K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2012, 20:13   #1
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Pension - lønsedlen fåes hvor?

Jeg får ikke løn-seddel for Fp mere. Ved ikke om det er en fejl? Jeg gjorde i starten.

Jeg skal bruge den til at få billigt buskort.

Skal jeg bare ringe til kommunen, eller? Jeg har nemlig fået ny sagsbehandler, siden jeg er flyttet, og ved ikke hvem vedkommende er.

Man må ikke skrive til dem mere, eller? Eller kan man maile, så det i nyhederne, de ikke vil have breve mere?
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 20:14   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal bruge dit FP bevis og ikke din lønseddel

det er DSB du skal henvende dig til

https://www.borger.dk/Emner/transpor...ield2Bookmark3

Hos DSB kan alle der er fyldt 65 år, eller modtager førtidspension, købe billetter og periodekort med rabat. Periodekortet giver ret til at køre med tog, bus eller metro, dog er der nogle begrænsninger for på hvilke tidspunkter du må rejse med dit pensionistkort.

Når du køber dit pensionistkort skal du huske:

hvis du er flydt 65: sygesikringsbevis, pensionsmeddelelse eller lignende hvor navn, fødselsdag og –år fremgår
hvis du er under 65: en original pensionsmeddelelse med navn på. Pensionsmeddelelsen må højst være 1 år gammel.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 20:19   #3
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 15
Lunasdatter er ny på vejen
I min kommune får man ikke lønsedler som førtidspensionist.. kun hvis der sker ændringer i beløbet... lønsedler bliver det sparet væk...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 20:24   #4
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Aha..,.

Så er det derfor

Har også skiftet kommune. Men skal man ringe et bestemt sted hen for at få den?

Min "bus-dame" siger, at jeg desværre skal vise hele lønsedlen.

Har været inde på netbank og E-post (hedder det ikke det? Nej, vist noget andet, der hvor man kan få de skrivelser fra kommunen?), men det er ikke nok, siger hun?
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 20:27   #5
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
hov

Så først dit indlæg nu, MTVR1, det var ikke med før.

Jeg har haft mit "bevis" eller godkendelsen til FP med, men hun siger stædigt: Den sidste løn-seddel??

Eller er det en chef for DSB jeg skal have fat i?
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 20:34   #6
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
mine ligger i e-boks.dk hver måned.......
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 20:45   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zania Se meddelelser
Så er det derfor

Min "bus-dame" siger, at jeg desværre skal vise hele lønsedlen.
Det skal du ikke finde dig i. Det eneste som du skal fremvise er dokumentation/kvittering fra kommunen på, at du er førtidspensionist.

Kommuner har sådan en lille blå lap, på hvilken skal de skrive dit cpr. nr. navn og adresse og at du er førtispensionist og det er nok til "bus- damen".

pt. sådan buskort få man kun for 1 år.

Sidst redigeret af Karo; 29-01-2012 kl. 20:58.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 21:27   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det er din pensionsmeddelelse du skal have med.

Du får en ny hvert år i januar, og hvis du endnu ikke har fået en i år, så er den lige på trapperne.
Jeg mener, at der var en her på K10, der fik den i sidste uge, min kom igår.

Nogen kalder den for en lønseddel, men eftersom vi er pensionister har vi ikke et job og får dermed heller ikke løn (selvfølgelig undtaget dem, der har et skånejob ell.l.).
Og eftersom pensionen er ens hver måned får vi kun én pensionsmeddelelse om året.

http://www.dsb.dk/om-billetter-og-ko...-pensionister/
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 22:31   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg fatter ikke, at nogen har ikke gjort noget ved det endnu. At kræve pensionsmeddelelse fra hvilken fremgår ens økonomiske forhold er muligt kun i DK.

Jeg vil være total ligeglad med om DSB ansatte har kendskab til det, at jeg er på FP, men at de skal have fri bane til, at studere mine personlige økonomiske forhold er noget som overgår min fantasi.

Jeg tror faktisk at det er ulovligt fra DSB side at forlange pensionsmeddelelse, medmindre de har underskrævet en eller anden aftale med det danske stat om det.

Den blå lap som jeg skræv om og som jeg fik fra kommunen var tilstrækkeligt til, at jeg fik mit DSB kort hos DSB.

Sidst redigeret af Karo; 29-01-2012 kl. 22:47.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2012, 06:43   #10
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Pension - lønseddel!

Hej

Du for ikke lønseddel men pensionmeddelelse, og du får kun når der er ændringer i din FP, eller en gang om året

Den sendes til din E-boks, har du af eller anden grund ikke fået en , skal du ringe til borgerservice

Det er uden betydning for DSB om den pensionsmeddelelse du kommer med er fra sidste år, de skal bare bruge en troværdig dukomentation for at du er FP


Holsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvordan og hvor beregnes pension lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 31-10-2011 23:06
Hvor gammel var du, da du fik tilkendt pension? Sdrj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 09-07-2009 11:38
Hvor meget trækker de i min pension? Sdrj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 03-07-2009 14:05
Minus på lønsedlen???? zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 9 14-10-2007 01:15
Hvor er jeg bedst stillet med pension ? marlin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 26-06-2007 21:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension