K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2011, 23:06   #1
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Bliver nødt til at komme af med min dårlige samvittighed.

Nu har jeg opholdt mig i huset i næsten en uge. Sidder/ligger bare i sofaen, med computeren på bordet, og tvet kørende. Sover rigtig skidt, sover max 4 timer om dagen/natten, alt efter hvornår min krop finder ro nok til at sove.

Selv min appetit er bare total forringet. Igår fik jeg kartoffelmos til aftensmad, ikke andet. Ikke engang i løbet af dagen. Men tilgengæld drikker jeg super meget vand. Og får røget forfærdelig mange smøger.

Tanken om at skulle ud af huset giver mig stærk hjertebanke, tårene presser sig på og jeg går nærmest i panik. Så jeg har ikke været på SIND, som jeg skulle.

Har ikke engang kunne tage mig sammen til at ringe og melde mig syg, da jeg ved at min vejleder bare vil "presse" mig til at komme og mene at jeg er doven og bare kommer med dumme undskyldninger.

Hvorfor kan jeg ikke bare tage mig sammen og komme ud af den skide dør?
Overvejer at ringe til lægen. Men hvad pokker kan hun gøre for mig! OOOORK!
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 23:15   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Har desværre ingen råd, men en krammer kan man da altid give

Bare husk, at jo mere du bure dig inde, jo svære bliver det at komme ud af den dør igen.
Håber du overvinder dig selv og begynder at komme hos SIND igen - alternativt, kan du måske få en af SINDS folk, til at komme hjem hos dig en periode??

Jeg har selv haft både sagsbehandler/psykolog mf til at komme hos mig, selvom det var MEGET grænseoverskridende. Men der var kun den mulighed, da jeg havde det værst.....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 23:44   #3
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Ih mange tak

Ja jeg ved det er en farlig stime jeg er inde i... Og det er det der genere mig allermest.. Det er så irriterende at jeg ikke bare kan sparke mig selv bag i og komme afsted :/
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 23:51   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der ER også meget svært når man har det sådan - noget nær umuligt. Kan se du er fra Aalborg - havde du været her fra København, så ville jeg gerne have taget dig i hånden og fulgt dig afsted, men mine arme er desværre ikke så lange

Og så er der lige det med din mad
Altså uden mad og drikke, duer helten ikke - kartoffelmos

Næste gang du er ude, så må du da lige få hevet nogle gulerødder og æbler til huset - eller noget andet lidt mere energigivende....
Ved fra mig selv, at hvis jeg ikke spiser ordenligt, så ryger jeg helt ned i kulkælderen. Men igen, er appetitten ikke lige til det, så er der endnu en kamp.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 00:01   #5
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
Ih mange tak

Ja jeg ved det er en farlig stime jeg er inde i... Og det er det der genere mig allermest.. Det er så irriterende at jeg ikke bare kan sparke mig selv bag i og komme afsted :/
Du får også lige en krammer af mig....

Og det er en dum spiral du er inde i .. for det er smadder svært at komme ud af den igen..

Kartoffelmos giver dig ihvertfald ingen energi så du kommer videre .. kunne du ikke forsøge med et stk rugbrød med et eller andet på.. 3-4 gange om dagen.. også selvom du ikke er sulten.. ♥

Og når du så skal smøge den, så gå udenfor .. vi kommer ind i en stime med fint vejr... måske solen kan hjælpe dig lidt igang...

Det er små bitte ting der kan hjælpe dig... for.ex er du vant til at gå til højre inde i din stue så prøv at gå til venstre istedet... hehe ved godt at det er et skørt eks.. men så prøv at gå udenfor næste gang du skal ryge..

Eller lav en aftale med dig selv at du tager et bad.. og smører creme på bagefter..

Find selv på andre ting som kan bryde den spiral... høre musik istedet for TV - vande blomster istedet for sofaen osv osv

Knus
Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 00:19   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Du får også lige en krammer af mig....

Og det er en dum spiral du er inde i .. for det er smadder svært at komme ud af den igen..

Kartoffelmos giver dig ihvertfald ingen energi så du kommer videre .. kunne du ikke forsøge med et stk rugbrød med et eller andet på.. 3-4 gange om dagen.. også selvom du ikke er sulten.. ♥

Og når du så skal smøge den, så gå udenfor .. vi kommer ind i en stime med fint vejr... måske solen kan hjælpe dig lidt igang...

Det er små bitte ting der kan hjælpe dig... for.ex er du vant til at gå til højre inde i din stue så prøv at gå til venstre istedet... hehe ved godt at det er et skørt eks.. men så prøv at gå udenfor næste gang du skal ryge..

Eller lav en aftale med dig selv at du tager et bad.. og smører creme på bagefter..

Find selv på andre ting som kan bryde den spiral... høre musik istedet for TV - vande blomster istedet for sofaen osv osv

Knus
Lone
God ide, at vande blomster i stedet for sofaen - hader at blive våd i røvsen...... Kuuu' ik la' vær'.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 08:36   #7
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Tak for alle jeres dejlige svar (=

Jeg prøvede at kontakte lægen. Men hun er først tilbage den 10-10-2011, så der er lidt tid endnu.

Tilgengæld vil jeg lede efter en god ørelæge, da jeg i nogle år har døjet med nedsat hørelse. På det seneste er det blevet rigtig slemt, tager mig selv i flere gange at sige "hvad" fordi jeg ikke kan høre folk. Flere i familien + kæresten har også observeret det og anbefaler at jeg får gjort noget ved det, for min egen skyld.

Måske nogen kan anbefale en i Nørresundby el. Aalborg ?

Lunasdatter - Jeg går i forvejen ud på terrassen for at ryge (= MEN det kunne være jeg skulle vælge den på den anden side af huset, bare for at prøve (=
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 11:29   #8
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg troede du var stoppet med at ryge købte du ikke den der elektroniske cigaret.

Selv stoppede jeg i februar med at ryge synes simpelhen det var for dyrt, men da jeg så blev tvunget i ligegyldig aktivering hvor alle røg osse indenfor, røg jeg ned i en ny depression og startede igen.

Jeg er stoppet flere gange siden men falder sq i igen, det er møghamrende svært, men har dog ikke røget indefor som jeg gjorde tidligere og nu er det sq snart for koldt, hehe er stoppet igen for en uge siden.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 11:33   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
af samme grund holder jeg ikke op, få min FP er i hus
for ved jeg ikke kan holde op. fordi det tager hårdt på en
ved ikke engang hvor jeg skal bo i det nye år
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 12:25   #10
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Silverfox... måske en god ide at gå ud til den anden side

@ Jasch smadder flot at du igen er stoppet med at ryge..

Da jeg røg mente jeg også at jeg først kunne stoppe når den og den ting var overstået .. men det kom jo altid en anden ting i vejen for et rygestop

Så lavede jeg en aftale med en internetveninde .. vi skulle stoppe med at ryge .. vi havde begge været rygere i omkring 40 år.. men nu skulle det så være slut...

Hun fik nogle piller hos lægen.. og jeg trappede ned .. vi er begge røgfrie ... d. 2-2-2010 om morgenen røg jeg min sidste smøg... det var smadder let at stoppe og at holde det stop...
Knap så let er det at smide de ekstra kg der er listet sig på sidedellerne....

@Helene .. hehe

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dejlig nyhed for KHJ´ere med dårlige tænder LUM Politik og Samfund 8 14-11-2012 12:11
Dårlige ører.... jasch Alt det andet 12 20-08-2012 19:38
Er i flexjob men er nødt til at søge førtidspension ziva Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 18-11-2011 11:01
Kommuner dårlige betalere zuza Det er da strengt ! 1 10-05-2007 13:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension