K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2013, 09:57   #1
GoodVibeLiving
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2013
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
GoodVibeLiving er ny på vejen
Post Fleksjob nye ordning og CVR nummer?

Hej
Jeg er tilkendt fleksjob pr. 1. april 2013 - altså den nye ordning.

Mit fleksjob er som Qigong instruktør ved aftenskoler. Jeg vil udvide min hjemmeside til en medlemsside, hvor man kan købe produktpakker med lyd og videofiler med afstressende Qigong øvelser, meditations/mindfulnessøvelser. Derved sælger jeg primært min viden, men ikke min tid.

Jeg håber at kunne generere 'passiv' indkomst og efterhånden brande mig selv som 'ekspert' på området. Egentlig er mit ønske, at få banket det så godt op, at jeg kan klare mig som selvstændig og helt komme ud af 'systemet'.

Hvad siger loven om det? Må jeg have et CVR nummer? Kan jeg sælge mine produkter uden CVR nummer. Der er mange faktorer, som skal tænkes igennem, men jeg brænder virkeligt for det - Qigong har været min vej tilbage til livet, livsglæde og arbejdsliv efter stresskollaps og udvikling af Fibromyalgi og jeg ved fra mine hold og mit netværk, at der er et behov for det jeg vil tilbyde.
GoodVibeLiving er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 10:31   #2
pinocchio
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
pinocchio er ny på vejen
Ja det må du godt, men oplys det til kommunen, at du opretter et cvr. Det er positivt, at du prøver at komme "ud af systemet" og ønsker at være selvforsørgende, så jeg er sikker på, at kommunen giver dig grønt lys. Jeg har selv et cvr. nr. og havde det, mens jeg var i fleksjob, og stadig nu hvor jeg er på førtidspension. Kommunen vil holde "øje" med din indkomst, hvilket jo også er rimeligt. Held og lykke med dit projekt.
Glemte at skrive, at du skal betale moms af produkter, så du skal have et cvr.nr. for at kunne sælge til andre. Kig ind på www.startvaekst.dk og www.skat.dk. Der er masse af gode tips og gode råd. Det kan være forvirrende med alt det, man skal huske og sørge for bl.a. indberette moms, bogføre, holde regnskab osv. osv., men det skal ikke afskrække dig. Tag en ting ad gangen

Sidst redigeret af pinocchio; 29-08-2013 kl. 10:39.
pinocchio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 11:22   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan ikke oprette dit eget firma efter du er visiteret til fleksjob.
Havde det været et bestående firma, ville der også være krav til historikken.
Læs evt andre tråde her på sitet
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 12:29   #4
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
må give stampe ret!!

Der er IKKE mulighed for at lave en ny selvstændig virksomhed som fleksjobber!!

Det var en anden snak hvis du havde cvr.nr. 24 mdr. før du fik din bevilling .så ville du kunne søge om tilskud på 127.000,00 kr. årligt men IKKE få fleksløn!!

I bund og grund er det vel egentlig også retfærdigt da det jo ikke er ment som en opstartshjælp til at oprette sit eget!!??

Hvis du mener at du på sigt vil blive så rask at du ikke har brug for "systemet" er det måske også en fordel at vente med at starte selvstændigt til du i virkeligheden ER så rask! Det er jo ikke let at være selvstændig og slet ikke hvis man samtidig er syg!
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 15:05   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af GoodVibeLiving Se meddelelser
Hej
Jeg er tilkendt fleksjob pr. 1. april 2013 - altså den nye ordning.

Mit fleksjob er som Qigong instruktør ved aftenskoler. Jeg vil udvide min hjemmeside til en medlemsside, hvor man kan købe produktpakker med lyd og videofiler med afstressende Qigong øvelser, meditations/mindfulnessøvelser. Derved sælger jeg primært min viden, men ikke min tid.

Jeg håber at kunne generere 'passiv' indkomst og efterhånden brande mig selv som 'ekspert' på området. Egentlig er mit ønske, at få banket det så godt op, at jeg kan klare mig som selvstændig og helt komme ud af 'systemet'.

Hvad siger loven om det? Må jeg have et CVR nummer? Kan jeg sælge mine produkter uden CVR nummer. Der er mange faktorer, som skal tænkes igennem, men jeg brænder virkeligt for det - Qigong har været min vej tilbage til livet, livsglæde og arbejdsliv efter stresskollaps og udvikling af Fibromyalgi og jeg ved fra mine hold og mit netværk, at der er et behov for det jeg vil tilbyde.
Du kan ikke selv oprette et NYT CVR nummer som flekser.

Nogen får andre ( evt. ægtefælle ) til at oprette et CVR. I sådan et "fremmed" firma kan du så arbejde.. Enten som flekser eller bare med nogen få timer.

Der er bare et par fælder du ikke skal dumpe ned i.

Den oversete er vedr. fleksydelsen ( efterlønnen for fleksjobbere )

Iflg. loven kan man IKKE modtage fleksydelse, hvis ÆGTEFÆLDEN har egen virksomhed.. Man bliver ganske enkelt selv betragtet som selvstændig, hvis man er gift, og ægtefælden har en virksomhed under en vis størrelse.
Så er man tæt på "efterlønsalderen, så skal man tænke sig meget grundigt om.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 15:18   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Pas på med at arbejde ved siden af et fleksjob. Hvis du har større arbejdsevne end de timer, du er visiteret til, skal de oftest lægges i fleksjobbet, da dit tilskud jo så skal minimeres.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 11:35   #7
GoodVibeLiving
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2013
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
GoodVibeLiving er ny på vejen
Tak for input

Hej allesammen

Tusind tak for input - dejligt, at I ville bruge tid på at svare mig. Jeg kan se, at det er nødvendigt for mig at grave endnu dybere og finde ud af helt klart, hvad jeg vil vælge at gøre. jeg har fået en aftale med min kommune med henblik på at afklare mine muligheder helt klart.

Tusind tak endnu engang!

Hav en god dag!

Goodvibeliving
GoodVibeLiving er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
2 eller flere fleksjob under ny ordning.. mik16 Spørgsmål ang fleksjob 7 30-11-2013 17:49
Fleksjob ny ordning mand Spørgsmål ang fleksjob 5 27-09-2013 06:15
Konsekvensberegning for skift fra gammel ordning til ny ordning. Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 4 25-03-2013 20:26
DH høringssvar til reform af fortidspension og fleksjob ordning Papdronning Politik og Samfund 1 08-10-2012 20:13
CVR nummer ann Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 03-02-2009 12:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension