K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2006, 12:31   #1
AIDA
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2006
Indlæg: 35
Styrke: 19
AIDA er ny på vejen
Efterløn/fleksydelse

Jeg har i 2002 tilmeldt mig fleksydelsesordningen, og har fra Arbejdsdirektoratet fået skriftlig oplysning om, at jeg kan få fleksydelse/efterløn pr. 1. januar 2025, når jeg er fyldt 60 år.

Nu bliver efterlønsalderen sat op til 62 år, så vil jeg gerne vide, om det også gælder for mig/os fleksjobbere, at vi skal vente til jeg/vi fylder 62 år,? eller om jeg kan få min efterløn pr. 1.januar 2025 ?,som planlagt når jeg er 60 år. ?

Nu er det jo svært at se 19 år frem i tiden, så måske er jeg på førtidspension inden, hvis kravene på arbejdsmarkedet bliver værre end det er nu.

Men jeg håber, at jeg kan gå på efterløn som 60 årig, hvis det er muligt at få et Fleksjob, da jeg allerede nu har ventet i 3½ år.
AIDA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2006, 16:13   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Efterløn/fleksydelse

AIDA .. det var da et rigtig godt spørgsmål

Det havde jeg ikke skænket en tanke

Min logiske sans siger mig dog at da fleksydelsen er sat i stedet for efterløn (som man jo ikke kan få når man er flekser) ja så skal vi nok følge de 62 år, men jeg skal ikke sige det som den evige sandhed

Men jeg sender lige et par mail afsted i aften til nogle der kender noget til det område, så må vi se når der kommer svar tilbage.

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 21-06-2006, 18:37   #3
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Efterløn/fleksydelse

hejsa

Jeg læse i en af aviserne i dag at den nye efterløns ordning ville komme til at berøre alle under 48 år

vh
Isch

I kan gå ind på det her link

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=4328394

og trykke på Efterløns- og pensionsberegner....der skal du så bruge den alder du har 31/12-06
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2006, 19:55   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Efterløn/fleksydelse

Isch ja det havde jeg også læst, men er det så sådan at det også gælder for fleksydelse? som jo er en ydelse der gives i stedet for efterløn, og som man betaler på , lige som man gjorde da man var rask til efterlønnen.
  Besvar med citat
Gammel 22-06-2006, 17:46   #5
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Efterløn/fleksydelse

Hej Hejdien

godt spørgsmål

Men hvis reglerne har været ens før, det var de sådan som jeg læser AIDA's spørgsmål, så går jeg jo ud fra at det stadig er det samme......men hvem ved med den regering som vi har nu.....bliver dig svar skyldig :|

vh
Isch
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2006, 17:46   #6
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Efterløn/fleksydelse

Hej Hejdien

godt spørgsmål

Men hvis reglerne har været ens før, det var de sådan som jeg læser AIDA's spørgsmål, så går jeg jo ud fra at det stadig er det samme......men hvem ved med den regering som vi har nu.....bliver dig svar skyldig :|

vh
Isch
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2006, 20:12   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Efterløn/fleksydelse

Sådan en artikel som den her, vækker unægtlig til eftertanke http://www.jp.dk/velfaerd/artikel:aid=3803256/

i forvejen er det jo sådan at man kan formode at mange flekser vil leve korter . eller have en ringer livskvalitet end et "almindeligt menneske"
derfor kan det unægtligt føles som meget lang tid inden man kan blive de 60 og få den eftertragtet Efterløn/fleksydelse...

Skal der så endnu to år oveni , eller værre endnu, når levealderen stiger (og som vi allerede kan se nu, så er det hos de højtuddanede den stiger og ikke hos de ufaglærte) ja så ser forligspartierne også gerne at efterlønsalderen stiger... gad vide om de har tænkt det igennem ??
  Besvar med citat
Gammel 23-06-2006, 00:44   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Efterløn/fleksydelse

regeringen giver fortrydelsesret til dem der ikke har tilmeldt sig efterlønsordningen så kan de tilmelde sig nu....men gælder det også for dem der ikke er tilmeldt fleksydelsesordningen....???? kan de også få fortrydelsesret og tilmelde sig den ordning...? er der nogen der ved det ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2006, 07:10   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Efterløn/fleksydelse

Hej Stella... nej den må jeg også melde pas på :|
Men jeg tager spørgsmålet med i det brev jeg er ved at skrive til cabi, og spørger dem, for indrømmet, dem inden for systemet jeg har spurgt de melder også pas , og kender ikke svaret

Jeg tager her i weekenden ser om ikke jeg kan finde tid til at skrive et brev til dem der plejer at være flinke til at hjælpe os med sådanne spørgsmål.

Men hvad ang at få en fortrydelseordning og begynde at betale efterløn senere, kommer man så ikke af med en formue ???

Bare en tanke

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 01-08-2006, 22:48   #10
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Efterløn/fleksydelse

Jeg kender desværre ikke noget til det område, men vil råde jer til at ringe til arbejdsmarkedsdirektoratet, da det er dem der administrerer ydelsen. De ved med sikkerhed omkring disse regler.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksydelse efterløn Søj Spørgsmål ang fleksjob 2 03-01-2013 19:00
Efterløn/fleksydelse Bellgaard Spørgsmål ang fleksjob 1 06-03-2012 01:31
Fleksydelse/efterløn Bellgaard Spørgsmål ang fleksjob 2 03-01-2012 18:44
Fleksydelse /efterløn vonsyld Alt det andet 12 06-05-2011 13:36
efterløn / fleksydelse Hannepanne Spørgsmål ang fleksjob 2 13-03-2009 02:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension