K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2014, 12:28   #51
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du har stadfig et stort problem, er det er §§§, du står under!

Det betyder at de IKKE har accepteret at du ikke kan vende tilbage til ordinært arbejde, hvorfor det formodentlig IKKE er sidste afklaring.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 12:41   #52
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Der står paragraf 42 for den praktikpladskontrakt .

Hvad gør jeg nu så ?

Forstår ikke noget som helst af det her .

Hun har forlænget mine sygedagpenge i 39 uger .

Sygehuset har skrevet at det er stationært og der ikke er nogen behandlingsmuligheder .

Hun undlader at svare på mine spørgsmål på mail. Hvad skal jeg så gøre nu ?

Jeg har skrevet til hende at jeg står uforstående overfor at jeg har fået den blå kontakt og at som hun selv siger så bliver jeg ikke den samme i funktion igen . Og jeg gør mig selv en bjørnetjeneste ved at tro at det bliver bedre . Har skrevet som hun har sagt til mig . At når hun godt ved at jeg har de skånehensyn som jeg har , som også delvist er beskrevet i praktikkontrakten med at jeg skal have en briks at hvile på og ekstra pauser at hun godt ved at jeg ikke kommer tilbage i ordinært arbejde men hun undlader at besvare det . Nu har hun sendt 2 mail siden uden at besvare det . Hvad gør jeg så nu ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 23:04   #53
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Det tror jeg også det der er mit problem. Jeg oppe for mange timer i stræk . Jeg er jo igang fra 6.30 og inden jeg har fri fra praktikken har jeg været igang i 4,5 time . Men det er jo forfærdeligt at tænke på hvor lidt effektiv man kan tillade sig at være inden kroppen reagere så voldsomt .
Jeg kan jo ikke vide, om du vil opleve noget lignende, men siden jeg fik fp i starten af 2010 har jeg fået det bedre med min ryg.
Det kom ikke lige med det samme, men de sidste par år her jeg af og til oplevet, at ting, der tidligere betød flere dage med mange og lange hvil efterfølgende, dem kan jeg nu gøre uden de store problemer.

Så vidt jeg kan se handler det simpelthen om, at det nu er mig selv, der sætter dagsordenen.
Det kan godt være mit hjem ikke er pinligt rent, men det er acceptabelt og til gengæld kan jeg have et godt liv, hvor der også er tid til de ting jeg har lyst til.

Mens jeg var på kh blev jeg med jævne mellemrum sendt ud i det ene eller det andet, som medførte, at min ryg blev overanstrengt. Hver gang jeg lige var kommet nogenlunde ovenpå, så fandt de på noget nyt.

Så det er meget vigtigt, at du lytter til din krop, hvis du vil gøre dig håb om, at kunne fungere på arb.markedet i et eller andet omfang.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Min veninde som er psykolog sagde til mig at jeg skal lære at lytte til kroppen i stedet for til hovedet .
Lyt til din veninde, hun har sikkert flere guldkorn, at dele ud af.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Jeg må sige at et er at jeg har så mange smerter fysisk . Men det værste for mig er faktisk at jeg ikke kan være normal og leve på den måde jeg gerne vil . Jeg er en pige der altid har haft mange jern i ilden. Og gerne vil nå en masse .. Men nu er jeg dælme skudt tilbage og alting tager bare såååå lang tid .det er svært .
Det er en proces, der tager lang tid, det kan sammenlignes med en sorg-proces.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Hvor er det godt skrevet ! At jeg skal ikke skal vise hvormeget smerte jeg kan klare men hvormeget jeg kan arbejde . Den røg altså lige ind på et meget brugbart sted her . Jeg har hele tiden efterspurgt ved sagsbehandlerne og jobkonsulentens hvor meget jeg skal presse mig selv . Har jo i forvejen konstante smerter . Der er ikke et sekund på dagen hvor det er væk . Men det svinger i vildsomhedsgrad .
Den er direkte citeret fra min konsulent fra anden aktør.

Du skal overhovedet ikke presse dig selv, du skal tværtimod passe på dig selv, for der er ingen andre der gør det.

Hvis du presser dig selv, så vil du ende med et timetal du ikke vil kunne præstere i et evt. fleksjob.
Der er jo forskel på, hvad man kan i en kortere periode og på, hvad man kan gennem længere tid.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Jeg tror godt at min sagsbehandler ved at det påvirker mig for jeg er jo i tæt telefonisk kontakt med hende og det virker oprigtig som om hun har medfølelse for min sitiuation men jeg tror ikke at hun ved i detaljer hvad jeg laver og hvordan jeg har det hver dag . Så efter jeg er blevet medlem herinde og har læst at i skriver det er en god ide at føre dagbog har jeg nedskrevet for hver dag på min Tlf. Hvordan jeg har det og har haft det .
For din egen skyld håber jeg, at du skriver en reel dagbog, og ikke blot et par linier i din mobiltelefon.

Har du set denne: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Mit ben er eks . Begyndt at hoppe mange gange om dagen efter jeg er startet i den arbejdsprøvning.
Mon ikke det er et tegn på overanstrengelse, som du bør lytte til.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Jeg Tor jeg vil sende dagbogen til hende pr. Mail . En gang i ugen så hun kan følge lidt nærmere med . Lyder det som ofte nok ?
Det må være fint, men husk, det skal være en reel dagbog, i stil med den jeg har linket til.
Hvis det kniber med, at finde tid/overskud til, at skrive dagbogen kan du måske få hjælp af din mand/kæreste.[/QUOTE]

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Hun undlader at svare på mine spørgsmål på mail. Hvad skal jeg så gøre nu ?
Skriv til hende igen, skriv f.eks. tak for hendes mail og gør så opmærksom på, at du stadig gerne vil have svar på de andre spørgsmål (skriv dem en gang til, så hun ved hvilke du mener).

Hvis dette ikke resulterer i svar efter 3 dage, så synes jeg du skal klage til jobcenterchefen, som beskrevet tidligere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 00:20   #54
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Hvor er du dog sød at give dig tid til at besvare mit indlæg så meget . Har meget ondt lige nu så jeg vil svare dig imorgen . Håber det er okay .

Venligst Heidi
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 08:15   #55
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Hvor er du dog sød at give dig tid til at besvare mit indlæg så meget . Har meget ondt lige nu så jeg vil svare dig imorgen . Håber det er okay .

Venligst Heidi
Selvfølgelig er det ok.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 12:23   #56
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Så er jeg kommet hjem fra dagens praktik . Havde termometeret med . 18 grader og jeg fik så ondt efter 45 minutter igen måtte jeg ind og ligge . Jeg har taget billeder af hvordan jeg sidder på den stol. Der er min. 5 com ind til ryglænet. Og jeg har taget billeder af termometret . Jeg møder troligt op men hvor er jeg træt af at være der når jeg får så ondt ..

Jeg er ihvertfald blevet klar over i den praktik at kulde det går lige i smerterne på mig .

Jeg er startet op på en udførlig dagbog som den du har lagt linket ind på .
Og den vil jeg sende hver fredag til hende .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 12:32   #57
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har du prøvet med en pude i ryggen og en fodskammel. Det har hjulpet nogen med lignende problemer. Selvfølgelig ikke sikkert det afhjælper dine.
Ved ikke om du er på et lager, men lyder som om der skal bruges termotøj.
Held og lykke. Godt du samarbejder.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 12:57   #58
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Smiler... Ja det kan man godt kalde det det er et lager for folk med ondt fysisk.
- Er i receptionen hos fysioterapeutisk klinik .
Det med skamlen kan desværre ikke lade sig gøre , har selv tænkt tanken. Men bordet er et der ikke kan hæves så det kan ikke lade sig gøre desværre og hvis jeg opsætter stolen passer mine arme ikke til det lave bord .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 14:27   #59
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Så kom der mail fra sagsbehandleren på mine spørgsmål .

Hun henviser til at jeg skal tale med jobkonsulentens om det og han ville kontakte mig for det er ham som bestemmer hvilken formular praktikkontrakten skal laves udfra.

Han har skrevet at han vil komme til praktikstedet men at sagsbehandleren vil svare på mine spørgsmål .

Meeeeennnn.... Hun har lagt den over til ham .

For h..... Hvad er det de ikke forstår ?...!..jeg vil arbejde så meget som overhovedet muligt så hvorfor ikke give mig optimal mulighed for det ?..

Hun skrev til sidst i mailen at de er igang med at afklare min arbejdsevne .

Er det normalt at de kan det på 12 uger ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 14:35   #60
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja 12 uger er helt normalt, de kan jo godt sige ok det er fleks job du kan arbejde 1½ dagligt, hvis du finder et job og de smider hjælpemidler kan du måske arbejde 2 timer, det betyder faktik ikke så meget.
For hver gang man kommer ud i et nyt fleksjob, starter man med en praktik for, at se hvad man kan holde til som de plejer at sige det er jo ikke ligemeget om du sidder ned hele tiden eller afprøver madrasser i jysk.

Så længe de kan se du arbejder under 50% altså 18 timer, betyder det ikke noget, det er jo ikke et spørgsmål om du skal have fleks i 1½ time dagligt eller 3 timer det er mere spørsmålet om du skal have fleks.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension