K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2013, 14:22   #1
Prøveklud67
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2013
Indlæg: 12
Styrke: 11
Prøveklud67 er ny på vejen
Ingenmandsland og myndighedsenhed

Hejsa

Jeg befinder mig i ingenmandsland og ved egentlig ikke hvor jeg skal poste mit indlæg . Lige nu befinder jeg mig et sted hvor min sagsbehandler har indsendt noget til myndighedsenheden . Ved et tidligere møde først på året, kan jeg huske at en socialrådgiver sagde til mig, at denne enhed mest var for ældre med brug for hjemmehjælp, osv. Dette er og var ikke tilfældet for mig. Jeg søger bl.a tilknytning til et bosted,- hvilket er blevet kritisk overhørt i et lille år. Jeg er i målgruppe til bosted. Jeg søger også førtidspension,- som også er blevet overhørt, og min sagsbehandler fortæller mig stadig at jeg skal i flexjob,- på trods, af en total mislykket fiasko flexjob prøvning. Jeg er over 45 og alt erfaring og prøvelser på arbejdsmarkedet er fiaskoer og mindre værd til mig. Jeg er diagnosticeret med personlighedsforstyrrelser. Jeg har modtaget kontanthjælp i mange år. Fra næste uge har jeg fået 2 mentor timer .
I denne meget meget korte beskrivelse af min situation, er mit spørgsmål så,- Hvad laver myndighedsenheden Vil jeg måske blive tilbudt tilknytning til bosted , eller vil jeg høre nærmere om førtidspension. Man og nogen har indtil videre ingen svar givet mig
Prøveklud67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 14:49   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Enheder har jo mange navne. Prøv at kommunikere skriftligt med kommunen, hvis du har mulighed for det. Hvis du har søgt førtidspension på det foreliggende grundlag, håber jeg du har en kvittering for ansøgningen. Men det lyder da godt med en mentor. Håber du får noget godt og ikke mindst positivt ud af det. Det er jo din arbejdsevne og ikke diagnoser, der er grundlaget i systemet. Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 14:59   #3
Prøveklud67
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2013
Indlæg: 12
Styrke: 11
Prøveklud67 er ny på vejen
Tak for svar Stampe. Min sagsbehandler vil IKKE tage imod min ansøgning om førtidpension. Hun spørger altid om jeg stadig vil have det, og når jeg så siger ,- Ja, siger hun at det kan jeg ikke få . Sidste gang tillagde hun dog, at hvis jeg var terminal patient kunne jeg måske. -
Det er ikke pga min diagnose jeg søger førtidspension - det er pga mine inkompetente arbejdsevner.
Prøveklud67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 15:12   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du vil søge en førtidspension på det foreliggende grundlag, så skriver du blot det på et stykke papir og afleverer ved skranken i receptionen og beder om en kvittering.

De kan ikke nægte at modtage en ansøgning på det foreliggende grundlag.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 16:08   #5
Prøveklud67
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2013
Indlæg: 12
Styrke: 11
Prøveklud67 er ny på vejen
Nu er det ikke bare inkompetente arbejdsevner jeg søger på......
Tak for info pip,- det vil jeg gøre, for hidtil har det ikke virket at påvirke min sagsbehandler i den retning.
Prøveklud67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension