K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2006, 12:21   #1
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
flexjob på fuld tid

Hej Pia .B
lige lidt om min situation inden jeg stiller spørgsmål.
Jeg er visiteret til flexjob og har været det siden 2002,pga groft mobberi på en arbejdsplads,hvilket førte til depresion og angst.
Nu har jeg fået bearbejdet det hele rigtig godt.Jeg er pt i jobtræning inden for mit fag og er på 30 timer,pr uge og regner med at gå på fuld tid.Lige præcis inden for mit fag er der ikke rigtig åben for flexjob.
Jeg har søgt job inden for noget andet hvor jeg kan bruge en del af min uddannelse.
Spørgsmål 1 : kan man være flexjobber på fuld tid
2 : Hvis ovenstående er muliiigt og man hen af vejen finder ud af at man kan udføre jobbet på lige fod med ordinær vis,er det så muligt at sætte flexjobordningen i bero , hvis? Hvor længe ?

Med venlig hilsen
dragen
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2006, 13:53   #2
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: flexjob på fuld tid

hejsa

Jeg ved godt jeg ikke hedder PiaB.....men kunne huske at der havde været et indlæg om at sætte fleksjob i bero tidligere:


Man kan ikke sætte et fleksjob i bero - hvis det viser sig, at man kan bestride en ordinær stilling uden skånebehov, så er man ikke længere berettiget til fleksjob.
Hvis man efter en periode finder ud af, at man ikke kan bestride jobbet alligevel, skal man ganske rigtigt igennem proceduren igen.
Man kan så sige, at hvis man efter 3 måneder finder ud af at man ikke kan klare det, burde selve arbejdet kunne betragtes som en arbejdsprøvning, hvorfor jeg ville indhente en udtalelse fra den pågældende arbejdsgiver og bruge denne i den nye vurdering sammen med nogle nye lægelige akter.

Kh Pia


Man kan godt være fleksjobber på fuldtid, da det jo ikke altid er et skånehensyn at man have nedsat tid.....det kan f.eks. være hjælpemidler der skal bruges, og til tider en hjælper.

Med venlig hilsen
Isch



Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2006, 17:05   #3
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: flexjob på fuld tid

Helt rigtigt.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2006, 18:55   #4
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
RE: flexjob på fuld tid

Jeg siger tak for jeres hutige svar.
hilsen
Dragen
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensionister kan arbejde på fuld tid hjernet Politik og Samfund 11 30-05-2009 01:38
arbejdsgiver vil ha mig på fuld tid yasmin69 Spørgsmål ang fleksjob 3 14-02-2009 12:49
Er din sag i Odense fuld af fejl? lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-10-2007 19:41
Flexjob på fuld/del tid Xeva Spørgsmål ang fleksjob 32 31-07-2007 01:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension