K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2010, 09:12   #1
6080
På vej til at lære K10
 
6080s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2010
Lokation: Middelfart
Alder: 63
Indlæg: 11
Styrke: 14
6080 er ny på vejen
Question Måske næsten "fleksjobber"

Hej til alle

Er ny her på K10, og skal nu først lige finde rundt i junglen

For to et halvt år siden blev jeg sygemeldt med en svær depression, noget der har været tilbagevendende i mit liv, desværre. Har været i jobprøvning - først i 9 måneder i mit gamle fag som pædagog (det var skønt derefter i et andet fag i 8 uger. Nu er jeg kommet så langt, at kommunen vil se på, om jeg kan visiteres til fleksjob.
Jeg kan højst arbejde 12 timer om ugen - og det kun, hvis der ikke kommer "forstyrrelser" ind over, som f.eks. problematikker på hjemmefronten. Så er jeg bare helt nede.
Mine spørgsmål er til jer derude:

Er det overhovedet realistisk at få fleksjob, når man kun kan arbejde 12 timer? Hvem vil ansætte én? Arbejdsgiver skal betale for ca. 12,5 timer, men får "kun" lille mig på 12 timer incl. skånehensyn

Hvis jeg skulle være så heldig alligevel, får jeg så løn under sygdom - sygdom som har med min egentlige sygdom at gøre? (altså ikke feber, ondt i halsen osv.) Eller får jeg sygedagpenge? Og er det 100 % sygedagpenge eller en anden procentdel?

Hvad sker der, hvis man ikke kan finde et fleksjob som macher én?

Uha, jeg synes det alt sammen er så svært at overskue. Og det, ikke at kunne overskue, er det, jeg har aller mindst brug for i min sygdom.

Håber at kunne få hjælp af jer herinde.

Anne
6080 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 15:19   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
må indrømme det lyder lidt umuligt, som du selv siger hvem vil betale for 12.5 timer og til gengæld får de 12 timer med en medarbejder som har mange ekstra behov og ikke er særlig stabil.

man kan godt blive visiteret til fleks job men, at få et job vil nu nok blive umuligt, så vil du bare ryge fra aktivering til aktivering samt i praktikker som gratis medarbejder.

ved godt det lyder hårdt men vi kan ligeså godt være ærlige.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 16:12   #3
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Når man er visiteret til fleks får ens arbejdsgiver refunderet lønne fra 1. sygedag, dvs. du mærker intet til det, du fortsætter med løn uanset hvad du fejler.
Hvis du bliver fyret imens du er sygemeldt, hvis feks. man er syg så meget at det er til gene for arbejdspladsen, så ryger man på sygedagpenge og det bliver man ikke rig af, man kan max få 101kr. i timen på sygedagpenge.
Håber det er forklaret godt nok.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 23:06   #4
6080
På vej til at lære K10
 
6080s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2010
Lokation: Middelfart
Alder: 63
Indlæg: 11
Styrke: 14
6080 er ny på vejen
Tak for svarene. Kan godt se, fremtiden ikke ser særlig lys ud Når kommunen nok også ved, at mulighederne for job er næsten lig nul, hvorfor sender de så ikke én på pension? For er fremtiden ellers ikke bare, at jeg i en uendelighed kan gå fra aktivering til aktivering, som du siger jjsonn? Eller er der en grænse, inden uendeligheden?
6080 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 13:00   #5
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej 6080

Citat:
Oprindeligt indsendt af 6080 Se meddelelser
Hej til alle

Er ny her på K10, og skal nu først lige finde rundt i junglen

For to et halvt år siden blev jeg sygemeldt med en svær depression, noget der har været tilbagevendende i mit liv, desværre. Har været i jobprøvning - først i 9 måneder i mit gamle fag som pædagog (det var skønt derefter i et andet fag i 8 uger. Nu er jeg kommet så langt, at kommunen vil se på, om jeg kan visiteres til fleksjob.

Det lyder rigtigt! Held og lykke med de sidste formaliteter!

Jeg kan højst arbejde 12 timer om ugen - og det kun, hvis der ikke kommer "forstyrrelser" ind over, som f.eks. problematikker på hjemmefronten. Så er jeg bare helt nede.

Ja!

Mine spørgsmål er til jer derude:

Er det overhovedet realistisk at få fleksjob, når man kun kan arbejde 12 timer? Hvem vil ansætte én? Arbejdsgiver skal betale for ca. 12,5 timer, men får "kun" lille mig på 12 timer incl. skånehensyn

Når du ser jobannonce med job, der virkelig er dig, får du nok lyst til at søge og få det job, og udstråler den gejst, der skal til, for at få jobbet!

Hvis jeg skulle være så heldig alligevel, får jeg så løn under sygdom - sygdom som har med min egentlige sygdom at gøre? (altså ikke feber, ondt i halsen osv.) Eller får jeg sygedagpenge? Og er det 100 % sygedagpenge eller en anden procentdel?

Som svaret af Susanne2412 får arbejdsgiver refusion for din løn fra 1. sygedag. Og ja, sygedagpenge til dig er kommunens sats på 101 kr i timen, som Susanne fortæller.

Hvad sker der, hvis man ikke kan finde et fleksjob som macher én?

Hvis det ikke lykkes at få fleksjob, kan du få ledighedsydelse, når du visiteres til fleksjob efter sygedagpengesag. Ledighedsydelse er som jeg har hørt ca. 3000 kr. pr. uge: Ledighedsydelsen udgør højst 91% og minimum 82% af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb.
Læs videre om mulighed for ledighedsydelse på din kommunes hjemmeside og i debat på K10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=10866


Uha, jeg synes det alt sammen er så svært at overskue. Og det, ikke at kunne overskue, er det, jeg har aller mindst brug for i min sygdom.

Ja! Jeg håber, du får god støtte af sagsbehandler!

Håber at kunne få hjælp af jer herinde.

Anne
Held og lykke med at finde et fleksjob, du vil blive glad for!

Du var jo glad for at være i arbejdsprøvning i dit gamle job som pædagog!

Så jeg ønsker, du må finde ønskepædagog-fleksjob - job, du selv finder - eller job, som du finder sammen med anden aktør!

Sidst redigeret af Katharina; 20-11-2010 kl. 13:04.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 16:12   #6
6080
På vej til at lære K10
 
6080s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2010
Lokation: Middelfart
Alder: 63
Indlæg: 11
Styrke: 14
6080 er ny på vejen
Hej Katharina.

Tak for dine svar Det varmer, at du kan se det fra den positive side

Men - hvad gør man i praksis for at finde et fleksjob? Der er ikke mange slået op. Tager man feks. bare hen et sted og søger, altså uopfordret?
6080 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 17:43   #7
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære 6080!

Citat:
Oprindeligt indsendt af 6080 Se meddelelser
Tak for dine svar Det varmer, at du kan se det fra den positive side

Tak for respons! Og tak for tilbagemelding!

Men - hvad gør man i praksis for at finde et fleksjob? Der er ikke mange slået op. Tager man feks. bare hen et sted og søger, altså uopfordret?

Ja - tag på besøg, hvor du godt kunne tænke dig job - og aflever en uopfordret ansøgning! Det giver et godt indtryk!

Man kan også i samråd med jobcenter aftale praktik i job, man godt kunne tænke sig - og hvis arbejdsstedet bliver glad for én - står man for tur næste gang, der skal ansættes én på arbejdsstedet!
mvh Katharina
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 10:44   #8
6080
På vej til at lære K10
 
6080s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2010
Lokation: Middelfart
Alder: 63
Indlæg: 11
Styrke: 14
6080 er ny på vejen
Så blev jeg visiteret til fleksjob så nu starter del to.... at finde et fleksjob
__________________
Den dag der går med glæde kommer ikke igen med sorg.
6080 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 00:47   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Held og lykke med det.. og tillykke med visitationen.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 01:09   #10
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Til lykke med visitation til fleksjob!


Held og lykke i det nye år med at finde ønske-fleksjob!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Skriver i "fleksjobber" i jeres ansøgning?? Siv Spørgsmål ang fleksjob 6 04-02-2012 16:18
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Jeg er så lettet - "måske" flexjob sandie86 Spørgsmål ang fleksjob 1 09-02-2010 17:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension