K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2018, 18:49   #1
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Vil gerne investere i min erstatning..

Hej jeg har nogle spørgsmål som jeg gerne vil bede om hjælp til, da jeg er i tvivl.

Pga. Af en arbejdsskade har jeg for 2 år siden fået tilkendt en pæn stor erstatning, som jeg ikke har brugt.


Jeg ikke kan vende tilbage til arbejdsmarkedet.

Jeg gerne investere pengene fornuftigt, aktier obligationer har ikke interrese.


Jeg har overvejet at købe evt. En lejlighed og leje den ud...
Men kan man dette, når man får førtidspension ved siden af? Og hvis man kan.. kan man risikere og miste sin FP? Og evt. Hvad skal man være OBS. På?

Er det bedst at rådgive sig med banken og vil de kunne besvare mine spørgsmål ? Eller skal man tage kontakt til advokat? Eller “Udbetaling Danmark”?

Er lidt på bar bund, og vil ikke gøre noget forkert...

Er gift og har 2 voksne børn og bor i hus ,hvis det skulle betyde noget.

På forhånd tak.
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2018, 19:50   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal være obs på at hvis du køber en lejlighed og lejer den ud, vil din lejer være uopsigelig. Og lejer kan få prøvet huslejen ved huslejenævnet, og hvis de bedømmer den som værende for høj i forhold til lignende boliger, så bliver den sat ned, og de kan ikke gøre noget.
Hvis du på et tidspunkt gerne vil have frigivet nogle penge ved at sælge lejligheden igen, kan den være usælgelig, fordi lejeren ikke bare kan opsiges.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2018, 23:19   #3
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Jo, pip har ret, du skal være opmærksom på om du kan opsige og sælge lejligheden igen.
Jeg har selv lidt lejeindtægt, og jeg kan for min død, ikke finde ud af om det påvirker størrelsen på min fp.
Jeg kan læse at det kun er arbejdsindtægt som påvirker reguleringen af fp, men på borger.dk, skal man hvis man vil beregne fp, indtaste lejeindtægt (både skattepligtig og ikke skattepligtig)
Hvad jeg dog er temmelig sikker på, er at du ikke bliver frakendt den førtidspension, for den er giver på grundlag af din arbejdsevne og ikkedin indkomst.
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2018, 09:24   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Mange tror at de kan gøre et lejemål tidsbegrænset, men det kan man kun i ganske specielle tilfælde. Det ses ofte at sådan en kontrakt underkendes af boligretten.

Hvis man køber en lejlighed og lejer den ud, kan man ikke opsige lejer med de 12 mdrs opsigelse med begrundelsen at man selv vil bebo lejligheden, fordi man ikke tidligere selv har boet det. Det er der flere der har lavet forældrekøb der har brændt sig på, hvis de efter at børnene har boet der, har lejet ud til andre og senere vil sælge.

Det påvirker salgsprisen ret meget, hvis man kun kan sælge til andre der vil fortsætte med at leje lejligheden ud.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 03-07-2018 kl. 09:46.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2018, 22:09   #5
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Mange tak for jeres svar
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension