K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2014, 22:27   #111
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Så kommer der ergoterapeaut ud til mig imorgen. Er godt nok spændt på hvormeget de mener er nødvendigt for mig i mit hjem ...
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 05:40   #112
balde53
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2012
Lokation: thisted
Alder: 50
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
balde53 er ny på vejen
jeg har været til samtal ang at jeg skulle starte på noget ordblindeskole hvor jeg i første gang var der i 9 uger under aktiv syg og jeg har rygproblemer i lænden. (behandlings mulighed udtømt) som der står i mine papir. jeg blev nød til at rejse mig flere gange om dagen da jeg ikke kunne side i de stole som de have på vuc. dadet hold stoppet fik jeg muligeheden for at starte på et nyt forløb i 9 uger mere hvor jeg hvor jeg sage til min sagsbehandler månede 10 at jeg gerne vil have en stol pga af ryggen og det var også i orden. hende der stor for den stol (hjælpemidel) ringet så til mig før jul og sage at vi nok skulle snakke sammen i det nye år da jeg skulle starte den 6 jan. jeg have gået næsten ½ delen af tiden hvor jeg fik at vide af en af de lære at der var en som have ringet ang. en person med dårlig ryg som skulle have en stol. det vidste de ikke noget om så det fik vi at vide efter at de have haft læremøde. jeg blev meget gal da hun til at starte med godt kunne ringe til mig på min ejen telefon og bagefter ringet hun til skolen og som det er er der flere som har problemer med ryggen og de fik at vide af mig at jeg have søgt om at få en anden stol. og fortalte dem hvordan det hang samme blev de også gal over at hun ikke ringet til mig isteden for. da de jo ikke vidste hvem som har bestilt hvad. jeg nægte så at få den stol og fik så at vide at det var forstyrene når jeg reste mig og og gik rundt i klassen og ude på gangen. hvor jeg sage at det må de snakke med kumunen om da jeg have prøvet. det skal lige sides at jeg er ødlagt i min ryg bare ved at skulle køre hjemfra også til skole 35 km hver vej og det står også i mine papir at jeg ikke kan holde til at køre lange ture pga min ryg både fra min læge og special læge. da det hold slutte kom jeg så på et nyt hold for ordbline og tingen var stadig det samme jeg have stadig dårlig ryg som de også viste (men ikke nogen stol) min balance even var blevet dårliger i venster ben og gik til læge hvor han vil sende mig til genoptræning som jeg fik blank afslag på da de kun modtog folk som kom fra sygehuset og elles var akut som også ejes af den såkaldte kumune. jeg går hjemme og er sygmeldt for deprasion socialangst dårlig ryg samt venste ben som forsvinder nogen gang under mig og når jeg køre bil har jeg problemmer med at holde koblingen nede i bilen. så det hedder altid frigear. da jeg ved at jeg ikke kan mærke når kobligen begynder at gå op af og bilen begynder at lave hjulspind elle går ud. så har du brug for hjælpemidler skal man råbe op og ikke begynde på noget for at det står på stedet. da det er dig selv du skal tænke på
balde53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 07:33   #113
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Tusind tak for dit lange og velskrevne indlæg . Du har helt ret . Man skal vente til ens redskaber er i orden. Jeg er heldigvis så godt stillet nu at det er smerteklinikken som har skrevet at hjælpe midler er uundgåelige så jeg får besøg af ergoterapeaut fra kommunen idag som skal komme og se på mit hjem og hvilke jeg skal bruge. Smertelægen har fortalt mig hvilke men det jo ikke sikker at ergo deler samme mening så jeg er spændt på at se hvad han siger ... Jeg har også bedt kommunen om en ordentlig stol som overlægen på silkeborg har skrevet i mine papirer men uden det store held. Først da jeg begyndte at gå dem på klingen pr . Mail skete der lidt men nu hvor smerte klinikken har skrevet er det ligesom der er sat gang i de rigtige mennesker. Så måske det også kan hjælpe dig på en bedre og mere fornuftig måde den vej. :-)
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 07:52   #114
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
pas nu på. jeg fik en stol på prøve i 14 dage, den var ikke god nok, så jeg ringede til kommunen og sagde at den ikke var i orden men de havde glemt at spøger mig de havde bare købt den, så jeg måtte vende mig til den.

Spil af penge, fordi de ikke følger op på ting, jeg trode på forhandleren, da han sagde den var på prøve.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 10:07   #115
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Ergoterapeut i hjemmet - en god oplevelse

Hej Heidik
Jeg havde Ergoterapeut på besøg i hjemmet igennem mange måneder.

En absolut positiv oplevelse, hvor hele hjemmet blev gennemgået fra soveværelse, bad, køkken , dvs. alt.

Ergoterapeut gennemgik ADL = daglige aktiviteter og vi var på hjælpemiddelcentralen for at jeg kunne se emnerne inden de kom hjem i hjemmet.

Her kunne vi også gennemgå evt. andre muligheder for hjælp.

Håber du får lige så god en oplevelse som jeg fik

Hilsen lgkh62

Note: Det var sygehuset der iværksatte Ergoterapeut i hjemmet. Det lavede Kommunen om.
Jeg ringede til sygehuset og fortalte at genoptræningsplanen ikke blev fulgt af Kommunen.
Dette afstedkom en henvendelse fra Sygehuset til Kommunen at de skulle følge plan igangsat af dem.
Kommunen rettede herefter ind.
( mit ord betød intet over for Kommunen - og jeg kunne ikke få dem til at ændre standpunkt - stor ros til Sygehuset )

Sidst redigeret af lgkh62; 07-04-2014 kl. 10:22. Årsag: Note
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 12:51   #116
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Tusind tak for råd . Det vil jeg være opmærksom på nu :-)

Håber virkelig også at jeg får en god oplevelse med det :-) har selvfølgelig lige en af de dage hvor min krop bare er flad og gør ekstra ekstra ondt . Det er så typisk når der endelig kommer nogen der vil holde møde om mine behov . . .

Wuhuuu ... Hvor heldig kan man være

Ergoterapeuten kommer allerede torsdag med de hjælpemidler han mener er relevante for mig . Det er jo fantastisk hans kone bruger selvnogenmagnet plastre som han udenomkommunen ville tage med til mig på torsdag .og tænk sighvis detvirker så godtaomdetgør for hanskone. det erjodrømmetænkning knap så fedt er at jeg skal gå med rolator og / eller stok resten af mit liv .

Alt ialt var det er rigtig godt møde og effektiv behandling . Han vil bestillemeddet samme og komme med det allerede om 3 dage. Hvor skal vi dog være taknemmelige for at bo i Danmark som har så godt et sundhedssystem.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 14:45   #117
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det tror jeg faktis vi har n¨r det kommer til hjælpemidler, min mor fik en el knallert at køre på så ringede de til hende og spurte om hun havde prøvet den, ja det havde hun , men det var lidt koldt, så når manden havde tidelig fri fredag ville køre ind til byen og købe en kørepose.
den kom med fragt næste dag
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 14:47   #118
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Det er dælme imponerende . Flot flot ! Hvor skal vi dog være taknemmelige
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 15:08   #119
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg har idag talt med lægen . Hun mener jeg skal have fysioterapi /massage 2 hænge om ugen for at mindske senfølger af min lidelse. Det giver mig en udgift på 2000 ekstra om måneden . Er der nogen som har kendskab til om jeg på nogen måder kan få økonomiske hjælp til det nogen steder ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 15:31   #120
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Det er lægen, som udfylder ansøgning om vederlagsfri fysioterapi.
Selv om lægen evt. synes du skal have det ligger der helt klare regler for om du kan få det.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension