K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2006, 11:02   #11
Andemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2006
Indlæg: 8
Styrke: 0
Andemor er ny på vejen
RE: Hvordan søger vi førtidspension

Min mand har siden i torsdag prøvet at få fat i sin sagsbehandler, da vi for 14 dage sendte ressourceprofilen retur til kommunen med vore rettelser og spørgmål. Min mand har så fået at vide i dag, at hans sag ligger hos teamlederen af socialforvaltningen og at hun vil snakke med ham, er det ikke lidt mærkeligt?? -eller har de mon fundet ud af, de har lavet fodfejl? Vi syntes også det var lige smart nok, at de sendte ressourceprofilen EFTER de havde vedtaget han var klar til flexjob.
Bør man i sådan vurdering ikke tage hensyn til, at han er 35% invalid i forvejen? I den sag (skulderskade som han også stadig døjer med) fik han sig selv så meget trænet op, at han kunne starte i job, som vi selv fandt til ham, da han på ingen måde ville på førtidspension - selv om kommunen på daværende tidspunkt talte varmt for dette... Nu er han endnu mere "handicappet", men nu skal han pinedød ud og arbejde i 12-25 timer (hans sagsbehandler havde heller ikke fortalt ham, hvad et flexjob indebærer mht. tid osv.)selv om han knap kan hjælpe til derhjemme. Han skal jo hen at hvile 2 timer efter at have arbejdet i en halv - hvilken arbejdsgiver vil mon være med til det?
Undskyld mine frustrationer, men det er af og til svært..Jeg er mest bange for, han havner mellem 2 stole - for rask til pension - for syg til flexjob...
Tak for alle jeres konstruktive svar...
Kærlig hilsen Andemor
Andemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2006, 21:16   #12
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Hvordan søger vi førtidspension til min mand?

Hej Hejdien.

Godt at høre, glæder mig til at høre hvordan det er gået!!!

Vedr. underskrift på profilen - det er ikke et lovkrav, men man kan måske sige at det er god skik at gøre det - dog kan det ikke rigtig bruges til noget i forhold til en afgørelse.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2006, 10:24   #13
Andemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2006
Indlæg: 8
Styrke: 0
Andemor er ny på vejen
RE: Hvordan søger vi førtidspension til min mand?

Hej Pia,
Min mand og jeg var i går til et konstruktivt møde på vores kommune
vedrørende hans sygedagpengesag. Han bliver sat "ledighedsydelse under sygdom" per 1. maj 2006.
Vi har så samtidigt fået kommunen med på at indhente en ny speciallægeerklæring vedrørende hans ryg - for at konstatere om hans tilstand med ryggen er varig eller ej. Bliver den konstateret varig, kan der opstartes førtidspensionssag.
Mit spørgsmål er nu: Hvis nu hans rygskade af speciallægen betegnes som varig og der opstartes en pensionssag (af kommunen og man har en god sag), er det så risikabelt for os at flytte til en ny kommune, inden sagen er afgjort?? Vi vil jo gerne flytte nærmere mit arbejde?!

På forhånd tak

;-) Andemor
Andemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2006, 17:57   #14
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Hvordan søger vi førtidspension til min mand?

Hej Andemor.

Nej det er er det ikke. Hvis der er startet ansøgning om førtidspension, er det faktisk ensbetydende med, at man også får den tilkendt medmindre der kommer nogle nye oplysninger der modsiger at man skulle være berettiget til førtidspension.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan søger jeg fp på § 17?? Road66 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 17-05-2011 16:18
førtidspension når ens mand er alkoholiker mams Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 15-03-2010 23:25
Når man søger om førtidspension, hvordan fungerer det? Lime Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 22-11-2009 02:32
Hvordan søger man § 17 Gizmomis Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 04-02-2009 15:49
Hvordan søger vi førtidspension til min mand? Andemor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 31-03-2006 08:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension