K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2012, 09:18   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hold op, hvor er jeg blevet snydt

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
url]https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=140126#Kap6[/url])

Forlængelse af revalideringsperioden

§ 56. Kommunen kan i forhold til den fastsatte tid forlænge den periode, som revalidenden kan få revalideringsydelse i,

1) hvis revalidenden ikke kan gennemføre jobplanen på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller andre helt specielle forhold, eller

2) hvis sygdom, pasning af syge børn eller børn med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, barsel, manglende pasningsmulighed af børn eller særlige sociale forhold midlertidigt forsinker revalidenden i at gennemføre jobplanen.

Stk 2. Det har man da flot set bort fra i min sag! Jeg fik ingen orlov da presset fra syge forældre og hjemmepleje væltede min uddannelse. Jeg bad om det, og kunne muligvis være kommet helskindet igennem forløbet.
Gad vidst, om man kunne anføre dette i en anke om afslag på ønsket om at gøre uddannelsen færdig?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 10:05   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er i al fald vigtigt, at anke inden ankefristen er udløbet. Men mener du, du har en sag, så klø på.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 10:34   #3
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Husk det meget væsentlige Kan ikke er et skal!


Jeg var under revalidering til klinik assistent da min dengang 3 årige søn blev alvorligt syg. Jeg var medindlagt i flere uger ad gangen og endte med en fraværs % over de 70.

Et halvt år inde i forløbet søgte jeg forlængelse, havde taget de eksamner jeg kunne tage som selvstuderende, havde elevplads der gerne tage mig deltid så jeg kunne få de fag jeg manglede og være der resten af tiden, havde en rigtigt god udtalelse fra skolen omkring jeg under mine omstændiger havde knoklet så troede egentligt den ville gå glat igennem.

Fik et afslag på forlængelse pga med de begrænsninger jeg i forvejen havde og de begrænsninger et kronisk sygt barn var ville det ikke være realistisk jeg gennemførte. Ankede hele vejen, men afslaget stod ved magt.


Om det havde lykkes ved jeg selvfølgelig ikke, men ville virkeligt gerne havde haft chancen. Det var benhårdt mens N var mest syg og indtil han var så velmedicineret at børneafdelingen ikke var vores andet hjem.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 13:59   #4
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tja. Kondoler.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 15:31   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
2) hvis sygdom, pasning af syge børn eller børn med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, barsel, manglende pasningsmulighed af børn eller særlige sociale forhold midlertidigt forsinker revalidenden i at gennemføre jobplanen.
Det ord der er vigtig her er midlertidigt, med det menes der maks 6 måneder.

Du fremhæver selv ordet sygdom, derfor går jeg ud fra at du mener du blev syg af det rod der var ifb syge forældre og hjemmepleje.

Bliver man syg med anden sygdom end de kendte der var under kontraktens indgåelse, under en revalidering, og lægerne GARENTERE! at man kan vende tilbage som før man blev syg inden der er gået 6 måneder, går man ind under §56 (som du har citeret)

Med garantere mens der IKKE "det kommer and på en prøve" der menes vitterligt at lægerne skal kunne sige fra start at det er sten sikkert man kommer tilbage på fuld styrke inden der er gået 6 måneder, uden garanti går den ikke, så med mindre du har lægedokumenter liggende der har fortalt din SB´er at du vil vende tilbage inden 6 måneder kommer du ingen vegne der.
Du kan forsøge at vende den på hovedet... har SB´er i det hele taget spurt den læge der sygemeldte dig, efter om du kunne vende tilbage på normal styrke og i så fald hvornår, dog tror jeg ikke på den, men hey alle kneb gælder

Du kan forsøge sociale begivenheder, men igen er den tvivlsom, for de gamle havde jo hjemmepleje, og havde derfor ikke behov for dig til at passe (og den går da slet ikke hvis i er flere børn) med mindre du kan bevise at hjemmeplejen ikke passede som der var visiteret til, så gælder reglen, de blev passet som de skulle, at du var uenig i det, gælder ikke.
Men igen hvo intet våger *ss* går den så går den.

Dog har de altså loven på deres side, du har ikke fulgt jobplanen, og så har man ikke ret til revalidering, den gælder først og fremmet, det er punkt 1. Og der kan ligge omstændigheder der gør at undtagelserne ikke gælder, det kan være at du ikke ret tidligt har kontaktet kommunen for at fortælle at du var syg så længe at det vil påvirke din revaliderings plan (du må endelig ikke gå ud fra at de kunne regne ud, at det ville) bare det at du ikke har oplyst at det vil berøre, er faktisk nok til at de kan og må gå ind og sige hov du følger ikke din plan, uanset at du huskede at melde dig syg og huskede at have en lægeerklæring. Er de ikke blevet oplyst om at det ville berøre, har man et problem.

Men uanset at chancen for at du kommer i gennem med det er meget små, så er det stadig med til at danne et helhedsindtryk, og det kan jo risikere at falde ud til din side, så jeg sys da du skal gøre forsøget, du kan jo ikke miste noget ved det.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er jeg blevet snydt ? køkkenleder Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 11-05-2010 00:12
Kvinde er blevet snydt for dagpenge i ni år Webmaster K10 Nyheder 0 01-04-2010 08:13
Hvor er min tråd blevet af??? Ruby Hjælp til Forum Brug 8 10-02-2010 23:06
Hold feriefest hvor kan man blive frustreret ! margrethe66 Alt det andet 2 19-01-2010 22:49
Hold da op hvor er jeg gal! Trine Dit og Dat 8 15-05-2008 21:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension