K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2009, 22:52   #1
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Bolig hjælp

Jeg er i den uheldige situation at jeg bor på 2 sal og lider af HMS og mine ben er KONSTANT overbelastet. Jeg er i arbejds prøvning så er inde i systemet. Har længe ledt efter ny lejlighed men problemet er jeg har 4 katte og 99% af alle lejligheder har nu stillet krav om max 2 katte og går ikke af med mine dyr da det er mine børn jeg har haft i 5 år.
Kan man få kommunen til at hjælpe med at finde en lejlighed i stueplan så jeg slipper for trapperne op til 2 sal, de er nemlig til STOR gene for mig når mine led er konstant overbelastet Eller kan de så kræve jeg kommer ned på 2 katte eller sejler min egen sø ?
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 22:58   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Min første tanke er, om ikke det er muligt at få (blive skrevet op til) en stuelejlighed der hvor du bor nu?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 23:45   #3
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Er privat udlejer og vi fik fat i lejligheden under de gamle ejere de nye er ikke særlig glade for dyr men hænger på kontrakten.

boligforeningerne i byen har 1 eller 2 dyrs politik.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 07:59   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Ja, så har du desværre ikke den mulighed.

Kommunerne råder over hver 4. lejlighed der bliver ledig i alment boligbyggeri (mener det er sådan alle steder), så man kan selvfølgelig henvende sig til kommunen i håb om at komme i betragtning til en af disse.
MEN, hvis man skal have en lejlighed ad den vej, så er det noget med at tage hvad man kan få, denne mulighed er jo tiltænkt mennesker der er i akut bolignød.
F.eks. kan en enlig mor med et barn sagtens få anvist en 1-værelses lejlighed.

Men du kan da prøve at kontakte kommunen, og spørge om de f.eks. har handicapvenlige boliger ved jorden, og så spørge hvordan reglerne vedr. husdyr er der.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 13:58   #5
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Kære Tzari, står i samme situation, jeg er den "heldige" ejer af 3 dejlige katte, vi flyttede op i en uegnet bolig (viste det sig for sent) kan se mine katte i kattegruppen, vi syntes det er uforståeligt, og derfor forsøger jeg at tag sagen op. hvad farve har dine katte?
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 14:48   #6
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Har da lige meldt mig ind i kattegruppen og uploaded billeder af mine 4 skønheder Tak for tippet.


Forstår slet ikke den der 1 eller 2 katte og ikke flere politik. En ENE kat larmer meget mere end 2-4 katte gør for den keder sig gør de ikke når de har selskab
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 15:17   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har altid selv benyttet www.bl.dk der kan man bytte sin lejlighed til en anden - og du kan jo skrive at der skal være husdyrs tilladelse......

Jeg har byttet 3 lejligheder til andre på denne måde og er super glad for det findes.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 21:14   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det med kattene, er måske fordi at en kat ikke yngler lige så meget som 4 katte.. og vi må jo nok indrømme at mange sparer sterilisation og kastrationen væk... og så kan der altså nemt gå uhumske tilstande i det... har nogen af jer set animal planet, og set hjem hvor de har haft 75 katte... ikke rart...
men jeg er altså selv katte elsker og pt har vi 9 stk... hvoraf 5 er nuttede killinger på 6 uger..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 22:02   #9
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
så kunne man jo sætte en regel om neutralisering. Har set udlejere der IKKE vil have fertile katte i deres lejligheder synes jeg er en fair regel. Alle mine er neutrale nu
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 00:51   #10
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
katte JA TAK

Tzari har ret, det er faktisk umuligt at få en lejebolig hvor det er lovligt at ha 3 eller flere katte / dyr, vi har f.eks. fået vores dyrehold mht. hunde sat ned til 2, og da vi flyttede hertil hed det sig fra kommunens boligkontor at der ingen almene boliger hvor vi måtte have 3 katte, da jeg på et tidspunkt spurgte, sagde de: nårh ja det er jer med 3 katte, ja SÅ er der ikke nogen bolig! I dag hedder det sig at man GODT må have 3 katte i denne bebyggelse, årsagen til at vi fik denne var at vi talte med en der boede her i afd. som sagde at vi skulle tale med den tidl. varmemester og han sagde ja, men ser man mht. vores dyrehold står der intet om det. Og da vi i 08 forsøgte at kigge efter en ny bolig (i samarbejde med min sagsbehandler (det var mig der gjorde alt arbejdet) desuden var hun så fræk at skrive til vores advokat at jeg var uinteresseret i at finde en anden bolig! det var kun fordi at jeg vidste at gik jeg på kommunens boligkontor, fik vi afslag pga. kattene!
Der blev i det kvartal brugt mange penge for at være på internettet og søge bolig, årsagen var at vi havde modem. Men så sagde jeg til mig selv ok!
lad os lege med på kommunens leg og se hvad der sker, ganske rigtigt man afviste pga. kattene
Jeg startede med at få tilsendt en brochure med de boligselskaber de havde et samarbejde og derefter udbyggede jeg det til alle dem jeg kunne finde uanset hvor i landet de lå, det var faktisk det samme over det hele, enten er det slet ikke lovligt at have husdyr, ikke engang hvis der var have til. Hvis ikke der stod noget ringede jeg, der var eet eneste sted hvor det var lige omtrent og næsten, her skulle man tag imod boligen for dernæst at ansøge om at have lov til at have husdyr, det ville vi ikke hvis vi blev smidt ud, inden vi var flyttet ind, NU er det sådan at jeg har søgt penge efter § 94 for at have passet min mor, den ligge i det sociale klagenævn
og kigger man sig godt nok efter kan en andelsbolig være ligeså "billig" som en almen lejebolig i husleje, det hed sig da også i tidernes morgen at kunne man ikke finde en egnet bolig,
Citat:
§ 102. Kommunen yder hjælp til indretning af bolig til personer med varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, når indretning er nødvendig for at gøre boligen bedre egnet som opholdssted for den pågældende.

Stk. 2. I de ganske særlige tilfælde, hvor hjælp efter stk. 1 ikke er tilstrækkelig til at gøre boligen egnet som opholdssted, kan kommunen yde hjælp til dækning af udgifter til anskaffelse af anden bolig til personer med betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne. Det er en betingelse, at der ikke kan anvises anden bolig, som dækker den pågældendes behov
IDAG HEDDER DET:
§ 116. Kommunalbestyrelsen skal yde hjælp til indretning af bolig til personer med varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, når indretning er nødvendig for at gøre boligen bedre egnet som opholdssted for den pågældende.

Stk. 2. I de ganske særlige tilfælde, hvor hjælp efter stk. 1 ikke er tilstrækkelig til at gøre boligen egnet som opholdssted, kan kommunalbestyrelsen yde hjælp til dækning af udgifter til anskaffelse af anden bolig til personer med betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne. Det er en betingelse, at der ikke kan anvises anden bolig, som dækker den pågældendes behov.

Stk. 3. Personer, der modtager social pension, kan ikke få hjælp efter stk. 2, medmindre det drejer sig om personer, der har en hjælpeordning efter § 96.

Stk. 4. Velfærdsministeren fastsætter i en bekendtgørelse nærmere regler om, i hvilket omfang hjælp efter stk. 1 og 2 skal tilbagebetales, herunder i hvilket omfang det tilbagebetalingspligtige beløb kan sikres ved pant i ejendommen
At en boligordfører kan komme med en: vi må tænke på dem med allergi, og du har selv valgt at få 3 katte! jeg græmmes når jeg selv ved hvem der har sagt det!
nå men Karen Jespersen ville jo have at alle skulle have en bolig, og der skulle ikke være nogen hjemløse (Hmm) det var der en århusiansk hjemløs der takkede nej til da han ikke kunne få sine 2 hunde med sig Godt sagt!
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til at gøre bolig handicapvenlig frup Alt det andet 11 06-04-2013 10:51
Økonomisk hjælp+ny bolig Malene67 Alt det andet 8 26-09-2012 20:21
Hjælp til bytte af bolig miominmio Alt det andet 8 12-09-2012 09:19
Hjælp til anden bolig 2012 Alt det andet 0 19-01-2012 22:52
bolig knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 16-01-2009 21:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension