K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2011, 16:31   #21
Skolekridt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2011
Lokation: Thisted
Alder: 39
Indlæg: 68
Styrke: 14
Skolekridt er ny på vejen
Så kom brevet med sygedagpenge stop. Og klagen er klar.
Skolekridt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 16:40   #22
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skolekridt Se meddelelser
Så kom brevet med sygedagpenge stop. Og klagen er klar.
Godt... jeg undrer mig lidt, at de stopper dine sygedagpenge, når du har en arbejdsskadesag kørende... (hvis jeg forstår det rigtigt).

Netop det at du har en arbejdsskadesag kørende, burde det kunne forlænge sygedagpengene...


Held og lykke!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 16:41   #23
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Skolekridt.

kedelig meddelse, må man sprøge om hvad de begrunder varslingen af SDP, og husk det er en partshøring, og sagen sagen kan nå at vende via dit svar til denne partshøring.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 17:00   #24
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til information....

http://www.lgdk.dk/Beskaftigelse-og-...pengeom-radet/

"Folketinget har den 4. juni vedtaget ændringer til reglerne om partshøring i sygedagpenge-sager. De nye regler træder i kraft den 1. juli og har betydning for kommunernes administrative praksis."

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 17:02   #25
Skolekridt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2011
Lokation: Thisted
Alder: 39
Indlæg: 68
Styrke: 14
Skolekridt er ny på vejen
Altså det jeg ved indtil nu er:

1. Der foreligger ikke en underskrevet ressourceprofil.
2. Han har ikke selv indhentet oplysningen nogle steder fra. Jeg har fordret ham.
3. Han skriver ikke tilbage på mine mails
4. Afventer stadig aktindsigt. Søgte jeg om d. 1/2-2011.

Men hans/deres begrundelse er:

At min læge der opereret mig i højre hånd sidste år 2010. Skriver i min journal, som jeg har afleveret en kopi af til ham.

Skal siges der står lidt mere i brevet end det jeg skriver ned. Men det er det jeg skriver ned kommunen har taget efter.
Han skriver:

Som jeg ser hans situation, mener jeg ikke, at han er egnet til manuelt belastende arbejde, idet hans symptomer da vil ekskalere og forværres igen. Jeg forestiller mig et jo til ham, som post eller noget med butik, som sælger eller reception kunne være noget for ham, og det er han selv enig i. Vi prøver at gå tilbage til diverse instanser for at iværksætte dette.

Og ud fra det skriver kommunen:

I forbindelse med din sygemelding har vi den 14/1-2011 modtaget attest om mulighed for at varetage et arbejde. Du har d. 17/1-2011 været til undersøgelse på aleris privathospitaler ålborg hvor det fremgår at du ikke er egnet til manuelt belastende arbejde. Der foreslåes arbejde som post, butiksarbejde som sælger eller reception. Du anses derfor ikke som uarbejdsdygtig i henhold til dagpengelovens $ 7. stk. 1 og 5.

Som følger heraf gør man dig herved opmærksom på, at dapengeudbetlingen vil standse med virkning fra d. 7/2-2011. Med mindre du forinden har erklæret dig arbejdsdygtig.

og så henviser de til at jeg kan klage inden for 4 uger. Og at hvis jeg ikke mener det er korrekt det der står i brevet kan jeg kontakte min sagsbehandler.

Har selv haft snakket med lægen fra Aleris. Og fordi han skrev de eks. ned. Var meningen at jeg skulle ud og prøve nogle af disse ting af i virksomheds praktik. Da han ikke mente at det arbejds prøvning jeg fik i CAB var noget man kunne teste mig ud fra. Og han siger også at min sagsbehandler er mere end velkommen til at ringe op til ham. Men siger min SB, at det ikke er hans opgave.

Så det er lidt om hvad der stod i brevet. Har de gjort det hele rigtigt?
Skolekridt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 17:06   #26
Skolekridt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2011
Lokation: Thisted
Alder: 39
Indlæg: 68
Styrke: 14
Skolekridt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Godt... jeg undrer mig lidt, at de stopper dine sygedagpenge, når du har en arbejdsskadesag kørende... (hvis jeg forstår det rigtigt).

Netop det at du har en arbejdsskadesag kørende, burde det kunne forlænge sygedagpengene...


Held og lykke!
Ville jeg jo også mene. For der køre en sag. Og den er ikke afsluttet.
hvor langtid der går, ved jeg desværre ikke.
De har jo helt op til 1 år. Og vel også længere hvis der er behov for det?

Jeg håber dog på at der falder dom inden for 2-4 mdr?

Men tak skal du have...
Skolekridt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 17:10   #27
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skolekridt Se meddelelser
Ville jeg jo også mene. For der køre en sag. Og den er ikke afsluttet.
hvor langtid der går, ved jeg desværre ikke.
De har jo helt op til 1 år. Og vel også længere hvis der er behov for det?

Jeg håber dog på at der falder dom inden for 2-4 mdr?

Men tak skal du have...
Det er noget, du bør nævne i din klage i hvert fald..

Da det ser ud til, det er selve afslag på sygedagpenge, du har fået, tænker jeg på, om du overhovedet var blevet partshørt forinden. Altså at de har sendt dig et brev om varsling om stop af sygedagpenge og samtidigt har vedlagt akter, som de lægger til grund for afgørelsen....? Hvis nej, så nævn det også meget gerne i din klage, at du ikke mener at være blevet partshørt.

Uden partshøring = ugyldig afgørelse....

Held og lykke !

Forresten jeg håber ikke, de har stoppet dine sygedagpenge før afgørelsen er kommet. For det må de nemlig ikke... Hvis de har gjort det, så henvis i klagen til den link, som Peter har sat ind.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 17:17   #28
Skolekridt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2011
Lokation: Thisted
Alder: 39
Indlæg: 68
Styrke: 14
Skolekridt er ny på vejen
Altså parthøring mener jeg at jeg har været til. Det er et møde ikke?

Og det var jeg d. 31/1 hvor min SB sagde at de ville stoppe min sygedagpenge.
Men havde intet modtaget på det før idag d. 5/2-2011.

Og deres begrundelse for stoppet er dagpengelovens $ 7 stk. 1 og 5.
Og har læst den $ igennem. Men kan ikke se hvad det har med mig at gøre, det der står der? Nok bare mig der er dum? Hehe.
Altså har i dag modtaget brevet og stop. Og fra d. 7/2-2011 stopper de dem. Så det vil sige jeg har modtaget brevet 2 dage før. Om det er korrekt, aner jeg ikke. Ved i det?
Skolekridt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 17:22   #29
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skolekridt Se meddelelser
Altså parthøring mener jeg at jeg har været til. Det er et møde ikke?

Og det var jeg d. 31/1 hvor min SB sagde at de ville stoppe min sygedagpenge.
Men havde intet modtaget på det før idag d. 5/2-2011.

Og deres begrundelse for stoppet er dagpengelovens $ 7 stk. 1 og 5.
Og har læst den $ igennem. Men kan ikke se hvad det har med mig at gøre, det der står der? Nok bare mig der er dum? Hehe.
Altså har i dag modtaget brevet og stop. Og fra d. 7/2-2011 stopper de dem. Så det vil sige jeg har modtaget brevet 2 dage før. Om det er korrekt, aner jeg ikke. Ved i det?
Et møde kan det også være en form for partshøring. Men gav han dig lov til at komme med oplysninger om, hvorfor du fortsat burde have sygepenge?

Mange herinde har fået brev som hed "varsling om stop af sygedagpenge" eller lignende... Og nogen har fået tilsendt ressourceprofil osv.

Men hvis han har nævnt, at det var en slags partshøring til det møde, så har det være det.

Det er korrekt, hvis de stopper først d. 7/2, nu hvor du har modtaget afgørelsen. Så tidspunktet for stop af ydelsen er rigtigt.


Jeg har lige læst de paragraffer, som de lægger grund til på stop af sygedagpenge... Dit helbred - er den stationær? Det er sådan set den, de har gået efter, synes jeg... Jeg tænker på § 7 stk. 5..... Og så synes jeg, de også burde selv have indhentet relevante oplysninger om dit helbred hos din læge/speciallæge. Det er ikke altid nok med de oplysninger, som du har givet til dem.
Og så ud fra den paragraf mener de også, at du ikke ville være berettiget til f.eks. revalidering eller fleksjob... Det bør de nok forklare sig i afgørelsen, i hvert fald revalidering. Det kunne have været en mulighed for dig, hvis du har arbejdet i et fag, som du ikke kan arbejde længere i. Ved ikke om, du har tænkt på det.

Sidst redigeret af curls; 05-02-2011 kl. 17:33.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 17:31   #30
Skolekridt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2011
Lokation: Thisted
Alder: 39
Indlæg: 68
Styrke: 14
Skolekridt er ny på vejen
Ja for det her er ikke en varsling.

Men jeg må jo klage. Og se hvad jeg får ud af det.
Hvis der skal foreligge en underskrevet ressourceprofil. Så mangler den jo.
Og hvis jeg har ret til sygedagpenge mens der køre en sag. Så vil jeg prøve dette. For jeg aner virkelig ikke hvad jeg kan holde til, og hvad jeg ikke kan holde til af jobs. Havde håbet på lidt mere arbejds prøvning eller virksomhedspraktik fra deres side, men nej.

Ja jeg mener min læge fra Aleris, har sagt at det er stationær. Men om det står i min journal, ved jeg ikke? Men jeg er sikker på at han har sagt det?

Men der står jo også under $ 7 stk 5, dette:

medmindre betingelserne for en forlængelse af sygedagpengeperioden efter §§ 27 eller 29 er opfyldt.

Og her opfylder jeg da, $ 27 stk 5?

Jo har snakket med ham omkring revalidering længe. Man han har afvist snakken hver gang. Og har sagt at søger jeg om det, så afviser han den. Han mener jeg sagtens kan finde ufaglærte job jeg kan klare?

Sidst redigeret af Skolekridt; 05-02-2011 kl. 17:37.
Skolekridt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension