K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2012, 21:11   #1
widowmaker
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2008
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 3
Styrke: 0
widowmaker er ny på vejen
særlig støtte §34 og samlever

Jeg overvejer at flytte sammen med min kæreste, men hun er på kontanthjælp og får ca. kr. 2000,- i særlig støtte §34 p.g.a.

Vil hun miste den særlige støtte når jeg flytter ind ?

Jeg håber nogle af de "kloge hoveder" kan hjælpe mig
widowmaker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 21:31   #2
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Går ud fra du flytter ind til hende siden du spørger, så ja hun vil miste en del. hvor meget vil en ny beregning vise
http://www.herlev.dk/borger/bolig-og...-serlig-stotte
Aktivlovens §34 - særlig støtte
Hvis du som modtager af kontanthjælp har høje boligudgifter eller en stor forsørgerbyrde, kan du få en særlig støtte, som skal være med til at sikre, at du kan forblive i din bolig, selv om du har mistet din lønindtægt

Støtten er ikke tænkt som en ubegrænset støtte, og der kan fastsættes varighedsbegrænsning på støtten. Det skal forud for udbetaling af denne støtte undersøges af kommunen, om du kan få en billigere bolig.

Der er nogle konkrete persongrupper, som ikke kan få denne særlige støtte. Det drejer sig om ægtepar, hvor den ene ægtefælle har valgt at være hjemmearbejdende, samt udlændinge som har søgt asyl, men endnu ikke fået afgjort deres ansøgning om opholdstilladelse. Derudover drejer det sig om unge under 25 år, som får hjælp efter ungesatserne og personer der modtager orlovsydelse efter lov om orlov.

Størrelsen af den særlige støtte afhænger af ansøgerens behov i form af boligudgifter og antal af børn.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp og §34 særlig støtte falentin Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 29 20-12-2014 02:59
Særlig støtte paragraf 34 Tazoom Alt det andet 13 17-06-2013 16:43
§ 34 særlig støtte Tænkeren Alt det andet 13 21-02-2013 11:00
§34 særlig støtte nille60 Alt det andet 24 27-02-2010 21:32
særlig støtte § 34 Marolle Alt det andet 3 26-06-2009 12:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension