K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2013, 10:05   #11
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
jeg kender ikke til de ordninger, som du beskriver Vovse.
Men de hører vel nok ind under almene boligselskaber?
Når jeg skriver, at jeg hæfter for alt, så er det sådan.
Selv termovinduerne har jeg en forsikring på, men hvis de punkterer, dækker den ikke.
På et tidspunkt måtte jeg betale for udskiftning af en stålramme i bunden af et af vinduerne.
Dette at jeg aldrig ved, hvornår næste uforudsete udgift kommer, sammenlagt med høj husleje, er grundene til, at jeg har prøvet alt, for at flytte.

nøgne tær:
det er 5 år siden, at jeg fik medhold i retten til et bosted, men tiderne har ændret sig.
I dag ville de sikkert dø af grin, hvis jeg ansøgte på ny og jeg orker ikke flere nej'er eller klager.
De har jo taget 5 timers hjælp fra mig, så er sikker på, at jeg ingen hjælp får uanset hvad.

Jeg ville 'bare' rigtig gerne få en forklaring/viden om reglerne får indskudslån...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 10:50   #12
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Har man en forventning om at man ingenting får, ja så kommer man ikke langt.

Skader på bygning kan ikke pålægges lejer i en boligforening,tog det kan udlejer ikke fravige.
I en ejer forening påhviler det også ejer foreningen at udbedre bygningsskade... dvs. væg og mur, døre og vinduer.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 11:01   #13
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
det her er i k k e en boligforening.
Som skrevet, så er det desværre sandt, at jeg hæfter for alt, undtaget centralvarmen og dermed også vinduerne.

Jeg oprettede tråden i håb om, at nogen evt. kender reglerne for indskudslån.
Ikke for at diskutere min lejekontrakt med forringede lejebetingelser eller hvorvidt jeg endnu en gang skal kæmpe, for at få ret til et opgangsbofællesskab....
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 11:11   #14
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Boligforening eller ej... lejeloven er den samme... men går den så går den, tænker mange udlejere... er man ikke selv på vagt så snyder de en.
Det ville jo være fantastisk for en bolighaj at købe noget gammel bras, sætte lejere ind og bede den betale for istandsættelse.
Derfor er alle typer af bolig udlejening omfattet af loven.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 11:47   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Boligforening eller ej... lejeloven er den samme... men går den så går den, tænker mange udlejere... er man ikke selv på vagt så snyder de en.
Det ville jo være fantastisk for en bolighaj at købe noget gammel bras, sætte lejere ind og bede den betale for istandsættelse.
Derfor er alle typer af bolig udlejening omfattet af loven.
Lige præcis, og lejeloven er her: https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=132875

Og selv med en lejekontrakt kan man ikke stilles ringere end lejeloven.


Nogen vælger, at kontakte en lejerforening ved problemer med udlejer, men hvis man har en familieforsikring, hvori der er retshjælpsdækning, så kan man lige så godt kontakte en advokat med erfaring på dette område.

Men uanset om man kæmper med kommunen eller en udlejer, så er det klogest også selv, at have hånd i hanke med tingene.


Når man bor i et boligselskab, så, betaler man jo sådan set også selv for vinduerne, og alt det andet, men det er over huslejen.

Hvis der f.eks. skal nye vinduer i en afdeling, så vil det sædvanligvis medføre en huslejestigning.

Men sådan noget som vinduer betales vist typisk over 10-20 år, og så mærkes udgiften jo ikke på samme måde, som hvis pengene skal falde nu og her.

Og hvis man fraflytter før de er betalt færdig, så får man heller ikke en regning på restbeløbet, den nye lejer fortsætter jo bare hvor den gamle slap.

Og Mella, jeg er rimeligt sikker på, at din udlejer ikke har ret til, at kræve, at du skal betale for vinduer.
Hvis du havde kontaktet en advokat er jeg sikker på, at du ikke havde hængt på denne udgift.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 27-07-2013 kl. 11:56.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 12:18   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Når man fx søger boligsikring, så skal man krydse af om man står for indvendig vedligeholdelse, helt eller delvist. Det samme står der med udvendig vedligeholdelse. Så der må jo være nogen der selv skal ordne den slags, helt eller delvist - også selvom man allerede HAR noteret, at man bor i lejet lejlighed. Eller?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 12:48   #17
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
ja. Klogt at have hånd og hanke med tingene, men det har jeg ikke haft.
For mig gælder det om at overleve og jeg har ikke overskud til at være fornuftig hele tiden.
Dog prøver jeg at være forudseende med indskudslånet, men det er en tung vej for mig.

Der er et tillæg i min lejekontrakt - § 11 Særlige vilkår - tillæg.

De i dette tillæg anførte vilkår anses som særligt fremhævet for lejeren, idet disse vilkår indeholder fravigelser fra lejelovgivningen, der giver lejeren færre rettigheder og/eller større forpligtigelser jf. LL § 5

Under vedligeholdelse.

Lejer skal på egen bekostning sørge for vedligeholdelse og fornøden fornyelse af låse, nøgler og ruder, herunder termoruder og holde radiatorventiler, vand og gashaner og el-afbrydere(alle kontakter og HFI-relæ forsvarligt vedlige.
Lejer skal endvidere vedligeholde wc-kummer, cisterner, vaskekummer, køleskabe, komfurer, vaskemaskiner og lignende installationer.

Lejer har den fulde indvendige vedligeholdelsespligt og skal forny tapet, hvidtning og maling så ofte, at lejligheden stedse er i god og forsvarlig vedligeholdelsesstand.

Lejer skal ligeledes vedligeholde gulve og dørtrin med lak/lud/voksbehandling, så ofte det er påkrævet og således, at gulvene altid fremtræder ensartede i farve

Ja. Jeg får en lille smule mere i boligsikring, fordi jeg netop hæfter for alt det her, men det dækker langt fra.
Det er meget dyrt, at få en blikkenslager og andre håndværkere og derfor jeg ikke magter at bo her
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Mella; 27-07-2013 kl. 12:50.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 13:03   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis det jeg mener, der er mange der har lejekontrakter, hvor der er ekstra tillæg af forskellige bestemmelser som afviger fra den almene lejelov. Der er du så under - jeg har også selv været der i en tidligere lejlighed som var privatudlejet.

Men jeg kan ikke lige se hvorfor det skulle blive et problem mht indskud, du opfylder jo kriterierne, og en flytning vil i dit tilfælde også give dig mere ro økonomisk, da du så falder ind under den almene lejelov for almene boligselskaber, og ikke længere selv skal holde udgifterne til alt det du nævner ovenstående.

Det er en fornøjelse at kunne ringe til sin vicevært der kommer promte med værktøjskassen (og en eller anden lam scorereplik!)
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 13:10   #19
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Netop helenekr.

Mit højeste ønske, er at kunne ringe til en vicevært og ikke have de her økonomiske bekymringer kontant.
Så kunne det jo være, at jeg fik 'mere hånd og hanke' med andre nødvendige ting og mere overskud i hverdagen

Hov. Glemte det med indskudslånet.
De spørger om man har formue og jeg har jo sparet op til omkring 2 1/2 måneds dobbelt husleje, hvis jeg vitterlig kommer af sted herfra en dag.
Hvis de så mener, at det beløb kan bruges til indskud til nyt sted - er jeg jo lige vidt, for så kan jeg jo ikke betale indskuddet...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Mella; 27-07-2013 kl. 13:13.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 13:19   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen det gør du, helt sikkert. Det er en stor byrde der bliver fjernet, når viceværten kommer og fx skifter vandhane, og at man bare får en tømrer ud, hvis vinden suser ind gennem døren osv, eller en elektriker hvis der er noget galt med en el-installation, og man ikke selv skal op med pungen....

Mine viceværter er ekstremt flinke og hjælper også gerne, selv om det er lidt udenfor reglerne, som lige at hænge et billede op eller hjælpe med at samle en kommode.
De gør det så ikke hos ALLE, men de gør det hos mig - både fordi de ved jeg er alene og ikke altid har nogen til at hjælpe mig med den slags. Men også fordi jeg hjælper dem og giver lidt wienerbrød engang i mellem, og altid værdsætter deres indsats og arbejde generelt.
De er gode at holde sig venner med!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
indskudslån? FrkSilverfox Dit og Dat 7 23-05-2013 07:45
Indskudslån??? allykattja Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 09-09-2012 23:30
indskudslån knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-11-2010 15:29
indskudslån knudsen Alt det andet 1 19-10-2010 22:19
indskudslån nille60 Alt det andet 31 15-01-2010 12:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension