinik eller psykolog, er der mulighed for at jeg kan vende tilbage til arbejdsmarket på fuld tid

Mærkeligt da de selv har sagt arbejdsevnen er varigt nedsat, og det samme siger lægerne....

Kampgejsten er ved at vende tilbage, efter 2 dage med tårer og raseri.
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 20:59   #19
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det kunne være interessant at høre, hvor det er de får den ide fra, hvis eksperterne siger noget andet!! Det ville jeg i hvert fald anføre i en klage!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 21:22   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af GoGo Se meddelelser
Kampgejsten er ved at vende tilbage, efter 2 dage med tårer og raseri.
Super godt, så er du tilbage i kampen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af Sygedagpenge efter d 52 uger morstina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 10-01-2013 13:02
stop af sygedagpenge efter ferie/ orlog flekesubir Alt det andet 1 10-03-2011 23:20
Efter sygedagpenge stop, hvad skal jobcentret så? Heart2breake Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 24-01-2011 09:30
Stop af sygedagpenge efter 3 mdr??? kirsten01 Alt det andet 16 18-10-2010 20:02
Stop af sygedagpenge efter afslag på FTP jandersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-02-2010 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension