K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2013, 23:29   #1
dpb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2013
Lokation: guldborgsund
Indlæg: 9
Styrke: 0
dpb er ny på vejen
Har brug for...

At spørge...

Det handler simpelthen om at jeg (vi) er godt trætte af beskeden "Ikke ryg-/nakkebelastende arbejde" for hvad dækker det helt præcist over?? Hvor finder man et sådanne job??

sidste formulering lyder helt præcist "han er udelukket fra at varetage ryg-/nakkebelastende arbejde", men hvilke jobs er ikke det??

Håber der er nogen der kan komme med gode forslag, da det efterhånden driver os til vanvid, men det er en længere historie der ligger bag som jeg ikke vil komme ind på her endnu....

mvh Diana
dpb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 07:23   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
dette stempel er vi rigtig mange der har, ikke ryg og nakke belastende arbejde, hvad det er er nok forskeldigt for alle, for mig er det kontor selv om jeg ikke kan sidde og stå ret lang tid ag gangen. ( godt for hæve sinke bord og mange pauser)

Min venninde som lider af hovedpine koncentreren besvær, er det også kontor( hun kan ikke klarer mere end 20 min)

Men måske i en fritidsklub, hvor der ikke er løft og butik uden løft, kun kunde hjælp tror kun det er fantasi der sætter grænser.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 08:11   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dpb Se meddelelser
"Ikke ryg-/nakkebelastende arbejde" for hvad dækker det helt præcist over?? Hvor finder man et sådanne job??
Tjaaa, iflg. Claus Hjort Frederiksen skal han da bare have et stillesiddende arbejde på sin gamle arbejdsplads.

Men det siger vist mere om denne mands forstand end om de ryg-syge.

Derudover bliver jeg jer svar skyldig, for tiltrods for, at jeg selv blev mødt af denne udtalelse i årevis, så har jeg endnu ikke mødt en, der kunne besvare dette spørgsmål.

Men min egen erfaring er, at et det ihvertfald ikke er et stillesiddende job.

For mit eget vedkommende, så ville sådan noget som et piccoline-job måske have været sagen, altså et job hvor man ikke laver det samme ret længe af gangen.
Problemet er bare, at der er utroligt langt mellem disse jobs.

Hvis du skriver lidt mere om din mands situation, både hans ryglidelse og hvor han befinder sig i systemet, så vil jeg tro, at nogen vil kunne hjælpe jer lidt videre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 21:55   #4
dpb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2013
Lokation: guldborgsund
Indlæg: 9
Styrke: 0
dpb er ny på vejen
Kontor fungere ihvertfald ikke, den har vi haft oppe og vende... han har ikke uddannelsen til det for det første, for det andet er det bare ikke ham at stå/sidde foran en computer en hel dag...
en af de ting vi selv har kunne hitte på, som også falder inden for hans interesse felt er noget så hadet som p-vagt... det er bare ikke muligt at lave arb.prøvning inden for det felt her hvor vi bor, desværre..... ellers var der vagt, men der mangler han igen et kursus som kommunen så ikke vil punge ud til, når de jo ikke ved om det kan føre til job senere... argh.... syntes det er svært... for det eneste han ved er at han ikke kan sidde ned i længere tid af gangen, eller stå stille i længere tid af gangen... det går lidt bedre hvis han kan gå rundt... men igen skal det være et job uden tunge løft osv....

kort baggrund er at han kørte galt i 2007 og fik sig et piskesmæld,og døjer derfor med daglige smerter/gener som følge, men da det ikke kan ses på et røntgenbillede eksistere det ikke hvis man spørger kommunen... og vi har derfor kæmpet lige siden, for at han enten kan få en fleksjobbevilling eller alternativt en pension...

mvh Diana
dpb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 23:18   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dpb Se meddelelser
Kontor fungere ihvertfald ikke, den har vi haft oppe og vende... han har ikke uddannelsen til det for det første, for det andet er det bare ikke ham at stå/sidde foran en computer en hel dag...
I sådan en situation er kommunen desværre oftest ligeglade med, om det "bare ikke ham at stå/sidde foran en computer en hel dag... ", så det argument vil jeg ikke anbefale jer, at bruge overfor kommunen.

Hvis kommunen vil have ham i arb.prøvning på kontor ell.l., så vil jeg anbefale ham, at lade det komme an på en prøve.

Det vil sandsynligvis ikke fungere, men så er det prøvet, og din mand har ikke været usamarbejdsvillig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 07:17   #6
dpb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2013
Lokation: guldborgsund
Indlæg: 9
Styrke: 0
dpb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
I sådan en situation er kommunen desværre oftest ligeglade med, om det "bare ikke ham at stå/sidde foran en computer en hel dag... ", så det argument vil jeg ikke anbefale jer, at bruge overfor kommunen.

Hvis kommunen vil have ham i arb.prøvning på kontor ell.l., så vil jeg anbefale ham, at lade det komme an på en prøve.

Det vil sandsynligvis ikke fungere, men så er det prøvet, og din mand har ikke været usamarbejdsvillig.
Hvis de tilbød ham en arbejdsprøvning på kontor ville han også tage i mod det... men det gør de heller ikke.... men ok, de kan knap nok finde kontorjobs til løntilskud som har uddannelse og erfaring indenfor området, så hvordan de skulle trylle noget frem til en der ikke kan arbejde på normale vilkår og ingen erfaring har med det, ved jeg ikke lige... det de derimod gør er at bruge nogle projekter som kommunen selv har, og det har ikke fået noget skred i sagen... og da han var i butik endte det med at selv om han var der alle de mdr. jobplanen lød på, så kunne de ikke bruge/stole på resultatet, da han jo var blevet ven med butikschefen
indtil videre har han prøvet de ting de er kommet med, netop for at samarbejde...men til hvad nytte

og de siger de ikke kan fleksbevilge før der er fundet et område/branche han kan arbejde indenfor... syntes det kører i ring...

mvh Diana
dpb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 10:22   #7
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
.....Men hvis de ikke kan finde et område/branche, han kan arbejde indenfro, må han vel være pensionsberettiget - Ja, jeg ved det er en provokerende udtalelse, men dybest set
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 23:10   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg giver Vorse ret alt arbejdsprøvning er jo en prøve .

Så beskrives der hvad han kan ,men jo også hvad han ikke kan,og ud fra det kan man jo vudere hvad der så kunne være en mulighed at prøve frem over.

Jeg har selv så mange hensyn der skal tages at der ikke findes et job jeg kan bestride og derfor skal der skabes et hvis det skal lykkes mig at komme i job

Man får ikke en pension fordi arbejdsmarket ikke kan bruge de få evner man har.

Citat:
Oprindeligt indsendt af dpb Se meddelelser

og de siger de ikke kan fleksbevilge før der er fundet et område/branche han kan arbejde indenfor... syntes det kører i ring...

mvh Diana
Den har jeg aldrig hørt før,men når han har afsluttet et forløb/afprøvning så er der vel kommet en report ud af det?

En beskrivelse af hvad han har kunnet klare og hvad der har været vanskligt. og et afsnit om vilke job de og han selv kunne se sig selv i.

Er man til flex har man jo nogle skåne behov i et hvert job.
Så hvis der findes et job han kan klare så er han ikke beratiget til flex.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 07:54   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
dpb, har i fået aktindsigt i sagen?
Ellers bør i se at få det, i kan benytte denne formular: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf (fundet under "Nyttige Links").

Når man har en sag kørende i kommunen er det meget vigtigt, at man har dokumentation på alt.

Undgå så vidt muligt telefonsamtaler, i kan ikke efterfølgende dokumentere hvad der er sagt.
Hvis i alligevel taler i telefon med sb, så benyt samme procedure som ved møder, send efterfølgende en mail til sb hvori i refererer til hvad der blev sagt/aftalt på mødet/i telefonen, og slut med at spørge om det er korrekt forstået.
På den måde får i tingene på skrift.

Og hvis i skal aflevere noget på kommunen, så gør det personligt ved skranken og bed om en kvittering på, at det er modtaget.

Mange mennesker har oplevet, at ting de selv har afleveret er forsvundet, og utroligt mange mennesker har oplevet, at en sb er kommet med underlige påstande, som vedkommende efterfølgende ikke har villet stå ved.

Dokumentation er altafgørende i sådan en sag.

F.eks. synes jeg, at denne lyder lidt mystisk:
"og de siger de ikke kan fleksbevilge før der er fundet et område/branche han kan arbejde indenfor..."
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har brug for råd. Mcavforfanden Spørgsmål ang fleksjob 29 12-03-2011 21:56
brug for et råd hjælp c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 19 18-10-2009 10:14
Har brug for trold70 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 17-08-2009 09:59
Har brug for et råd V_Brask Dit og Dat 6 27-05-2009 13:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension