K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2018, 17:10   #1
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Folkepension

Jeg er fleksjob ledig. Skal nu søge folkepension men er usikker i rubrik vedr. fremtidig indkomst.

Skal man der regne ud hvad man vil få i folkepension og skrive det beløb ind sammen med atp og Pensam liv ?

Beløbene i rubrikken fremtidig indkomst, skal de være før eller efter skat ?

Rubrik Formue. Skal man her skrive hvis man har 8.000 kr stående på budgetkonto ?
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2018, 01:54   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du skal anføre indtægter ud over folkepensionen
Altid bruttobeløb dvs før skat
De 8000 kr er det ikke nødvendigt at anføre
Du kan altid når fp kører gå ind på Skat på forskudsopgørelsen og rette til
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2018, 08:24   #3
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Ok. Men skal kommende folkepension også anføres som fremtidig indtægt ?
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2018, 13:38   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nej
Der skal anføres de oplysninger, UD ikke har og det danner så grundlag for udregning af din folkepension.
Selve folkepensionen og ATP er jo betalinger fra/via det offentlige, så det er bekendt.

Men som nævnt, skriv den yderligere indtægt, du har og følg op senere, når det indgår i din forskudsopgørelse, så du kan se, hvor korrekte tallene er.

Ellers korrigeres det hele i årsopgørelsen, så intet sættes til.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2018, 16:31   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af le cuere Se meddelelser
...skal de være før eller efter skat ?
Man regner ALTID før skat.
Citat:
Rubrik Formue. Skal man her skrive hvis man har 8.000 kr stående på budgetkonto ?
JA og i princippet hvis du har 200 kr i tegnebogen, er det også der det anføres.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2018, 19:38   #6
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Jeg talte i tlf. med udbetaling Danmark tidligere i dag, rigtigt at folkepension ikke skal med i fremtidig indtægt, men atp beløb og pensam liv beløb skal oplyses.

Fik at vide at jeg ikke skal ansøge nu, men skal vente på forskudsopgørelsen og rette i den inden jeg sender ansøgning om folkepension.

Spurgte om jeg samtidig kan søge om div. tilskud som jeg er berettiget til f.eks varmeregning, helbredstillæg, ældre chek osv. Det syntes hun var en god ide, men jeg glemte selvfølgelig at spørge om de ansøgninger skal sendes til den samme addresse som ansøgning til folkepension.

3 års varmeregninger skal vedhæftes, dem har jeg ikke digitalt, og da min mob. tlf og pc er gammel, kan jeg ikke skanne eller kopiere de regninger, hun svarede at jeg ku forsøge evt. at få hjælp i Borgerservice.

Hun vidste ikke i hvilken Borgerservice man evt. kan få hjælp til det, der må du prøve i forsk. Borgerservice.

Ja det tror jeg på, alt skal være så besværligt som muligt for borgere i vores land. Dødtræt af det offentlige.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2018, 08:55   #7
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Du kan jo kopiere på biblioteket og sende dem som papirpost. Hvis du f.eks hører til i Matthæusgade, vil de hjælpe dig, når du kommer med regningerne.

Sidst redigeret af mukke; 24-10-2018 kl. 08:57.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2018, 09:28   #8
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Jeg forsøgte i går at oprette mail på mob. tlf, så jeg ku fotografere regninger og sende dem til min pc, så jeg derefter kan vedhæfte dem, men ku ikke oprette mail på mob. tlf.

Matthæusgade er helvedes forgård, har været der 1 gang hvor de overfaldt mig brutalt og højlydt verbalt imens alle borgere i lokalet ku høre det, jeg fik ingen hjælp. Jeg sætter aldrig mine ben der igen.

Jeg bor på Østerbro i kbh.

Jeg har ingen venner eller bekendte, så der er ingen mulighed for hjælp.

Det ender nok med at jeg sender regninger som papir post.

Jeg syntes blot det er underligt at jeg skal rette forskudsopgørelsen før jeg søger pension. Så skal man jo rette forskudsopgørelsen igen når indtægt ændrer sig når man modtager folkepension.

Tror mange ældre borgere føler sig fortvivlede, magteløse og fortabte når al kontakt osv. foregår digitalt.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2018, 12:05   #9
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg vil gerne gå med dig derind i næste uge. Har selv et ærinde. Bare skriv til mig.
Du skal bare have dit NEM-ID kort med, så du kan gå ind på SKAT, bank osv. Man kan gå ind på deres computere og udskrive, vedhæfte osv.
Rette forskudsopgørelse skal man som regel for at give dem et overblik over indkomst-, indestående- og gældsforhold.

Sidst redigeret af mukke; 27-10-2018 kl. 12:08.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2018, 13:30   #10
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Hej Mukke. Hvor er det sødt af dig at du vil hjælpe mig.

Jeg kan dog godt gå ind på Skat og i Bank via min pc.

Min Varmeopgørelse og min forskudsopgørelse som jeg skal bruge har jeg ikke modtaget endnu.

Jeg har prøvet med min mobil tlf. at fotografere den gl. Varmeopgørelse og overføre foto til min pc, derefter via min pc at vedhæfte det foto i en mail og sende den mail til mig selv.

Varmeopgørelsen står ik knivskarpt, men man kan godt læse den.

Så de vil fra mig modtage en mail som er vedhæftet de Varmeopgørelser jeg har fotograferet.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension