K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-12-2010, 22:54   #201
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg ville nok spørge ind til det, for selvfølgelig skal du gennemlæse og godkende rp'en, inden sagen går videre.

Og ja, de SB'ere arbejder på vidt forskellige måder.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 19:50   #202
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
I dag modtog jeg så spørgeguiden til rpén, det var nøjagtig den samme jeg havde udfyldt i 2009, så det har jeg lige fået moslet mig igennem og returneret til min sbér.

I følge brevet, som en fra kommunen havde sendt med stod der bla.: "I forbindelse med din anmodning om førtidspension".....Arrrrggghhh. Altså det er jo bare en bemærkning i skrivelsen, men igen skal man jo passe på med hvem det er der anmoder.

I mailen med rp´en til min sbér har jeg nu skrevet:

"Jeg har nu brug for at du bekræfter hvornår jeg får ressourceprofilen retur til partshøring ? Når jeg har set og endeligt godkendt ressourceprofilen, så vil jeg gerne vide om det er herefter at du/I indstiller mig til pension iht. §18 ? "

Jeg håber nu at jeg får skåret det ud i pap og ingen misforståelser, hvorfor er de så bange for at bekræfte noget de kære sbér i sær mht. ftp. Hun kan vel ikke lige pludselig dreje det til, at jeg selv skulle anmode om pension ?

De skriver jo som om man har prøvet det før og hvor mange førtidspensionister har lige det ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 20:29   #203
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det kan jeg godt forstå du har skrevet til din sagsbehandler
for det lyder nemlig lidt som min §17 ikke grundlæggende sag hvor min sagsbehandler
skrev ressourceprofilen og sendte den til pensionsnævnet
der blev jeg også partshørt
der skal helst ikke stå noget om "I forbindelse med din anmodning om førtidspension"
når du gerne vil instilles via en §18

Sidst redigeret af MTVRV1; 23-12-2010 kl. 20:32.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2010, 10:11   #204
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja og selvom det er en assistent der skriver det i følge brevet må jeg hellere få det på det rene. Kan sku´godt forstå at folk bruger årevis, ja nærmest årtier på at få en pension igennem, man skal jo være rimeligt frisk i knolden af og til for at kunne følge trop på at kommunen ikke har gang i nogle svinke ærinder eller i det hele taget laver noget

Jeg så forøvrigt lige en overskrift i en af vores lokal aviser at Vallensbæk, tror jeg det var, bryster sig af at have færre førtidspensionister. Så er det bare man tænker, nå men hvor mange syge har de mon så på kontanthjælp???

Og sikke man drømmer når man er i de her processer, jeg drømmer rigtigt meget for tiden og har gjort noget tid. Vidst nok også pga. det medicin jeg får (venlafaxine). Drømmene er ofte om at jeg går på arbejde, helt normalt og tænker så jeg kan da ikke få ftp. når jeg går på arbejde og det dilemma bliver der brugt meget tid på i drømmen. Underligt, jeg er helt lettet når jeg vågner over at jeg ikke går på arbejde, for det kan jeg jo heller ikke når jeg er syg. Puha og så sveder man, men det er vidst også medicinen, jeg skulle vidst have ønsket mig nogle drømme fangere i julegave, he, he.

Glædelig jul alle sammen.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 23:36   #205
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Opdatering:

Har bedt om et møde med min sagsbehandler efter at have sendt hende rp i udfyldt stand. Skal lige have styr på hvad der sker med min sag og om det er dem der indstiller mig til pension og hvordan eller hvorledes.

Har endnu ikke hørt fra hende, hvis de har fri ml. jul og nytår burde de da sætte auto svar på deres mail, men det er der end ikke, så ved ikke om hun bare er ved at drukne eller svarer mig når det kommer hende for. Jeg har tid nok, bare det går den rigtige vej.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 12:58   #206
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nyt år - ny sagsbehandler eller afslutning ?

Tjaaa, så fik jeg en af de få mails fra min seneste sagsbehandler efter at have mailet hende mit "svar" på ressource profil guiden og tilsvarende bedt om et møde med hende. Hun svarer:

"Din sag er overgået til specialfunktionspersonen i Jobcentret som er xx. Det er hende, du herefter skal henvende dig til angående din førtidspensionssag.

Jeg ønsker dig det bedste fremover."


Personen blev ikke sat cc på mailen og efter at have ventet som nr. 1 i ca. 5 min. på jobcenteret fik jeg hendes direkte nr. hvilket angav rådhusets åbningstider da jeg iflg. denne havde ringet udenfor disse.

Ja man skal ikke tro at man sådan bare lige "hjælpes videre". Nu har jeg så regnet mig frem til hendes mail adresse og satte hende cc på svaret til min tidligere sagsbehandler. Jeg vil da gerne vide hvad der videre skal ske i min sag, mon hun er den der skal skrive ressourceprofilen ? og indstille mig i februar ??

Om man nogen sinde bliver klog på det her vides ikke

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 13:12   #207
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Håber du får fat i hende.

Hos os er det den samme SB, der indsamler alle oplysninger, skriver rp og indstiller til pension. Så jeg har kun haft kontakt til en igennem hele forløbet.

Men det lyder nok til, at det er den nye SB, der skal gøre sagen færdig.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 21:06   #208
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Tjaaa, så fik jeg en af de få mails fra min seneste sagsbehandler efter at have mailet hende mit "svar" på ressource profil guiden og tilsvarende bedt om et møde med hende. Hun svarer:

"Din sag er overgået til specialfunktionspersonen i Jobcentret som er xx. Det er hende, du herefter skal henvende dig til angående din førtidspensionssag.

Jeg ønsker dig det bedste fremover."


Personen blev ikke sat cc på mailen og efter at have ventet som nr. 1 i ca. 5 min. på jobcenteret fik jeg hendes direkte nr. hvilket angav rådhusets åbningstider da jeg iflg. denne havde ringet udenfor disse.

Ja man skal ikke tro at man sådan bare lige "hjælpes videre". Nu har jeg så regnet mig frem til hendes mail adresse og satte hende cc på svaret til min tidligere sagsbehandler. Jeg vil da gerne vide hvad der videre skal ske i min sag, mon hun er den der skal skrive ressourceprofilen ? og indstille mig i februar ??

Om man nogen sinde bliver klog på det her vides ikke

EE
forstå ikke at du ikke kan få rent besked om den §18
har snakket med min sagsbehandler i dag, pågrund af min tid ikke blev til noget
men hun skrev tilbage i dag at hun vil påbegynde en §18
fordi hun også mener jeg ikke har skyggen af arbejdsevne
men jeg har mange ressourcer, men som desværre ikke kan udnyttes
har jo siddet i en større stilling og en ung aldre
har først lige set mailen, så nu tror jeg den pension er i hus i løbet af
2011
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 09:18   #209
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det lyder godt Mtv. at du har fået nævnt den famøse §18, hvor svært kan det være tænker man også.

Jeg tror personen som nu er min kontakt person, blot skriver min rp. som jeg vel så i løbet af denne måned får til partshøring forinden indstilling. Vi må se hvad det bliver til fra hendes side af.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 09:41   #210
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det lyder godt Mtv. at du har fået nævnt den famøse §18, hvor svært kan det være tænker man også.

Jeg tror personen som nu er min kontakt person, blot skriver min rp. som jeg vel så i løbet af denne måned får til partshøring forinden indstilling. Vi må se hvad det bliver til fra hendes side af.

EE
synes bare det er underligt og den udlægning de er kommet med
synes jeg ligner meget min første pensions
troede også kommunen søgte, men blev meget klogere
hvis det var mig, havde jeg ringet til den nye sagsbehandler
og spillet på jeg ikke kendte reglerne
så har hun jo pligt til at oplyse hvordan din sag bliver håndteret

der er ikke noget værre og gå i uvished og denne kan du gøre noget ved

Sidst redigeret af MTVRV1; 04-01-2011 kl. 09:43.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension