K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2011, 16:41   #1
bth
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
bth er ny på vejen
Question At blive gift som fleksjobber på ledighedsydelse?

Vi har længe gået med den lille drøm om at blive gift, men pga jeg var på kontanthjælp kunne vi ikk det, da vi også har eget hus osv...så det ville vores økonomi ikke kunne holde til...

Men nu er jeg så kommet over på ledighedsydelse, og vi har egentlig gået i den tro at reglerne for ledighedsydelse var de samme som hvis man var på kontanthjælp... Men nu har jeg hørt fra andre at det ikke er tilfældet.. Som jeg havde forstået det så kunne man max være på ledighedsydelse i 18 mdr, og så ville man ryge tilbage på kontanthjælp... men nu siger andre at man ikke kan blive smidt tilbage på kontanthjælp når man først har fået ledighedsydelse...

Dvs. at vi har troet at vi ikk kunne blive gift pga at jeg nok ville ryge tilbage på kontanthjælp igen..

Men nu siger andre at jeg ikke vil kunne blive sendt tilbage på kontanthjælp, og at ledighedsydelse ikke har noget med ægtefællens indkomst at gøre...så at vi derfor godt kan blive gift uden at det vil få alt for store økonomiske konsekvenser for os...

Så er helt i vildrede lige nu, hva er rigtigt og hva er forkert?

Vi vil jo nødig blive tvunget til at blive skilt pga af at vores økonomi falder sammen pga vi er blevet gift... For med eget hus og (meget snart) en lille baby, så har vi bestemt ikke råd til at miste min indkomst...

Mvh bth
bth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 16:56   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så vidt jeg ved, kan man få taget sin ledighedsydelse
hvis kommunen kan bevise man er selvforskyldt i at være uden arbejde
foreksempel som selv at sige op på et arbejde, uden der er ordentlig dokumentation hvorfor.

samt kommunen skal vurdere om man er berettiget til, hvis man ikke kan finde et job
pågrund af masive skånebehov.
det er vist det der sker efter de 18 måneder

om det får økonomiske konsekvenser, kan jeg ikke helt overskue
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 17:12   #3
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Når man først har optjent ret til ledighedsydelse, så bliver man ikke lige sådan smidt af... Det sker, som MTVRV1 siger, kun hvis man gør sig selvforskyldt ledig.

Så hvis du liiige undlader at gøre det, så skulle der ikke ske det vilde

Men der er jo altid forskellige økonomiske ricisi, både ved at være gift og ved ikke at være det, så der er jo altid nogle fordele og ulemper, der skal vejes op imo hinanden!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 20:28   #4
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

Andersine er der ikke noget med, når man er gift er ydelse som flexer, når man er kommet fra kontanthjælp mindre? end hvid man ikke er gift?
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 21:00   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hvis du visiteres til fleks fra kontanthjælp bliver man som regel på kontanthjælp hvis ikke man kommer i job i mindst 9mdr. så man kan få retten til ledighedydelse.
imens man jobber får man jo løn for 37timer.
hvis du er gift og visiteres til fleks fra kontanthjælp får man en særlig ydelse tror det er noget med § 74i
man får jo ikke automatisk ledighedsydelse når man kommer fra kontanthjælp.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 21:36   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bth Se meddelelser
Men nu er jeg så kommet over på ledighedsydelse,
Vil det sige, at du har været i fleksjob, altså arbejdet i et fleksjob, i min. 9 måneder, så du har optjent ret til ledighedsydelse?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 21:39   #7
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg gik ud fra, at der blev ment ledighedsydelse.

Hvis der i stedet menes særlig ydelse, så gælder der de samme regler som på kontanthjælp ift. at være gift...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 21:45   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jeg gik ud fra, at der blev ment ledighedsydelse.

Hvis der i stedet menes særlig ydelse, så gælder der de samme regler som på kontanthjælp ift. at være gift...
bth skrev også, at hun modtager ledighedsydelse, og så må vi jo gå ud fra, at det er det, der menes.

Men det får vi forhåbentlig snart opklaret (derfor mig spørgsmål i indlægget før dit).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 22:19   #9
bth
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
bth er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Vil det sige, at du har været i fleksjob, altså arbejdet i et fleksjob, i min. 9 måneder, så du har optjent ret til ledighedsydelse?

Blev bevilliget fleksjob for 4 år siden, og ja, jeg har arbejdet i fleksjob i de der X antal mdr, og er så kommet på ledighedsydelse.. Men er lige pt på barsel...


Men det vil så sige at så længe man gør som man skal og får besked på, så blir man ikke taget af ledighedsydelse? Heller ikk efter de der 18 mdr. eller hvor længe det nu er? Har hele tiden fået at vide at der skete et eller andet efter 18 mdr

Og de skærer ikk i ens ledighedsydelse hvis man blir gift?
bth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 22:28   #10
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Når man først har optjent ret til ledighedsydelse, så bliver man ikke lige sådan smidt af... Det sker, som MTVRV1 siger, kun hvis man gør sig selvforskyldt ledig.

Så hvis du liiige undlader at gøre det, så skulle der ikke ske det vilde

Men der er jo altid forskellige økonomiske ricisi, både ved at være gift og ved ikke at være det, så der er jo altid nogle fordele og ulemper, der skal vejes op imo hinanden!
Selvfølgelig kan man til enhver tid komme tilbage på kontanthjælp når man er på ledighedsydelse.Det kræver blot at din sagsbehandler finder det "tvivlsomt" om du står til rådighed for arbejdsmarkedet.
Jeg blev i januar sanktioneret til kontanthjælp fra ledighedsydelse,med tilbagevirkende kraft fra december måned,blot fordi jeg inden overgang til "anden aktør" havde et par spørgsmål til min resurseprofil,som jeg gerne ville have uddybet.Min sagsbehandler nedlagde så påstand om at "hun fandt det tvivlsomt,om jeg var til rådighed for arbejdsmarkedet".
Og sådan en sanktion er faktisk tidsubestemt.
Jeg ankede selvfølgelig til BAN,men der gik så 7 måneder på kontanthjælp,inden jeg fik medhold i sagen.Og nu har kommunen så mulighed for at få den prøvet som principiel sag,og så går der nok nogle måneder med det også
MORALE: Kommunerne er da totalt ligeglad med om de overtræder gældende lovgivning,for der skal jo spares i kommunerne,og hvis ikke borgerne anker sagerne og får medhold,så har kommunen jo sparet en hel del penge.
Hvis borgeren får medhold.... Jamen så har de jo stadigvæk haft en renteindtægt på de penge som så skal udbetales med tilbagevirkende kraft,da en anke jo ikke har opsættende virkning.
De kalder sig sagsbehandler,men glem ikke at de jo er ansat og aflønnet af kommunen. Og hvis de koster "for mange penge" at have ansat, så skal de nok ikke regne med at blive gamle i "firmaet".
I "gamle dage" varetog sagsbehandleren borgerens interesser, men idag skal du jo nærmest selv have ansat en socialrådgiver som bisidder,for at være sikret dine rettigheder. Og tro mig, DET BLIVER MEGET VÆRRE PÅ SIGT !
KH / steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledighedsydelse gift/samboende raffe Spørgsmål ang fleksjob 14 01-07-2015 20:31
Fleksjobber gift med førtidspensonist! manal Spørgsmål ang fleksjob 2 25-03-2013 17:51
At være gift på ledighedsydelse / kontantshjælp steffiaj Alt det andet 4 07-01-2013 11:19
gift eller ikke gift tjele88 Alt det andet 4 15-02-2012 11:10
Kan udbetaling af FP blive 0 hvis man er gift? odense Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 25-01-2012 13:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension