K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2009, 15:00   #1
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
jeg er både lykkelig og ked af det

hej alle i dejlige borgere rundt i landet

min Astma og astmatisk bronkitis har været drillet mit helbred siden uge 2

fik at vide af vagtlægen i uge 3
at det var lunge betændelse
fik pennecilin og skulle sove let påklædt da jeg havde feber.

og kom til egen læge igen uge 5 fik ny astma medicin da han ikke mente det var lungebetændelse

uge 7 min læge s afløser giver en nu kur mod lungebetændelse da han ikke mener det er astma

og nu i går uge 9 da blev jeg henvist til røngten da jeg stadig har samme hoste og hvidt gul grønt og lidt blod i slimet
skulle dog forhøje mine asstma dosssiser

røngten har jeg været i dag men får først svar i morgen

ja jeg startede jo på endnu et job kursus den 26 januar 09 selv om jeg ikke følte mig helt på toppen
men de var nu meget søde selv om jeg i starten havde min tvivl om det kursus..

lykken er jeg har haft skrevet utallige uopfordret ansøgninger om flexjob og jeg blev ringet op for ca 2 uger siden af et firma og at han fandt min ansøgning så godt sammensat at han da gerne ville møde personen bag denne,
jeg jublede da en extra gang og tænkte ja der er måske håb her i finans krisen

jeg var til job sasmtale i tirsdags og han ville gerne have mig på prøve fra på mandag
men har lige måtte udskyde prøve tiden med en uge da snotten løber ondt når jeg synker selv vand ondt i hovdet blod sprængte øjne
febern er dog igen forsvundet hoster som en gammel søulk gammelt hæst og højt

han sagde dog jeg skulle tage det helt roligt
jeg har det bare vildt dårligt over sådan en start for de var rigtig søde i det firma

mvh ole oliver så gode råd til hvordan man sætter forkølelse til livs modtages gerne
har prøvet med the og honning
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 15:19   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
pyha...ja det er træls med lungebetændelse...Oliver det er da fantastisk...tillykke og bare vent ...det skal nok gå ...du har jobbet...

God bedring og IPE ROXO er super godt for betændelser...købes i Matas.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 15:44   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej tillykke med det nye fleksjob. Jeg håber, I har fået papirene i orden sammen med kommunen/jobkonsulenten.

Jeg har haft bronkitis, og det der hjalp mig virkelig meget med hensyn til hosten var: Mycolysin - det er slimløsende middel, som bruges ved hoste med sejt slim.

Held og lykke med det hele..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 23:43   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Tillykke med jobbet... skønt *ss*

Er du sød at melde tilbage med rynken resultatet?

Min yngste datter var ved læge i mandags hun "væser" astmatisk bronkitis = astmamedicin, som ikke virker en fløjtende fis, vi har så 2 andre mærker liggende, den ene er fra da min mand døjede med astma og fra at vores søn havde 2 måneder med samme diagnose som lillesøster, ved sønnen virkede det han fik ordineret heller ikke, men det gjorde fars, ingen af dem virker på tøsen (men ok de er altså også meget for gamle... men den far har liggende, viker altså stadig på ham, den meget meget sjældne gang han har behov for et hvæs)

Det eneste det gør, er at gøre hende meget op hisset (hun er tydeligt bange) og ekstrem ked af det, hvilket får hende til at hoste så meget at, at hun bliver bleg om læberne og rødspættet i øjnene af iltmangel, og så hoster hun det sejeste slim op, jeg nogen side har set, nogle gange er det grønligt andre ledt grumset. Og så er hun ellers utrøstelig i 30 til 60 min efter, aldrig har hun grædt på den måde (det har ingen af mine børn end ikke knægten da han brækkede lårbenet) Så det er altså absolut ikke spor sjovt for hende.

Det "sjove" er at giver hende ikke masken, hoster hun bare som ved en alm mild forkølelse, og er ellers ikke det mindste påvirket af det (ud over hosten og piverriet) så jeg er holdt med at give hende medicinen, alt det døje og de store omkostninger (for pokker det er jo et overgreb mod ungen, hvilket man ifg revlsretsloven ikke må *gg*) til ingen værdens nytte... Ikke fordi virkede det så bare, så gav jeg hende det gerne, også selv om at det er så voldsomt et overgreb mod hende, jeg er heldigvis en hård mor, der er ikke meget hønemor i mig, er der noget der bare skal gøres (og virker det) så er det sådan det er, slut prut.

Hun fik taget en test på om hun har betendelse i kroppen og det har hun ikke (det går jeg ud fra at også du har fået?) Lægen ville den test fordi hun ikke var helt sten sikker på diagnosen (og det sys jeg da er fair nok at hun fortæller) og ville udelukke lungebetændelse.
Så jeg vil være meget interesseret i at høre resultatet af dine rynken billeder... Ja jeg ved jo godt at det bestemt ikke behøver være det samme, men måske der dukker et eller andet op lægerne ikke lige tænker over kan være en mulighed, eller sådan noget, det vil jeg uden tvivl kunne bruge, om ikke andet til at forlange at få det undersøgt og evt udelukket.
Ikke at det haster mere end det jager, igen hun er totalt upåvirket af det (så længe vi holder den maske meget langt væk, og ikke bliver meget ked (alm ked gør ingen forskæld) men det bliver hun sjældent, og der er reaktionen kun halvt så voldsom som ved masken) og så længe hun er upåvirket, så er jeg ikke så bekymret.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 06:36   #5
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Tillykke

med jobbet

Giver curls helt ret....Mycolysin er rigtigt godt ved bronikitis og det seje slim, havde selv meget glæde og gavn af det da jeg i sin tid havde bronkitis.

Har du snakket med lægen om hvordan din datter reagerer på masken......kan være at den går ind og netop løser slimen...som kan sidde langt nede og der så hostes netop fordi masken gør at det bliver løsnet.

Man skal passe på at bruge medicin der er ordineret til andre *S*....og det til din mand er voksen medicin.

Hvis jeg var dig ville jeg tage en god lang snak med læge og fortælle meget detaljeret hvordan din datter reagerer på den maske og så på din mands medicin.

Min nieces både søn og datter havde meget bøvl med bronktitis da de var mindre og havde meget glæde med masken....de fik den morgen og aften.
Og har selv fået astma der startede som bronktitis...som gik over til kronisk bronktitis...som den dag i dag er astma...med 2 forskellige indhalatore.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 14:47   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu var det lige så meget for at se om de andre 2 virkede på hende (som vi jo oplevede med sønnen, hvor egen læge så sagde at det var fint vi gav sønnen mandens når det var det der virkede)

Det var ikke egen læge vi var inde ved.

Nu er hun så oven i blevet let forkølet natten over (selvfølgelig hvad ellers møg unge *gg*) så for 1. gang har hun pevet fra morgenstunden, og virket påvirket af det (ekstra hænge syg, hun er i forvejen mor krævende, så når det er ekstra er det hele tiden når jeg er på WC) hvilket fik mig til at bede min store pige hjælpe med at holde tøsen (det kan jeg ikke med mindre jeg sætter mig oven på kende, hvilket så bare hæmmer vejrtrækningen endnu mere, og gør hende endnu mere bange, så det er jeg helst fri for) i endnu et forsøg, men som forventet uden resultat mht virkning, til gengæld blev hun blå om læberne (ikke bare bleg) og hev efter luft i et par minutter før der blev luft til at grade, og ingen host (hvilket jeg tror er fordi hun manglede så meget ilt at kroppen ikke lavede reaktionen til at hoste... den tager jo det vigtigste først, lille stakkel, det kunne jeg ikke lade være at tænke at det da er heldigt at jeg har 24 timers førstehjælp og bruger det med jævne mellemrum, og lige har kørt et HJR i 3 timer i træk (gab siger jeg bare) så jeg ved hvad jeg skal hvis nu... og det betyder jo også noget, på hende, at jeg ikke går i panik.

Sønnen lærte hurtigt at bruge den uden masken, altså bare med tuden, det fungerede MEGET bedre end masken.

Tøsen er så skæmt at hun går i panik, bare vi vil flytte den fra A til B, nok var sønnemanden ikke begejstret for den (før han kun brugte tuden og ikke selve masken) men ligefrem begynde at græde og forsøge desperat at gemme sig, det gjorde han alligevel ikke. Jeg ville gerne have haft forsøgt at se om hun kunne lære at bruge tuden i stedet for masken, men da jeg kom i tanke om det var det altså for sent. Vi har ellers meget bevist ladet den ligge fremme i nå højde, i håb om at hendes nysgerrighed ville overstige angsten, også forgæves, men intet er som bekendt så skidt at det ikke er godt for noget, vi har pludselig fået vores stue bord i fred.

Mycolysin hvordan fungere de (er det dråber i vand eller?? jeg aner ikke hvad det er) og er det apoteket? For prøves det skal det.

Mht egen læge, ham kontakter vi mandag (så ringer jeg direkte, fanger jeg ham ikke får jeg sekretæren til at få ham til at ringe) jeg sys heller ikke at jeg vil opgive bare fordi det er lidt (ok meget så da) besværligt, det er så nemt at opgive bare fordi man møder lidt modstand... måske jeg er blevet FOR vand til at skulle kæmpe???
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 14:57   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser

Mycolysin hvordan fungere de (er det dråber i vand eller?? jeg aner ikke hvad det er) og er det apoteket? For prøves det skal det.
Det er tabletter, som opløses i vand, og så skal man bare drikke det...
Kan fås på apoteket.
Linker lige til hertil, hvor der er et billede af den samt oplysninger:
http://www.med24.dk/handkobslagemidl...e1b7c26b6140ef

Der står vist lidt om, at man skal passe ekstra på, hvis man har astma.. hmm
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 22:09   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
okay tak hvor er i søde og undskyld stjælning af tråd
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En lykkelig ende på historien? Peppe Det er da strengt ! 5 26-01-2012 21:23
Er så lykkelig!!! Har fået praktikplads, starter sidst på ugen :) hboegelund Jeg er kommet i praktik. 17 02-12-2010 16:13
Nærmest lykkelig!!!! BFF Dit og Dat 5 22-07-2009 10:20
Bare SÅ lykkelig ;) Andersen23 Jeg har fået job. 35 20-04-2009 08:24
både §17 og §18 baldur At søge førtidspension 3 27-01-2009 16:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension