K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2013, 09:42   #1
ene
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2012
Indlæg: 30
Styrke: 12
ene er ny på vejen
fastholdelseskonsulent/rehab. team....

det er ved at være længe siden jeg har skrevet herinde, jeg må sige at jeg har været tæt på at opgive nogensinde at komme videre, føler virkelig at jeg har løbet panden mod en mur hele tiden.
Her efter sommerferien skete der så endelig noget i min fleksjobansøgningssag. Jeg har haft en længere snak med en fastholdelseskonsulent som også har snakket med min arbejdsgiver.
Jeg har de sidste 1½ år arbejdet ca 15 timer og min arbejdsgiver bakker mig op i at jeg ikke kan klare flere timer, når jeg kommer højere op, så bliver sygedagene markant flere.
fastholdelseskonsulenten har nu lavet et skriv til SB, deri står der at jeg er stationær (hvilket alle har fastslået indtil nu) og at jeg ikke kan arbejde mere end 15 timer, at jeg skal fastholdes på nuværende arbejdsplads, hvor jeg er glad for at være, og hvor de tager hensyn til mine skånebehov.
Hun ringede til mig igår for at sige at hun nu havde drøftet sagen med SB, og at det nu er dennes chef, der skal tage stilling til om sagen kan komme videre til rehab.teamet.
Hvad er jeres erfaringer her - hvad skal der til for at man bliver sendt videre ?
Jeg er også spændt på hvor lang tid der går inden jeg hører noget.

fastholdelseskonsulentens konklussion er desuden at hvis jeg ikke kan fastholdes på arbejdspladsen, så ryger jeg sandsynligvis ud af arbejdsmarkedet, da man ikke finder en arbejdsplads der tager så store hensyn som min gør - de er altså også bare fantastiske
ene er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 15:40   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det svært når du ikke skriver mere om din sag...

Men der er jo kommet helt nye regler for fastholdelsesjob....det går jeg ud fra at du er opmærksom på...

Citat:
»Fastholdelsesfleksjob
§ 70 b. En person kan kun blive ansat i et fleksjob på den hidtidige arbejdsplads, hvis personen forinden har været ansat på arbejdspladsen i mindst 12 måneder under overenskomstens sociale kapitler eller på særlige vilkår, jf. dog stk. 3. Den pågældende skal endvidere opfylde betingelserne for fleksjob.

Stk. 2. Aftalen mellem arbejdsgiver og medarbejder om ansættelse efter de sociale kapitler eller på særlige vilkår efter stk. 1 skal være skriftlig og indeholde oplysninger om, hvilke funktioner medarbejderen har svært ved at udføre eller ikke kan udføre, og hvilke konkrete skånehensyn der er aftalt. Arbejdsgiveren skal endvidere dokumentere, at der er gjort et reelt forsøg på at etablere et vedvarende ustøttet job efter de sociale kapitler eller på særlige vilkår.

Stk. 3. Stk. 1 finder ikke anvendelse, hvis den ansatte har været udsat for akut opstået skade eller sygdom og det er åbenbart formålsløst at gennemføre foranstaltninger med henblik på job efter overenskomstens sociale kapitler eller på særlige vilkår.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=144932

Så før man kan blive visiteret til fleksjob ja så skal man have været ansat i mindst 12 måneder under overenskomstens sociale kapitler eller på særlige vilkår...

Medmindre at man har været udsat for akut opstået skade eller sygdom..

Nu skriver du ikke hvordan du har været ansat eller under hvilke vilkår....og det er jo afgørende for om det så i det hele taget kan kan lade sig gøre at blive visiteret til fleksjob...

Så det er svært at vide om hvad der skal til før du kan blive visiteret...når man ikke kender bedre til din sag...

Men hvis din sag skal videre til rehabteamet ja så skal du have lavet en rehabiliteringsplan eller skema....

Man kan kun håbe at det kommer til at gå igennem...for det ville jo være vanvittig når der endelig er en arbejdsgiver der gør så meget for at beholde dig...

Og ja...det ses desværre tit at folk ryger helt ud af arbejdsmarked hvis de ikke bliver fastholdt på den arbejdsplads de havde i forvejen...

Så jeg krydser helt sikkert fingre for dig og håber det bliver en positiv indstilling...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Møde overstået med rehab team ladytass Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 9 11-10-2013 20:26
Rehab. team jasch Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 7 02-10-2013 00:35
møde i rehab.team ene Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 7 30-09-2013 17:19
Tid mellem rehab team og afgørelse jassie Alt det andet 8 11-07-2013 12:55
Rehab. Team - Psykolog, Undslippe??? Fallenten87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 10-06-2013 21:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension