K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-05-2014, 13:58   #1
VilSelvKanIkke
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2014
Indlæg: 35
Styrke: 11
VilSelvKanIkke er ny på vejen
Psykisk syg og snart hjemløs.

Tilbage i foråret 2011, efter at have været sygemeldt i 2 år, fik jeg diagnoseret Borderline Personlighedsforstyrrelse, Evasiv Personlighedsforstyrrelse og Paranoid Personlighedsforstyrrelse. Det gav min psyke et ekstra knæk. Jeg blev opstartet i individuel terapi og gruppe terapi.

I december 2012 fik jeg diagnoseret en depression, derfor begyndte jeg at tage antidepressive.

D. 20/3 2014 fik jeg konstateret ADHD. Jeg skal starte på medicin, men skal først igennem nogle undersøgelser af mit hjerte. Da jeg er født med mislyd på hjertet, kan det have indvirkning i hvilken form for medicin jeg skal have.

Tilbage i august 2013 påbegyndte jeg en uddannelse på Aalborg Handelsskole (HG) da jeg ønsker en uddannelse som revisionsassistent. Men efter samtale med egen læge og psykiater, blev jeg d. 26/3 2014 sygemeldt på ny, indtil min ADHD-medicin er tilpasset.

Indtil d. 19-4 2014 har jeg boet i egen lejlighed i Brønderslev kommune sammen med min kæreste. Vi stod og skulle flytte i en anden og billigere lejlighed i Vodskov (Aalborg kommune). Lejekontakten var underskrevet og alt gik godt. Indtil jeg fik en abort d. 15/4 2014. Derefter gik alt ned af bakke.
Min kæreste valgte at bryde vores forhold og jeg gik yderligere ned med flaget. Jeg var nødt til at fraflytte lejligheden, da den var for dyr at sidde i alene.

Jeg fik lov til midlertidig, at bo på mine forældres sofa indtil jeg fandt en lejlighed i Jammerbugt kommune; tæt på dem. Og til alt held fik jeg hurtigt tilbudt en lejlighed gennem Fjerritslev Boligforening. Den passede til mine behov og min økonomi. Men der er problem – depositummet.

Jeg vælger derfor at kontakte Jammerbugt kommune for, at hører om hjælp til denne ydelse. Fik blot den besked at jeg ikke var berettiget til nogen hjælp fra kommunen, da jeg ikke manglede tag over hovedet og min situation var selvforskyldt. Yderligere fik jeg ”banket” ind, af hende der sidder med enkeltydelser, at dette bestemt ikke var en bank og de ikke kunne redde folk hver gang de valgte at flytte. Hvilket jeg finder utrolig stødende.

Dette er første gang jeg søger om hjælp til en bolig. Har altid selv kunne klare mine udgifter. Men med en kontanthjælp på 2500 kr./måned før skat kan man desværre ikke spare op af, og der er lange udsigter til et arbejde/uddannelse. Banken kan heller ikke låne mig depositummet.

Mine forældre har ikke mulighed for, at blive ved med at forsørge mig. Så nu står jeg snart helt uden tag over hovedet, med en masse psykiske kampe og føler mig som skidt i en rendesten.

Kan det virkelig passe, at jeg skal leve på gaden før jeg kan få hjælp? Er der slet ikke nogen hjælp, at hente?
VilSelvKanIkke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2014, 14:58   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kontanthjælp på 2500 kr før skat - det var da ikke meget - i al fald overstiger dit fradrag beløbet, så skat slipper du nok for.
Ja kommunerne plejer i sådanne situationer at henvise til at man må forsøge at leje et værelse.
Håber du har fået dine afslag skriftligt, så du kan anke dem - altid et forsøg værd.

PS du kan evt læse om pligtlån på fx borger.dk

Sidst redigeret af stampe; 03-05-2014 kl. 15:01.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2014, 15:14   #3
VilSelvKanIkke
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2014
Indlæg: 35
Styrke: 11
VilSelvKanIkke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Kontanthjælp på 2500 kr før skat - det var da ikke meget - i al fald overstiger dit fradrag beløbet, så skat slipper du nok for.
Ja kommunerne plejer i sådanne situationer at henvise til at man må forsøge at leje et værelse.
Håber du har fået dine afslag skriftligt, så du kan anke dem - altid et forsøg værd.

PS du kan evt læse om pligtlån på fx borger.dk
Fordi det er en ungdomsbolig jeg søger hjælp til, er det et depositum der skal betales. Ikke et indskud. Hvilket vil sige jeg ikke kan søge indskudslån, men skal søge en enkeltydelse.

Synes nogen gange deres regler er så uoverskuelige
VilSelvKanIkke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2014, 15:39   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal finde en ungdomsbolig der er i et alment boligselskab, så du kan komme ind under det pligtlån.. det er det bedste bud.
Gå op til alle de almene boligselskaber og hør hvad de har..

Det er når det er privat udlejning at der er depositum.

De kan godt give dig et lån til depositum hvis de vil, så husk at bede om et skriftligt afslag du kan anke..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2014, 15:43   #5
VilSelvKanIkke
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2014
Indlæg: 35
Styrke: 11
VilSelvKanIkke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Du skal finde en ungdomsbolig der er i et alment boligselskab, så du kan komme ind under det pligtlån.. det er det bedste bud.
Gå op til alle de almene boligselskaber og hør hvad de har..

Det er når det er privat udlejning at der er depositum.

De kan godt give dig et lån hvis de vil, så husk at bede om et skriftligt afslag du kan anke..
http://fjerbo.dk/vores-boliger/fjerr...er-67-m%C2%B2/

^^ Det er denne ungdomsbolig jeg søger om enkeltydelse/depositum til^^
Det er en almen boligforening men i lejekontrakten står der at det er et depositum jeg skal betale.

Jeg har vedlagt et billede af lejekontrakten. Den er faktisk misvisende. For oven står der "depositum". Men længere nede på siden står der "beboerindskud".

Hvad skal jeg så gå efter!?
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  2014-05-03 16.00.08.jpg
Visninger: 335
Størrelse:  102,3 Kb
ID: 457  
VilSelvKanIkke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2014, 17:43   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja kært barn har mange navne. Men du kan da prøve at sende kontrakten til kommunen sammen med din ansøgning - så kan de jo selv kalde beløbet, hvad de vil. Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2014, 18:15   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af VilSelvKanIkke Se meddelelser
Jeg vælger derfor at kontakte Jammerbugt kommune for, at hører om hjælp til denne ydelse. Fik blot den besked at jeg ikke var berettiget til nogen hjælp fra kommunen, da jeg ikke manglede tag over hovedet og min situation var selvforskyldt. Yderligere fik jeg ”banket” ind, af hende der sidder med enkeltydelser, at dette bestemt ikke var en bank og de ikke kunne redde folk hver gang de valgte at flytte. Hvilket jeg finder utrolig stødende.
For mig lyder det som om, at der er en, der har fyldt dig med løgn.

Dette er en af grundene til, at alt bør foregå skriftligt.

Jeg kan forestille mig, at det er for sent nu, med den lejlighed, men næste gang du får tilbudt en bolig fra et boligselskab, så henvend dig til kommunen og bed om et skema til, at søge om et beboerindskudslån.
Lad være med, at spørge, om de kan hjælpe dig, blot bed om, at få skemaet udleveret.

Når du har udfyldt det, så afleverer du det i receptionen og beder om en kvittering på, at de har modtaget det.

Det er ikke hjælp til enkeltydelse du skal søge om.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2014, 19:29   #8
VilSelvKanIkke
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2014
Indlæg: 35
Styrke: 11
VilSelvKanIkke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
For mig lyder det som om, at der er en, der har fyldt dig med løgn.

Dette er en af grundene til, at alt bør foregå skriftligt.

Jeg kan forestille mig, at det er for sent nu, med den lejlighed, men næste gang du får tilbudt en bolig fra et boligselskab, så henvend dig til kommunen og bed om et skema til, at søge om et beboerindskudslån.
Lad være med, at spørge, om de kan hjælpe dig, blot bed om, at få skemaet udleveret.

Når du har udfyldt det, så afleverer du det i receptionen og beder om en kvittering på, at de har modtaget det.

Det er ikke hjælp til enkeltydelse du skal søge om.
Den lejlighed jeg fik tilbudt er heldigvis stadig ledig. Så fik en ny lejekontrakt i går, som er gældende fra 1/6. Det er den min nye ansøgning kommer til at bero på. Jeg havde søgt om beboerindskudlån, via et skema jeg fik udleveret. Men blev ringet op et par dage efter og fik af vide at det slet ikke var et beboerindskud jeg skulle søge om, men derimod et depositum. Og derfor annullerede de ansøgningen. Men tager ud til dem mandag igen, med det ny-udfyldte skema og forklare dem, at det er et beboerindskud jeg skal have! Og så beder om kvitteringen på afleveret.
VilSelvKanIkke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2014, 20:18   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af VilSelvKanIkke Se meddelelser
Den lejlighed jeg fik tilbudt er heldigvis stadig ledig. Så fik en ny lejekontrakt i går, som er gældende fra 1/6. Det er den min nye ansøgning kommer til at bero på. Jeg havde søgt om beboerindskudlån, via et skema jeg fik udleveret. Men blev ringet op et par dage efter og fik af vide at det slet ikke var et beboerindskud jeg skulle søge om, men derimod et depositum. Og derfor annullerede de ansøgningen. Men tager ud til dem mandag igen, med det ny-udfyldte skema og forklare dem, at det er et beboerindskud jeg skal have! Og så beder om kvitteringen på afleveret.
Du skal bede om skriftligt afslag på den ansøgning der allerede er afleveret.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2014, 20:57   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Når det er en almen bolig er det altid indskudslån, det er den måde almene boliger bliver financieret på.
Beboernes indskud udgør 2 % af købesummen ved etableringen.
Det er også derfor at et indskud mistes i en evt. tvangsauktion, mens et depositum ikke kan røres. Indskuddet garanteres dog ifølge lovgivningen, så kommunen skal godtgøre et indskud tabt i en almen tvangsauktion.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension