K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2009, 20:01   #11
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Joow

kendder godt den der ttræthed....den havde jeg også før min sag startede....men nu er dne så bare endnu mere og gennemborende mens det har stået på.

Det der kan få mig til at fare i flint på et splitsekundt...det er når man får brev fra kommunen og deres trusselbrev er med....Retssikkerhed's loven...Straffeloven..og kan føre til politianmeldelse hvis man ikke gør dit og dat....næste gang jeg skal skrive til kommunen så vedlægger jeg sårn stykke parpir...har mange af dem.....Kan ikke være rigtigt man skal trues på denne måde....mens de den ene gang efter den anden laver rod ..koks og kaos i ens sag og bare ikke får konsenkvenser af det.

Og ja...mange bliv forværre under vente tiden.....og mange får det ikke bedrer efter deres afklaring ....desværre.

Jeg selv får hele tiden mere og mere medicin....onsdag's blev mit medicin for blodtrykket sat op....så skal tage 2 gange om dagen...i stedet for 1.....og fik nyt medicin.

Det stiger hver gang ordet kommune nævnes....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 20:10   #12
anemonen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
anemonen er ny på vejen
Smile

Jeg håber bare på at jeg får mere energi når min sag er afsluttet og jeg har fået et fleksjob....altså mere ro på og flere penge og mindre kontakt med kommunen...... det hører jeg ihvertfald fra en del.......altså at de bliver dem selv igen.
Kunne være skønt med nogle positive historier om folk der har fået energien og overskuddet tilbage efter endt sag
anemonen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 19:35   #13
Puthøne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2009
Lokation: En lille by
Indlæg: 2
Styrke: 0
Puthøne er ny på vejen
Question

Hej igen.
Tak for velkomsten, kunne dårligt huske hvor jeg havde skrevet
Ved godt i ikke har andre muligheder, sådan var det ikke ment......Tænker bare.... Puh ha' ska det ta' så lang tid, jeg er jo så lige begyndt.
Ville ønske jeg havde vidst bare noget af det i har skrevet. Har desværre haft et par tlf. møder, som er resulteret i nogle ting er skrevet i min journal (har fået aktindsigt) som egentlig var almindelig snak. Har haft 1 møde, havde en bisidder med, og det første sagsbehandleren sagde: Det er meget svært at få fleksjob idag. Rigtig god start. Afleverede faktisk et bilag, men fik desværre ikke nogen kvitt. Har møde igen næste uge, skal huske at tjekke med hende.
God aften til alle.
Puthøne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 22:37   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anemonen Se meddelelser
Jeg håber bare på at jeg får mere energi når min sag er afsluttet og jeg har fået et fleksjob....altså mere ro på og flere penge og mindre kontakt med kommunen...... det hører jeg ihvertfald fra en del.......altså at de bliver dem selv igen.
Kunne være skønt med nogle positive historier om folk der har fået energien og overskuddet tilbage efter endt sag
Hmmmm, der er nok ikke så mange der kan melde tilbage med de store solstråle historier efter de er blevet fleksbevilget. I starten bliver mange måske glade og lettede, men ens sag afslutter bestemt ikke! For de aller-fleste begynder nemlig en ny kamp som er endnu mere forvirrende end den de slap ud af. Fleks er KUN godt hvis man reelt har, eller får jobbet! Og kan man ikke få jobbet, så begynder vanvidet
Hele det der 'fleksjob-betegnelse' er udelukkende noget der er fundet på, så kommunen sparer førtidspensionerne. Alle de fleksjobbere der er i dag, ville have fået førtidspensionen igennem på de gamle regler, og de fleste fleksbevilgede får kontanthjælp og bliver på den måde fastholdt på den billigeste sociale ydelse.
Når der herinde kommer nogen, eller ér nogen der har fået et fleksjob, jamen så henhøre det under 'de VIRKELIGE guldkorn' for de aller fleste fleksbevilgede herinde er noget nær desperate over deres umulige situation.....og flere har været hos private aktører og 'lære' at skrive uopfordrede ansøgninger, har været i gentagne arbejdsprøvninger og kæmper fortsat, bare under ny tvetydig titel.

Jeg håber virkelig du bliver en af de heldige der får et fleksjob og kan komme herind og sprede håb til de mange der ikke kan få et - på trods af hundreder af ansøgninger, klager, jobsamtaler, renden jobkonsulenterne på dørene ect.

Og lige pt bliver rigtig mange fleksere fyret på stribe pga krisen, jeg mener der er omkring 60.000 ledige fleksere på nuværende tidspunkt

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 23:40   #15
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jeg går på nr. 2 år, som flekser, har ikke fået tilbudt noget som helst job, og har sendt omkring 200... ansøgninger !!

( lyder sq for vildt.. og giver i hvertfald ikke megen selvtillid, men der er selvfølgelig nogen det lykkedes for..)

Håber tiderne forandrer sig, men jeg har stadig ikke fået det mindste positive ud af, at blive flekser, er kontanthjælpsmodtager stadig, og lige usikker i min hverdag, desværre. Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 10:27   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men sagsbehandlerne bærer også en stor del af skylden! De får simpelthen fleks til at lyde som Guds gave til den syge, der er jo ingen grænser for det man kan som flekser og guleroden er jo en god økonomi baseret på relativt få timer, wooow......hvem vil ikke gerne være en del af dét??!! Og samtidig holde sig aktiv, møde nye mennesker, deltage og bidrage og måske gøre en forskel.

Alt sammen er jo noget man vitterligt kan glæde sig over og som appelerer til de fleste mennesker.

Bare synd det er de færreste der kommer i nærheden af det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hurra jeg er blevet indstillet til fleksjob! syrenen Spørgsmål ang fleksjob 6 28-08-2013 18:29
Indstillet til FP på § 18 søsser98 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 160 09-04-2013 00:31
Indstillet hobby4me At søge førtidspension 4 01-12-2011 12:52
Indstillet til ftp. Risa Midlertidig Førtidspension 14 28-03-2008 10:16
Så er jeg indstillet til FP bumblebee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 14-03-2008 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension