K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-12-2009, 01:12   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Curls....

Vejledninger uddyber, hvordan hensigten med loven er tænkt.

Men den er vist ikke opdateret, så den matcher alle de nye lovændringer, der er kommet til. Typisk...

Nå, men her er noget om (syge)opfølgning af fleksvisiterede, så afhængig af hvilken kommune man bor i, så følger man forskellige love. Nedenstående er en "forsøgstilladelseslov" for visse kommuner.

Så rådgivningen her på k10 vil afhænge af, hvilken kommune man bor i.

Men læs her:

Citat:
Aktive – hurtigere tilbage

(Kommunen i jobcenteret i København, Gentofte, Brøndby, Greve, Ringsted, Vordingborg, Ålborg, Morsø, Randers, Holstebro, Herning, Horsens, Svendborg, Nyborg, Odense, Åbenrå og Bornholm)

§ 2. Beskæftigelsesministeren har givet tilladelse til, at kommunen i jobcenteret i København, Gentofte, Brøndby, Greve, Ringsted, Vordingborg, Ålborg, Morsø, Randers, Holstebro, Herning, Horsens, Svendborg, Nyborg, Odense, Åbenrå og Bornholm gennemfører forsøg, hvorefter jobcenteret kan give personer, der modtager sygedagpenge, en intensiveret opfølgning med samtaler og beskæftigelsesfremmende tilbud og personer, der er visiteret til fleksjob, et intensiveret kontaktforløb med beskæftigelsesfremmende tilbud. Arbejdsmarkedsstyrelsen fastsætter retningslinier for samtaler som led i opfølgningen og for kontaktforløbet.

Stk. 2. Tilbud gives efter reglerne i lov om sygedagpenge § 15, som tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats kapitel 10 – 12. Derudover kan der gives tilbud om enkeltstående afklarende og forebyggende forløb, som efter de gældende regler kan indgå i et vejlednings- eller opkvalificeringsforløb efter kapitel 10 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Stk. 3. Løntilskud efter kapitel 12 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats kan alene gives til sygedagpengemodtagere, der ikke er i et ansættelsesforhold. Tilbud om ansættelse med løntilskud gives efter reglerne i kapitel 12 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Stk. 4. Anden hjælp i form af mentor, arbejdsredskaber mv. gives til sygedagpengemodtagere og fleksjobvisiterede efter reglerne i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Stk. 5. Arbejdsmarkedsstyrelsen fastsætter, hvorledes målgruppen af sygedagpengemodtagere og fleksjobvisiterede afgrænses. Arbejdsmarkedsstyrelsen kan fastsætte retningslinjer for indholdet af tilbuddene efter stk. 2-4.

Stk. 6. Personer, omfattet af forsøget, har pligt til at deltage i det intensiverede kontaktforløb samt de tilbud, kommunen giver. Sygedagpengemodtageres manglende deltagelse sanktioneres efter reglerne i § 21, stk. 2, i lov om sygedagpenge, jf. lov nr. 480 af 12. juni 2009. Fleksjobvisiteredes manglende deltagelse sanktionernes efter de gældende regler for manglende deltagelse i tilbud, jf. §§ 38a - 41 og § 74 b i lov om aktiv socialpolitik.

Stk. 7. Uanset § 73 c i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats har fleksjobvisiterede, der deltager i forsøget, og som modtager intensiveret kontaktforløb eller tilbud fra kommunen, ikke ret til henvisning til anden aktør i forsøgsperioden.

Stk. 8. Forsøgsperioden løber fra den 1. januar 2009 til den 31. december 2009. Personer, der deltager i forsøget, kan, inden for forsøgsperioden, være omfattet af forsøget i op til 6 måneder
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=127882

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2009, 11:09   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10

Stk. 8. Forsøgsperioden løber fra den 1. januar 2009 til den 31. december 2009. Personer, der deltager i forsøget, kan, inden for forsøgsperioden, være omfattet af forsøget i op til 6 måneder


Ja det er så kun forsøgsperiode, som kun gælder til 31/12 2009. Så det er ikke nogen bekendtgørelse eller lov, selvom de henviser til nogen lov i dette forsøg. De ville nok finde ud af, om det var noget, de kunne bruge fast. Det er garanteret mislykkedes eller ikke gået godt.
For når der skal være en bekendtgørelse eller lov skal det gælde for hele landet.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2009, 16:08   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jo, det er skam lov, og ellers er det ulovligt.

Og skummelt med lovgivning med tilbagevirkende kraft, ikke?


Citat:
Stk. 8. Forsøgsperioden løber fra den 1. januar 2009 til den 31. december 2009
Citat:
Ikrafttræden

§ 7. Bekendtgørelsen træder i kraft den 2. november 2009.

Stk. 2. Samtidig ophæves bekendtgørelse nr. 728 af 3. juli 2009 om forsøgsordninger efter lov om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats, lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og lov om sygedagpenge.

Arbejdsmarkedsstyrelsen, den 22. oktober 2009


Vi har haft det oppe før, men du får lige nogle smagsprøver her:

Citat:
Claus Hjort laver forsøg med sygemeldte uden om Folketinget
http://www.dr.dk/P1/orientering/inds.../05/174957.htm
Citat:
Flertal vil standse ministers forsøg med syge
http://www.dr.dk/P1/orientering/inds.../09/151226.htm

Citat:
Ministeriet skifter forklaring om sygeforsøg igen igen
http://www.dr.dk/P1/orientering/inds.../24/193108.htm

Citat:
Claus Hjort vildledte Folketinget
http://www.dr.dk/P1/orientering/inds.../21/150652.htm
Citat:
de to universitetsjurister, der her i Orientering tidligere har udtalt sig om sagen, mener fortsat, at forsøget er ulovligt.
http://www.dr.dk/P1/orientering/inds.../29/175046.htm

Så har vi måske noget af forklaringen på, at der er så stor forvirring på sygedagpengeområdet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2009, 19:17   #14
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Nu har jeg læst det hele igennem jeg sad med gammel lov i hovedet , beklager ...

Vi har længe vidst at de ville lave loven om sådan at forholdene ville blive forringet , sådan som jeg tolker det så skal vi bare op følges garanteret med et skema ...

Der står i loven sådan her

§ 73 a. For personer, der er visiteret til fleksjob, og som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse efter lov om aktiv socialpolitik, tilrettelægges og gennemføres der et individuelt kontaktforløb, med henblik på at personen hurtigst muligt kommer i fleksjob.

Stk. 2. Under kontaktforløbet skal der afholdes individuelle jobsamtaler med personen, senest hver gang personen i sammenlagt 3 måneder har modtaget ledighedsydelse eller særlig ydelse regnet første gang fra visitationen til fleksjob. Perioder med ledighedsydelse eller særlig ydelse under barsel medregnes ikke.


Kaw hvis du har ringet til kommunen og sagt det første jeg sagde og de ikke har opdaget ny lov så skal du efter min mening bare holde mund med det ...

Lad dem endelig følge dig op efter gammel lov jeg er også efter gammel lov og har bestemt ikke tænkt mig at fortælle kommunen at de nu har mulighed for at returnere mig over i hjernedøde jobcenter som jeg var tilknyttet før

Men som jeg ser det så giver det os da rigtig meget nyt arbejde , jeg har været syg under jobcenteret og de kunne simpelthen ikke fatte at man som flekser kunne blive mere syg , man var jo flekser så hvad var problemet8 det var jo derfor jeg var flekser ...

Jeg har været under sygdagpengeloven i over et år nu og må indrømme at det er en helt anden behandling jeg har fået der kontra i jobcenter , så vi må sørger for at få alt på skrift og dokumentere alt, det eneste lyspunkt jeg kan se er at kommunen mister deres refusion efter 12 mdr ledighed ud af 18 mdr
Kan ikke være mere enig med dig hedien.

Det er nemlig som om de aldrig har prøvet at flexere bliver syge, vi var ski da syge i forvejen ---selv min hjernedøde jobkonsulent siger til mig at min hellige grav er velforvaret, at jeg stille og roligt kan passe børn i en KBHS, daginst, til jeg bliver 67 år, (GRINER ) STAKKELS BØRN OG IKKE MINDST MIG SELV FORÆLDRE OSV, .
Hilsen thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er lidt lost simsen Spørgsmål ang fleksjob 6 24-02-2013 02:13
Er lost og har brug for lidt hjælp smilieme Spørgsmål ang fleksjob 11 05-02-2011 10:57
ressourceprofil JEG ER LOST thomsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-08-2008 16:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension