K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2011, 20:15   #11
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Jeg kan ikke rigtig se sammenhængen må jeg nok indrømme.

Men hvis der skulle være sådan en liste, så skal der altså være nogen, der administrerer det, der har adgang til alle sagens oplysninger og sagen skal være afgjort efter en klage, ligesom når sundhedsstyrelsen lægger afgørelser med navn ud.
Det dur da ikke, at menigmand sidder og offentliggør medarbejdere.
Sammenhængen er, at hvis retningslinjer skal være overhold så de sortlistede personer skal rette en henvendelse til ejeren af hjemmesiden FØRST og ikke til datatilsynet.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 20:19   #12
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Sammenhængen er, at hvis retningslinjer skal være overhold så de sortlistede personer skal rette en henvendelse til ejeren af hjemmesiden FØRST og ikke til datatilsynet.
Det er jo ikke nødvendigvis de sortlistede personer, der henvender sig; hvis datatilsynet vurderer, at offentliggørelsen ikke er i orden, så skal det jo slettes uanset.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 20:31   #13
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Det er jo ikke nødvendigvis de sortlistede personer, der henvender sig; hvis datatilsynet vurderer, at offentliggørelsen ikke er i orden, så skal det jo slettes uanset.
Jo, det er....

"....Persondataloven hører under Datatilsynets myndighed, og det er tilsynets opgave at holde øje med, at loven overholdes.

Du bør altid først tage kontakt til den myndighed, virksomhed, organisation eller person, som du mener udsætter dig for en behandling af oplysninger i strid med persondataloven. Du skal have deres forklaring på sagen...."Det siger loven. ( Datatilsynet ).
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 20:35   #14
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jo, det er....

"....Persondataloven hører under Datatilsynets myndighed, og det er tilsynets opgave at holde øje med, at loven overholdes.

Du bør altid først tage kontakt til den myndighed, virksomhed, organisation eller person, som du mener udsætter dig for en behandling af oplysninger i strid med persondataloven. Du skal have deres forklaring på sagen...."Det siger loven. ( Datatilsynet ).
JA, men hvis datatilsynet vurderer, at et sådant register ikke er lovligt, så skal det jo slettes!
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 20:42   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
JA, men hvis datatilsynet vurderer, at et sådant register ikke er lovligt, så skal det jo slettes!
Tja... så nemt er det ikke min ven med den slettning.

"...Datatilsynet: Vide grænser for ytringsfriheden

I Datatilsynet, som er en uafhængig myndighed, der fører tilsyn med, at reglerne i persondataloven overholdes, har man modtaget henvendelse om Det Sorte Register.

- Vi kigger på sagen, siger Janni Christoffersen, direktør i Datatilsynet, der også fortæller, at de i tidligere lignende sager har afvejet hensynet til ytringsfriheden på den ene side, og hensynet til privatlivets fred på den anden.

- Det vi tidligere har lagt vægt på i sådanne sager er oplysningernes karakter og den sammenhæng, de bringes i. Hvis man for eksempel som læser kan se, at her er tale om helt subjektive vurderinger, ja så er der ret vide grænser for ytringsfriheden, fortæller Janni Christoffersen.

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=5502
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 20:44   #16
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Tja... så nemt er det ikke min ven med den slettning.

"...Datatilsynet: Vide grænser for ytringsfriheden

I Datatilsynet, som er en uafhængig myndighed, der fører tilsyn med, at reglerne i persondataloven overholdes, har man modtaget henvendelse om Det Sorte Register.

- Vi kigger på sagen, siger Janni Christoffersen, direktør i Datatilsynet, der også fortæller, at de i tidligere lignende sager har afvejet hensynet til ytringsfriheden på den ene side, og hensynet til privatlivets fred på den anden.

- Det vi tidligere har lagt vægt på i sådanne sager er oplysningernes karakter og den sammenhæng, de bringes i. Hvis man for eksempel som læser kan se, at her er tale om helt subjektive vurderinger, ja så er der ret vide grænser for ytringsfriheden, fortæller Janni Christoffersen.

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=5502
'

Det er jeg fuldt ud klar over, og det er netop derfor, jeg er imod dette register, fordi nogle personer kan komme til at blive hængt ud for noget, der ikke er hold i!
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 20:55   #17
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
'

Det er jeg fuldt ud klar over, og det er netop derfor, jeg er imod dette register, fordi nogle personer kan komme til at blive hængt ud for noget, der ikke er hold i!
Jeg er fuld overbevist om, at der vil nok være hold i alle de sager mod sagsbehandlere i kommuner.

Men disse sagsbehandlere som har haft med min sag at gøre, kan dog sove roligt, fordi jeg har ikke behov for at reklamere med deres navne og udskejelser overfor for nogen.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 22:04   #18
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Hold nu op - jeg har haft rockere - kriminelle vaneforbrydere - misbrugere - psykotiske osv og det er sgu ikke altid der har været lovhjemmel til at de har fået det som de ville - jeg kunne da godt forestille mig af en af den katagori ville hænge en sagbehandler ud - eller eks. en af forældrene i de seneste grimme børnesager måske ikke er så enig i at børnene skulle fjernes.

Kan du nu se problemet i den registrering ??????
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 22:44   #19
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ukken Se meddelelser
Hold nu op - jeg har haft rockere - kriminelle vaneforbrydere - misbrugere - psykotiske osv og det er sgu ikke altid der har været lovhjemmel til at de har fået det som de ville - jeg kunne da godt forestille mig af en af den katagori ville hænge en sagbehandler ud - eller eks. en af forældrene i de seneste grimme børnesager måske ikke er så enig i at børnene skulle fjernes.

Kan du nu se problemet i den registrering ??????
Nej, det kan jeg ikke.

Fordi jeg tror gerne, at ham som har siden er ikke en halvabe og ved hvad har laver. Hvis du tror, at han ukritisk vil offentliggøre nogle af navnene, så tager du fejl.

Folk klapper i hænder når forsikringsselskaber, banker og diverce personer blive hængt ud på nattet eller i TV.

Er K10 noget helt andet? Hier kommer folk også med navne og hvad så, er siden blevet lukket.


Er du klar over hvor mange mennesker fik udlagt sit liv på grund af nogle af sagsbehandlere eller dommere.

Hvis der ikke findes retfærdighed på en lovlig vis, så kan du tro, at folk vil finde den retfærdighed på en anden måde, fks. netop via sådan en side som den omtalte.

Anarki ? Måske, men er det ikke det som foregår i kommuner, jobcentre osv.

Desuden i udlandet sådan sider er et dagligt brød og takke være for det og det er på tide at også DK har fået sådan en.

Jeg ændrer ikke mening. Sorry.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 22:52   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg blev (selvfølgelig) nysgerrig og ville se siden, som der skrives om.

Det allerførste der mødte mine øjne var dette:

"Det Sorte Register laver KUN en registrering på personer hvor det KAN dokumenteres at loven har været overtrådt. Vi laver INGEN registrering over personer hvor det ikke kan dokumenteres at loven har været overtrådt. "

Ergo kan der ikke bliver tale om, at nogen hænges ud alene fordi en borger har følt sig trådt på ell.l.

Længere nede står der:
"HVAD GØR DET SORTE REGISTER ??
Vi foretager en registrering af den/de pågældende person/personer. samtidig med registreringen tager Det Sorte Register kontakt til den/dem der er blevet registreret og oplyser at man er blevet registreret på Det Sorte Register.
"

Jeg synes faktisk det ser ganske fornuftigt ud.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
"Skandale at sagsbehandlere er ukvalificerede" L.S. Politik og Samfund 9 27-05-2013 01:22
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension