K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Se afstemningsresultater: Er der fejl i din forskudsopgørelse for 2009?
ja 37 62,71%
nej 22 37,29%
Stemmere: 59. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2008, 00:35   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg kan ikke finde ud af at finde min forskudsopgørelse.
Har digital signiatur.
HJÆLP!!!
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 00:45   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du går ind på www.skat.dk og finder "Tast selv"... "Til Skats selvbetjening."

På næste side skal du i bjælken vælge "Borger".

Så vælger du "Tast selv - Gå til.... " Og så vælger du "Adgang med digital signatur".

Når du har indtastet din kode til den digitale signatur, så vælger du i midten "forskudsopgørelse og skatteoplysninger..."

Så kommer "skattemappen" frem, og der finder du din forskudsopgørelse for 2009.


Håber, at du (og evt. andre) kan finde det. ;-)
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 17-11-2008 kl. 00:52.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 00:55   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tusind tak Zusa.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 00:58   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Endnu engang må vi bare konstatere, at oplysninger til borgerne IKKE gøres nemt tilgængelige.

Hvorfor i alverden skal man klikke på så mange sider for at finde sin egen skattemappe?

Der burde være 2 muligheder på forsiden: 1 for borgere og 1 for virksomheder.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 03:56   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Lidt nemmere kan det nu godt gøres...

Skat Tast Selv Borgere: http://www.tastselv.skat.dk/

Her skal man så bare vælge om det skal være med digital signatur eller med tast selv kode....
Tast selv koden finder man på sin sidste opgørelse fra skat af...oppe i øverste højre hjørne..
OBS!....det skal være tast selv nummeret fra den sidste opgørelse af....da det ikke virker med nummeret fra en ældre opgørelse...
De spærre for adgangen hvis man taster forkert 3 gange!!!

Der var sørme ikke fejl i min....for 2009....hvis altså pensionen er 188.448 kr.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 07:02   #16
bobo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2006
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
bobo er ny på vejen
Har lige været inde på min jeg er også sat til 110000 i kontanthjælp samt 66000 i sygedagpenge
bobo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 11:55   #17
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Øøøh, jeg ved ikke liiige hvad jeg skal stemme, for jeg ser ud til at skulle være på sygedagpenge i 8 mdr. i år 2009, hvis beløbet svarer til den nuværende sats, som er 15.231 brutto pr.mdr., og som jeg har været på 1 år pr. 31.marts år 2009, og så har de sør'me beregnet at jeg overgår til kontanthjælp pr. 1. september år 2009.

Hvor ved de det fra

Meeen, jeg får da en fyrstelig kontanthjælpsudbetaling på 15.367 kr. pr. mdr. fra 1. sep. 2009

Nå .... Hvor har Skattefar så lige fået at vide at jeg skal overgå til kontanthjælp i september næste år

Ind og kigge i mappen .... Hmmmmm .... Jamen dog! Odsherred Kommune

Øøøøh, der er jo ikke afgjort noget som helst ang. lille mig, vel?

Det har de været alt for sløve i optrækket til, og jeg kan bare sidde her og vente og vente og vente på at komme til scanning

Nå, den her burde måske høre under Odshered Kommunes "mandagsspørgsmål"
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 12:49   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det kunne grangiveligt se ud til at problemet er hvis folk har skiftet indtægt i 07 jeg gik fra arbejde til ledighedydelse i 07 det har gjort at de har taget min lønindtægt og min ledighedydelse indtægt i forskudopgørelsen i 09 og lagt dem sammenog på den måde kommet frem til min indtægt for 09 ikke særlig genialt hvis min datter i 6 klasse havde brugt den form for logik og regning havde hun godt nok fået ekstra opgaver

Hyanna hvis jeg var dig så ville jeg da sende et lille brev til sagsbehandler med en kopi af den forkerte opgørelse, og skrive at du jo kan se at de forventer at du sættes på kontanthjælp i sep 09 og om det er en form for erkendelse af at de godt ved at de ikke opfølger din sag ordentligt... he he

underlig måde at gøre tingene på .....
  Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 17:02   #19
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mimse Se meddelelser
ja, fejl så det basker... Jeg er sat til både at få ftp OG sygedagpenge... hold da op.. over 300000 i årsindkomst. Det ville være super fedt, men mon dog kommunen er enige i at de skal udbetale begge dele til mig. Skal også lige siges jeg aldrig har prøvet at have så høj en indkomst... hehe. Så hvor de får de tal fra må guderne vide.

God søndag aften til alle derude.

mimse

Har iøvrigt heller ikke været på sygedagpenge for nyligt, da jeg ikke var beretiget under sygemeldingen...
Det har de også gjort i min, det giver en indtægt på 377.000 kr

Jeg havde så et fradrag på 2.000,- og da jeg slettede den ene indtægt, sygedagpenge, så var mit fradrag på 1.500,-

Det hænger bare slet ikke sammen med at man har et årligt fradrag på 42.900,- kr
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 18:29   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mokkasine...

Nu er det måske et vildt gæt, men mon ikke, at dit nedsatte fradrag kan skyldes, at man får beskæftigelsesfradrag, mens man er på sygedagpenge, men IKKE på kontanthjælp?!

Det er kun et gæt.

Men du bør da have de 42.900 som fradrag, hvis der ikke fratrækkes restskat eller andet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Angående forskudsopgørelse majse4970 Alt det andet 2 29-11-2012 16:02
Tager jeg helt fejl eller... keld60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 28-06-2011 00:06
Min forskudsopgørelse - nu er jeg ved at gå i panik Sidy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 10-11-2010 19:17
tager jeg fejl? eller gør... Huldra Politik og Samfund 16 08-05-2010 11:33
Find 5 fejl - eller find Holger fra SFU zuza Politik og Samfund 3 05-10-2007 14:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension