K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2008, 18:24   #1
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Angry Aktindsigt igen igen

Har søgt aktindsigt for mere end 10 arbejdsdage siden og har ikke hørt en lyd.

Er der tilfældigvis nogen der kender formalia når man skal klage over den manglende aktindsigt.

Virker jo lidt hul i hovedet at klage til den der insistere på ikke at reagere.

Hvis der i øvrigt er nogen der har erfaringer med Vordingborg Kommune hører jeg gerne fra jer vet. i en PB

Er selv ved at blive trukket godt og grundigt rundt ved næsen efter at have været arbejdsprøvet i 6 mdr. i en af kommunens egne institutioner.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2008, 18:36   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Dengang jeg bad om aktindsigt og ikke hørte noget, skrev jeg et brev til kommunen om, at jeg formodede, der var tale om en fejl, eftersom jeg ikke havde hørt noget indenfor de lovpligtige 10 dage. Herefter fik jeg mine akter ret hurtigt.
Det ville jeg nok starte med, hører du så stadig ikke noget, kan du måske klage til borgmesteren i din kommune.
Jeg kender desværre ikke noget til Vordingborg kommune.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2008, 22:42   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
THJ du kan selvfølgelig klage til din sagsbehandler først og beklage at du ikke har fået din aktindsigt inden for lovens krævede ti dage ..

Men du kan også vælge at springe det over og gå direkte til borgmesteren, desværre kender jeg heller ikke noget til Vordingborg kommune
  Besvar med citat
Gammel 05-06-2008, 02:32   #4
Havmanden
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Lokation: Ålborg
Alder: 64
Indlæg: 56
Styrke: 17
Havmanden er ny på vejen
THJ du skal klage til din sagsbehandler at du ikke har fået aktindsigt inden for lovens krævede 10 dage. Kopi til din sagsbenandlers forresatte og borgmester.



MVH Havmanden
Havmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2008, 08:48   #5
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hejsa!

Jeg bad om aktindsigt d. 21. maj og har modtaget en skrivelse fra kommunen, hvori der står, at de ikke kan nå det inden for de lovpligtige 10 dage. Der er en begrundelse for, hvorfor de ikke kan nå det samt en dato, hvor jeg senest kan forvente at modtage det. Så det er jo fint. (Min fys. tror, at de har travlt med at skrive referater og opdatere RP). Det er sikkert også rigtigt.

Mange hilsner

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 07:48   #6
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Jeg har gjort sådan !!! Venter nu i spænding

”Lokal-afdelingen for førtidspensionister i København”
Kontor-åbningstider
Første fredag i hver måned fra kl. 10-12. & sidste fredag i hver måned fra kl. 12-14.
Telefontid
Onsdage & fredage fra kl. 10-12 på telefonnummer: 50598564
Besøg os på: www.lff-storkbh.dk



DU ER IKKE ALENE København
Den. 16/06/08



Til rette vedkommende

XXXX XXXXXXXX har dels en sag til revurdering efter behandling i beskæftigelsesankenævnet og har dels bedt om aktindsigt, ingen af disse har man imidlertid behandlet endnu, derfor denne henvendelse.

Beskæftigelsesnævnets afgørelse har man nu haft siden 20 jan 08 til at behandle, d. 27 marts 2008 blev der fremsendt samtykkeerklæring, for at man kunne indhente oplysninger til brug for sagsbehandlingen og d. 25 april 2008 sender behandlende psykiater den ønskede statusattest, der indsendes yderligere d. 28 maj en aktindsigtsbegæring som man har 10 dage til at imødekomme, disse dage er nu overstået uden at dette er imødekommet, end ikke en skrivelse om at man ikke ser sig i stand til at overholde tidsfristen har man fremsendt.

Da ovennævnte administrative læge har genvurderet papirerne d. 15 maj 08 undres vi over den larmende tavshed Jobcentret for Sygedagpenge udøver i denne sag, måske efter devisen at hvis man ignorerer nok så bliver klienten igen så belastet af uvisheden og mentalt knækker, så hun både opgiver at få indhentet denne afgørelse og opgiver at gøre mere ved sagen i det hele taget.,

Jeg vil oplyse om at denne skrivelse i sin rette ordlyd er fremsendt til såvel:

Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen
Beskæftigelsesborgmester Jakob Hougaard
Socialborgmester Mikkel Warming
Teamchef Anette xxxxxxx
Assistent Anne-Marie xxxxxxxxxx
Min bisidder xxx x xxxxx
Borgerrådgiveren i København, samt vil tillige blive forelagt:
Københavns retshjælp
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 15:39   #7
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
I min sag gik det således: jeg bad om aktindsigt d. 21. maj -modtog svar d. 28. maj om at de ikke kunne nå det -med begrundelse herfor og at jeg ville modtage "aktindsigten" senest d. 20. juni. Jeg modtog hele molevitten den 20. juni.

Men, men - så vidt jeg kan se mangler der en masse. F.eks skal der vel stå i ressourceprofilen, hvilket forsørgelsesgrundlag man har. Der er heller ikke referater/notater fra telefonsamtaler/telefonmøder ej heller fra møder........

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 21:39   #8
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
I København er de ikke sådan at skræmme til at rende rundt og kopierer ting og sager, jeg bliver mødt af en mur af tavshed, INTET har jeg hørt trods mine initiativer, næste skridt må blive ombudsmanden, men det er jeg ski meget i tvivl om hvordan man gør og om jeg opfylder reglerne for at klage dertil, jeg har nærlæst "Hvordan klager du til ombudsmanden ?" men kan ikke helt finde ud af om jeg har udtømt andre muligheder og da slet ikke når jeg absolut intet hører.

Desuden har jeg forspurgt min sagsbehandler i kontanthjælpsafsnittet om i hvilken matchgruppe jeg er placeret og med hvilken begrundelse, det vil hun ikke ud med....

Det er sq nogle frustrerende slag i den dobbelte kanaldundyne
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 22:02   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Måske du skulle skrive til Københavns Kommunes revisionsfirma og spørge, om de venligst vil oplyse dig om, hvilken match du er i.

Med kopi til borgmestrene og beskæftigelsesministeren.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 08:05   #10
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Nusli, nu er det vist Datatilsynet, du skal en tur rundt om:

Nye rettigheder

Persondataloven indeholder desuden en række nye rettigheder, der skal forbedre den enkelte borgers retsstilling. Forbedringen sker blandt andet ved, at der skabes større åbenhed om, hvordan man behandler personoplysninger, og ved at de registrerede personer får adgang til at gøre indsigelse over for bestemte former for behandling af oplysninger.

Det omfatter den registreredes rettigheder

Den registreredes rettigheder omfatter kort fortalt følgende:

- ret til at modtage besked fra den dataansvarlige om, at der indsamles oplysninger om en selv,

- ret til indsigt i de oplysninger, der behandles om en selv,

- ret til at gøre indsigelse mod, at behandling af oplysninger finder sted, og hvis indsigelsen er berettiget, skal databehandlingen ophøre,

- ret til at gøre indsigelse mod, at oplysninger om en selv videregives med henblik på markedsføring,

- ret til at gøre indsigelse mod, at man undergives afgørelser, der har retsvirkninger for eller i øvrigt berører en selv i væsentlig grad, og som alene er truffet på grundlag af elektronisk behandling, f.eks. hvis en arbejdsgiver overlader det til en computer at afgøre, om en jobansøger skal afvises,

- ret til at få oplysninger, der er urigtige eller vildledende, rettet, slettet eller blokeret, samt i den forbindelse at forlange, at andre, der har modtaget oplysningerne, orienteres om dette,

- ret til at tilbagekalde et samtykke, og

- ret til at klage til Datatilsynet over behandling af personoplysninger om en selv. Klik på "Kontakt Datatilsynet" nederst på denne side for at læse om, hvordan du kan kontakte tilsynet.

Bemærk, at hvis du ønsker indsigt i oplysninger, som behandles om dig selv, skal du henvende dig direkte til den myndighed eller virksomhed m.v., som har oplysningerne. Datatilsynet kommer kun ind i billedet, hvis du er utilfreds med myndighedens eller virksomhedens svar og ønsker at klage.

Du kan læse mere i tilsynets vejledning om registreredes rettigheder. Har du spørgsmål om rettighederne, er du velkommen til at kontakte Datatilsynet.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Madam Uden for rækkevidde igen igen Webmaster Politik og Samfund 9 04-02-2013 13:49
Aktindsigt igen igen :) Maja44 Alt det andet 4 10-11-2011 19:12
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
Odense igen, igen... de kan ikke læse zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 2 20-03-2008 18:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension