K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2008, 16:50   #11
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
læs det her...meget godt og vigtigt at vide...

http://www.handicap.dk/publikationer...pillereglerne/

oppe i " nyttige links " er der en mine af information om fleksjob og sygedagpenge og sagsbehandling.



f.eks står der...


2. Hvordan søger du om hjælp?

Der er ingen formkrav til, hvordan du søger om støtte. Du kan således søge både mundtligt og skriftligt. Myndighederne - hvad enten det er kommunen eller andre - har pligt til at vejlede dig. Du kan derfor altid begynde med at bede om vejledning. Så får du at vide hos hvem bistand skal søges, og efter hvilke regler.

Når du søger om hjælp, skal du sikre dig, at kommunen ved, at du har søgt om hjælp og ikke kun har bedt om rådgivning. Det er derfor altid en god idé at bede kommunen om en kvittering på, at du har søgt om hjælp. En sådan kvittering kan også dokumentere, hvornår du har søgt om hjælp. Bed om at få en skriftlig bekræftelse på, at din ansøgning er modtaget.

Det er fast praksis, at der ikke ydes hjælp eller bistand til noget, man selv har betalt, inden der er kommet svar på en ansøgning eller en klage. I den forbindelse er en kvittering for ansøgningen også nyttig.

Kommunen skal behandle dine ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning. Kommunen skal også være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning.

Hvis du ønsker at tale med den, der behandler din sag, skal du bede om et møde med sagsbehandleren. Du har ret til at få et møde, så du kan forelægge din sag mundtligt. Du har også ret til at få sagsbehandlingen sat i stå, indtil et sådant møde har været afholdt. Får du afslag på dette, skal du anmode om en begrundelse, og anke afslaget til det sociale nævn.


DSI anbefaler, at du altid selv sørger for at kunne dokumentere, hvad du har søgt om hjælp til og hvornår og til hvem, du har gjort det. Det kan du f.eks. gøre ved at sende en skriftlig ansøgning, selv beholde en kopi og få en skriftlig bekræftelse på, at din ansøgning er modtaget.

Sidst redigeret af Stella; 26-01-2008 kl. 16:58.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 17:15   #12
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Hej Stella

Ja, jeg ved det kan vare længe. Min revalidering gik godt nok hurtigt igennem, havde også der forberedt mig på laaang ventetid, men jeg tror det gik i orden på 2-3 måneder fra jeg søgte. Men min læge og sagsbehandler var heller ikke i tvivl om at det var det bedste for mig den gang.

Men kan det ikke være svært at holde modet oppe så længe? Og hvad kan man evt. gøre i mellemtiden? Altså jeg kan godt klare mit halve år, som jeg har tilbage på fuld tid. Nu har jeg virkelig knoklet for den uddannelse i 1½ år, så kan jeg også det sidste halve år.

Hende jeg kender er deltidssygemeldt i hende job indtil hendes sag er i orden... Men jeg har jo ikke arbejde efter min elevtid.
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 17:21   #13
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
jeg syntes du gør rigtigt i at færdiggøre din uddannelse og så hvis du gerne vil søge om fleksbevilling på grund af din sygdom bliver det sikkert lettere at finde et fleksjob med en uddannelse...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 17:42   #14
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Ja det håber jeg du har ret i. Jeg er godt nok meget spændt på det her, og bare tanken om det, giver mig ondt i maven, så det er spændende at se hvordan det så forløber sig.

Tak for svarene. Det kan sagtens være at jeg vender tilbage...
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 17:52   #15
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Håber du vender tilbage og fortæller hvad der sker i din sag ...

held og lykke med det og tag det roligt.

Stella
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 17:58   #16
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Det skal jeg nok gøre. Tak for det hele... Jeg tror jeg få en del ud af siden her. Det er altid rart at skrive med andre, som har været det samme igennem. Jeg skriver i hvert fald hvad lægen siger på mandag.
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 18:01   #17
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Jeg vil bare lige sige at du skal passe meget på med din sygdom. Stress er noget af det værste for dig. Det er en af dine største fjender. Så pas på og lad dig ikke presse til noget du ikke kan holde til.
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 21:42   #18
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Hej Berit

Ja, det ved jeg. Jeg kan altid mærke hvis jeg bliver presset for meget. Det går ligesom udover det hele. Både sygdom, humør, træthed og energi... Jeg har alligevel haft sygdommen i nogen år (7½ ca, men kun 3 år med diagnosen "på papir"). Jeg har læst om dit kendskab til sygdommen andetsteds i dette forum, det er en barsk oplevelse. Og det gør mig meget ondt at læse om din afdøde søster. Min sygdom (Colitis Ulcerosa) er dog slet ikke så aggressiv længere, eller har ikke været det i længere tid, men den tager meget energi selvom den også er i ro. Men alle former for uro i mit liv påvirker den. Jeg håber virkelig min læge hører efter mig på mandag...

Tak for dit svar.
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 22:21   #19
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Nå, nu fik jeg talt med min læge i dag efter undersøgelsen, og han vil gerne støtte mig. Heldigvis.

Og da jeg kom hjem i dag, havde min sagsbehandler ved kommunen sendt mig en indkaldelse til en samtale vedr. de problemstillinger jeg har nævnt. Så det er fint.
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 22:32   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det var da positivt nyt.

Dejligt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan griber jeg det an?? ( erstatning ) SanneHansen Dit og Dat 6 29-06-2012 08:16
Fleksjob- hvordan griber jeg det an? Den nye Spørgsmål ang fleksjob 2 13-02-2012 23:08
hvordan griber jeg det an? tije At søge førtidspension 31 17-08-2009 11:03
Hjælp - Hvordan kommer jeg igang?! Mette1107 Spørgsmål ang fleksjob 5 02-03-2008 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension