K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2011, 09:45   #1
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
§ 100

Hej I dejlige mennesker

Er der nogen her inde der kan svarer mig på hvor lang tid kommunen har til at behandle en ansøgning om merudgifter (§ 100)?

Jeg har søgt om dækning af fysioterapi som er noget af det der kan lindre smerterne i mine ødelagte led. Men har sørme svært ved at vride betalingen ud af økonomien som FPér.
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 12:09   #2
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Lige så lang tid kommunen skal bruge på den sag, bruger de.

Men får du ydelsen bevilget, så er det betaling fra den 1 efter den måned du har ansøgt. D.v.s søger du f.x § 100 den 3-1-11 så gælder udbetaling fra den 1-2-11, også selv om der først falder en afgørelse 1 år senere.

Min ansøgning tog 3 mdr. en jeg kender var 1 1/2 år undervejs, før en kommunal afgørelse faldt, den sag kører stadigvæk i ankesystemet.

Så det er bare om at være tålmodig.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 12:18   #3
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Så du forsøgt at søge det under aktivlovens §82 eller serviceloven §86.?

Jeg har skrevet lidt om det på min blog.
http://www.sigenstrøm.dk/post/2010/1...og-c2a782.aspx

Men ellers har Skive kommune også noget.!
http://www.skive.dk/sundhed+sygdom/s...vens+%C2%A7+86

Jeg har tidligere fået fysioterapi dækket under aktivlovens §82, dog stoppede kommunen betalingerne, Men den sag er hjemsendt fra det Sociale Nævn, da en kommune ikke kan afvise at hjælpe hvis betingelserne er der.

Håber du kan bruge det.
Min egen §100 har kørt siden oktober 2008......

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 13:30   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peppe Se meddelelser
Hej I dejlige mennesker

Er der nogen her inde der kan svarer mig på hvor lang tid kommunen har til at behandle en ansøgning om merudgifter (§ 100)?

Jeg har søgt om dækning af fysioterapi som er noget af det der kan lindre smerterne i mine ødelagte led. Men har sørme svært ved at vride betalingen ud af økonomien som FPér.
Er du førtidspensionist efter den gamle eller den nye ordning, for det har meget at sige. Det er ikke alle førtidspensionister, der kan søge efter § 100.

Fra det her link (socialministeriets hjemmeside):
http://www.sm.dk/Temaer/sociale-omra...der/Start.aspx

Er der nogen, som ikke kan få dækket sine merudgifter?

Personer, der modtager førtidspension, som er tilkendt indtil 1. januar 2003, er ikke omfattet af servicelovens § 100, medmindre de også har fået bevilliget en hjælpeordning efter servicelovens § 96.


Ang. sagsbehandlingstiden er det jo forskellig fra kommune til kommune. Jeg kan ikke finde det på Skive kommunes hjemmeside, så du må nok selv spørge kommunen.... Spørg hvad sagsbehandlingstiden er på merudgifter § 100. Og hvis de har overskredet tidsfristen, så bed dem gerne om et skriftlig brev som meddeler, hvornår du så kan forvente en afgørelse..... De skal have de nødvendige oplysninger, før de kan træffe afgørelse.

Husk der skal være tale om mindst 6.000 kr. årlig, som du har i udgifter i egenbetaling, for at du kan få bevilget § 100. Hvis du ikke kan få det over § 100 alligevel, kan du søge det efter § 82 (Aktivloven) - hvis du er førtidspensionist efter den nye ordning.

Held og lykke!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 23:47   #5
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
@ curls

Er tilkendt FP efter ny ordning (2010)

Og merudgifter til fys udgør ca 8000 pr år udregnet efter allerede betalte regninger!
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!

Sidst redigeret af Peppe; 29-01-2011 kl. 23:48. Årsag: manglende ord
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 00:59   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Skive kommune.....

Kære Skive kommune.


Jeg kan desværre ikke finde sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 på kommunens hjemmeside.

Kan I venligst oplyse mig om, hvor og hvordan, jeg uopfordret kan få kendskab til disse frister?

Ansøgning iht §100 er den vigtigste pt.

Iøvrigt tillader jeg mig at henlede opmærksomheden på følgende skærpelse af lovgivningen, desangående.
http://www.danskeaeldre.launch-it.dk...eter140409.pdf som egentlig skulle have være bragt i orden den 1.juni 1998.

Med venlig hilsen

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 01:07   #7
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
§100 kan ikke dække behandlingsudgifter

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=20788
Citat:
Ankestyrelsen lagde vægt på, at det fulgte af sektoransvarlighedsprincippet, hvorefter udgifter til behandling henhørte under sundhedssektoren, sammenholdt med Socialministeriets vejledning om hjælp til dækning af nødvendige merudgifter ved den daglige livsførelse, at der ikke kunne ydes hjælp til dækning af behandlingsudgifter som en merudgift efter serviceloven
Du kan evt. søge om kørsel til/fra behandling.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 01:10   #8
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Vederlagsfri fysioterapi

Har du kendskab til denne;

http://www.sst.dk/Behandlingsforloeb...sioterapi.aspx

Jeg ved ikke om du går ind under det, du kan evt. kigge her;

http://www.sst.dk/~/media/Behandligs...noseliste.ashx

Pøj pøj med det
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension