K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2015, 00:00   #1
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
bissider

Hej jeg opretter lige en ny tråd, da det kun skal handle om dette og det ellers nok forputter sig i min anden tråd.

Jeg har brug for en rigtig god bissider til mit rehabiliterings møde,en som forstår psykisk sygdom,ikke vil lade sig køre rundt med, hvis teamet begynder på det og en der kender til rehabteams,det er i hovedstadsområdet kan i anbefale nogen evt. fra Sind eller har i andre ideer?
På forhånd mange tak
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 11:51   #2
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sommersen Se meddelelser
Hej jeg opretter lige en ny tråd, da det kun skal handle om dette og det ellers nok forputter sig i min anden tråd.

Jeg har brug for en rigtig god bissider til mit rehabiliterings møde,en som forstår psykisk sygdom,ikke vil lade sig køre rundt med, hvis teamet begynder på det og en der kender til rehabteams,det er i hovedstadsområdet kan i anbefale nogen evt. fra Sind eller har i andre ideer?
På forhånd mange tak
Nogle betaler en privat socialrådgiver for at være bisidder ved møderne. Andre henvender sig til organisationer og foreninger, der tilbyder en frivillig bisidder.
I første omgang kan du spørge blandt familie/venner, om de kan hjælpe dig. Måske har du en person i din omgangskreds, som er en særdeles kompetent bisidder.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 15:00   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis du er medlem af Sind, er det da en god ide at spørge dem. Kender ikke deres holdning, hvis du ikke er medlem.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 17:42   #4
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Rebecca og Stampe tak for jeres svar,jeg har i dag kontaktet Sind og de prøver at finde en ,jeg vil mødes med vedkommende først for at se om det er en der har forstand på det med rehab møde og som jeg kan stole på.

Mht en privat socialrådgiver kan man købe dem for en times snak før mødet for at gennemgå det og på selve dagen? Er ikke interesseret i at de får hele sagen nemlig.Og vil det opfattes som konflikt optrappende mon?
Hvis nogen har navne så byd endelig ind
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 17:50   #5
Ms_MoneyPenny
Føler sig hjemme på K10
 
Ms_MoneyPennys avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2014
Alder: 47
Indlæg: 44
Styrke: 10
Ms_MoneyPenny er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sommersen Se meddelelser
Og vil det opfattes som konflikt optrappende mon?
Nej, det er ikke konfliktoptrappende. Du må tage alverdens bisiddere med.

Bisidderens funktion er at være ekstra ører. Bisiddere må ren faktisk ikke blande sig / sige noget. Men partsrepræsentanter derimod, de må undrer sig, stille spørgsmål osv . Forvaltningen har egentlig lov til at nægte bisiddere med ind, hvis der er dårlig erfaring med dem f.eks. at de ikke kender deres rolle ved et møde. Men en partsrepræsentant kan ikke nægtes adgang.
Ms_MoneyPenny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 17:57   #6
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Tak Ms Moneypenny men en partsrepræsentant er det ikke en man overgiver sagen til?
men jeg har brug for en der kender loven og stopper julelegene hvis det kommer under mødet

Sidst redigeret af sommersen; 20-02-2015 kl. 19:47.
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 19:29   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sommersen Se meddelelser
Tak Ms Moneypenny men en partsrepræsentant er det ikke en man overgiver sagen til?
men jeg har brug for en der kender loven og stopper julelegende hvis det kommer under mødet
Man behøver ikke overgive sagen total til en partsrepræsentant.

Jeg havde den aftale med min, at hun ikke gjorde noget uden det var godkendt af mig og alt hvad hun lavede af skriftlig arbejde skulle til gennemsyn hos mig først.

Når vi var til møder på jobcenteret førte jeg ordet, men hun kom med kommentarer, indsigelser hvis hun synes at sagsbehandleren ikke gjorde det ordentlig.
Til mødet med rehabiliteringsteamet spurgte mødelederen min partsrepræsentant om de måtte stille spørgsmål til mig eller om det skulle gå gennem hende. Men vi havde forinden aftalt at jeg talte/svarede og hun bød ind, hvis det blev nødvendig.

Så selv om jeg havde givet min partsrepsæsentant fuldmagt var det et partnerskab ifht. Til min sag mere end at hun overtog den
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 19:42   #8
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Mange tak Gisne,hvor finder man en partsrepræsentant-kan det være den Sindbisidder jeg måske får kontakt med eller er det en sagsbehandler man køber?
Jeg skal bare være forberedt bedst muligt.
Men betyder det så at breve fra kommunen går til den person -jeg vil jo gerne have dem først?
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 21:35   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
http://www.socialraadgiverne.dk/Default.aspx?ID=8878

Dem på den her liste er faglige OK. Men det er jo også et spørgsmål om kemi, så du bliver måske nød til at henvende dig til et par stykker før du finder hende/ham du vil bruge.

p.s. Ude i venstre side finder du listerne fra andre områder i Danmark.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2015, 01:32   #10
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Hej Akvamarin ja det er nemlig noget med kemi om man tør stole på dem og om de kender til lige det med team og om jeg tror de vil kæmpe for mig hvis der bliver behov for det,jeg prøver at kigge listen igennem i weekenden mange tak
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension