K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2012, 13:09   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question Hvor er arbejdspladserne henne?

Spørgsmål til regeringen. Hvor er alle arbejdspladserne henne?, som alle de arbejdsløse skal ha?

Hvis nogen skal gøre gavn for deres udbetalte a-kasse penge, ved at gå ind i job som er der i forvejen, som suplement . Så bliver vikarerne da arbejdsløse ikke sandt?

Dem som lever af at være vikar, mister så deres job. Hvor skal de så arbejde henne?

Hvad skal vi sætte alle de ny uddannede til, bortset fra at stjæle vikaren job.

Der er overhoved ingen som råber højt nok op om dette. Der er for F... ikke de job som de taler om vi alle skal søge.

Der skabes ingen nye arbejdspladser, og dem vi havde er flygtet pga fedt/sukker og momsen .

Så kommer den med, det er pga de danske arbejdere får så høj en løn. Sikke noget P.. De dansker arbejdere får en løn, som passer til de udgifter som der er i det Danske samfund. Intet andet land i verden er så dyrt at leve i som vores. Intet andet land i verden, betaler så meget i skat til samfundet, som de dansker arbejdere.

Alle vil gerne arbejde mere, hvis de fik noget ud af det. Men det gør man ikke i Danmark, får når du når topskatten som er sat latterligt lavt, så kommer skattefar med hammeren.

Nogen må sgu da kunne se, at det er den gale vej at gå?

Så hvor er visionen for dette henne?

Alle skal have videregående uddannelser. Men til hvad? Hvor mange ingeniøre mangler vi i dette land? Hvor mange som kan være ledere i et stort firma mangler vi? Osv.

Byggerier går i stå fordi kommunen ingen penge har, de små firmaer kan ikke låne penge og lukker på stribe. Også selvom de får af vide det er blevet nemmere at låne

Så murer, tømrer, lagerarbejdere, rengøring. håndes folk er der ikke brug for.
Vi spare på plejehjem, omsorgs hjem for fjernede børn, så de bliver sat i pleje hos uhyrer, som gør det samme de blev fjernet fra. Det har kommunerne tilsyn med. Dem som ikke har tid til borgerne i forvejen

Flere plejehjem bruger frivillige mere og mere. Kan nogen se fidusen?

Så er der ledere på højt plan, hvor mange af dem er der brug for? Hvor mange store firmaer højt på strå i dette land, har råd til at blive her?

Man kan vist roligt sige, herfra hvor jeg stå.... At er vores politikere kommet for langt væk fra virkeligheden i vores land?

Er der slet ikke nogen af alle disse udvalg, ( sindsygt mange) hvor der sidder mennesker som kan tænke? Som kan se det forkerte i vores politikeres ideer og det liv som vi andre lever? Der er ingen visioner i det de gør

Reformen er bare endnu en spare plan, og det har andre før prøvet og brækket halsen på. Der skal skabes arbejdspladser, priserne skal ned, skatter skal ned, momsen skal ned. Hjulene skal igang igen, kun på den måde kan vi kommer ud af denne fiktive krise påstået af regeringen.

Spareplaner er det nemmeste, at skabe plads til os alle på arbejdsmarkedet og i det hele taget er det sværeste. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 13:43   #2
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Spørgsmål til regeringen. Hvor er alle arbejdspladserne henne?, som alle de arbejdsløse skal ha?
Arbejdspladserne er i hvert fald ikke i Danmark. Her er beskæftigelsen faldet til det laveste niveau , siden Danmarks statistik begyndte opgørelsen i 2008 ( før krisen startede ).

Arbejdspladserne forsvinder simpelthen. Særligt den offentlige sektor står for skud. Her har man de seneste 2 år skåret 57 millioner arbejdstimer væk.


Citat:
Den samlede beskæftigelse for lønmodtagere faldt med 0,1 pct. i årets første kvartal svarende til 3000 personer. Dermed er der 2.152.000 beskæftigede lønmodtagere i Danmark.

Det viser nye tal fra Danmarks Statistik, der er omregnet til fuld tid og korrigeret for normale sæsonudsving.

Dermed er beskæftigelsen blandt lønmodtagere på det laveste niveau, siden statistikkens start i 2008. Det største fald skete i 2009, hvor krisen for alvor tog til.

Siden da har faldet været mere behersket. Siden 1. kvartal i 2010 er beskæftigelsen faldet med 11.000 personer.

http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/ar...t_ansatte.html
Citat:
"Det er fuldt forståeligt. Vi har de sidste to år mistet, hvad der svarer til mere end 57 millioner arbejdstimer i den kommunale og regionale sektor.

http://npinvestor.dk/nyheder/foa-sig...ge-245604.aspx

Sidst redigeret af halse; 15-05-2012 kl. 13:46.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 14:08   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
indiansommer...flot skrevet og lige mine ord..............tænker det samme..men tænk næsten og jeg mener næsten alle dem der sidder i regeringen har jo aldrig været ude i det virkelig liv og tjene en ærlig krone og så skal de styre vores landd..så skal det jo gå galt..tænk bare på skatteministeren,han er jo knap nok kommet ud af børnehaven og så skal han styre sådan et stort område..
ja de ævler om deres grøn energi og skabe arbejdspladser - men hvor.ja ved godt de har sat lidt igang,noget staten betaler.men det er en stakket frist og som at p.... i bukserne..undrer mig over nogen gider betale til fagforening idag..de hænger jo sammen og alle er enige..men ak ingenting sker..virksomheder skrider og det er ikke pga lønnen alene,men afgifter afgifter,nox,skattetryk,moms osv..ingen gider blive her,hvor man ingen ting må og kan og bliver jagtet konstsant
og det m.at få nej i banken for os små,min mand har et firmaer og nogen af hans kollegaer vil gerne udvide,men får jo nej i banken,bankpakker el.ej
den nye regering har virkelig forstået at gi folk det sidste spring til at forlade dk med deres virksomheder
om 1 mdr er min mands firma også ude at dk..det ka jo ikke gå mere..han pukler konstant,men afgifter og skat æder det hele..
og det med at ansætte en fleksjobber på et par timer el.5 det griner han af..ja ik ondt ment..det sker ikke ret mange steder - kun i det offentlige..
regeringen har ødelagt dk...og det forsætter desvære med fuld fart
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 19:28   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Måske mangler der en ny aktion, hvor vi alle sender uopfordrede ansøgninger om skånejob, fleksjob og fuldtidsjob, alt efter vores situation, til beskæftigelsesministeren.

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 19:32   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja ragdolll...super ide...arla har lige fyret 90 mand - siger min mand..
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 08:28   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
HVis jeg ikke havde så meget andet, ville jeg oprette en side på facebook med det formål at bombardere beskæftigelsesministeren med uopfordrede ansøgninger.

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 14:09   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej ragdoll..nu er jeg desværre ikke et organationsmenneske..el.ville jeg gøre det..el.sende mail til samtlige politikere..har jeg set på folketingets hjemmeside,at de fleste har en mailadresse..de burde få et og andet at vide.
den alm dansker er utilfreds - nu er nok nok..
så lige i en anden tråd en der foreslog vejskat...ved godt det ikke er den her tråd ----- men flere afgifter er nok ikke det de arbejdshungrede danskere har brug for.det er vi mange der er enige i..
den der foreslog vejskat må absolut bo i en by og ikke eje bil..i slovakiet ka man få over 2 af samme bil som en herhjemme fordi statkassen skovler ind og vægtafgift og broafgift...hvafd blir det næste lokumsafgift - ja undskyld ..har sådan en politikerlede pt..de har lovet så meeeeeeeeeeeeeeeeeeget og ik en skid godt for gennemsnit danskeren...og så skal de syge,og svage betale - føj for folketingets medlemmer vil jo ikke skære synligt i deres ting
g.. bevare dk
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 14:42   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
lokumsafgift *lol*

Det har vi da allerede, er du klar over hvor meget du betaler for at komme AF med dit vand?? Det faktisk lidt morsomt, du betaler en god del for at få det, en sjat for selve vandet alene og en H masse for at komme af med det, uanset om du så kommer af med det ved at vande blomster eller ved at skylle ud i WC´er.

Der er en grund til det slet ikke er så tosset en ide at bruge regnvand i WC´et, for vores WC´er er i et gennemsnits hjem det der sluger mest vand (selv med spare-WC) og der ved at det dyreste i vandforbrug... men hey vi skal jo sk*de alle sammen, det er et sted der er nærmest umuligt at spare på vandet (især hvis man har et vandspare WC) man kan ikke bare holde op med at gå på WC, mens man fx kan ændre ens bade vaner (på flere måder) begynde at vande blomsterne med regnvand i stedet for drikkevand osv osv, men spare på forbruget af ens WC, det kan man ikke bare lige.

Langt de fleste mennesker får mere vand ind end de hælder ud i kolarken igen, hvorfor er det så man skal betale mest for det man faktisk bruger mindst, hvorfor er det dyrre at komme af med vandet end at få det ind?? Hvorfor er der ikke vandmåler på så det måles hvor meget der ryger ud, så man i stedet betaler for det man rent faktisk bruger kolarkerne?? Logik for en politiker, det MÅ det være, for jeg kan ikke se logikken, men okay måske jeg ikke er helt så klog??
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 15:47   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
LUM jeg mener at have læst et sted at der bruges genmen snitlig 14 L vand til at rense en Liter spilde vand,så det måske grunden til at det er dyre at komme af med .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 16:06   #10
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Moms og afgifter er den mest usolidariske beskatningsform jeg kan komme i tanke om.
Det er de svageste skuldre der bærer den tungeste byrde.

Hvis vi skæver til udlandet , er det ikke svært at finde mere socialt retfærdige skattemodeller end den danske. Det skyldes at man i udlandet i højere grad baserer statens indtægter på indkomstskat , frem for moms og punktafgifter.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forsikringsselskab - hvor har i henne... Ninja Alt det andet 20 08-12-2009 23:57
Hjælp- hvor er han henne buster Dit og Dat 4 11-11-2009 20:44
Hvor har i flex job henne KatrineB Dit og Dat 23 14-04-2009 22:35
Hvor står jeg henne nu?? lunamaria Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 63 02-06-2008 19:48
Hvor er vi efterhånden henne? Stella Politik og Samfund 3 08-01-2008 17:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension