K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2008, 19:08   #1
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Unhappy Jeg må give op nu....dette er den sidste anke

Jeg ønsker at anke afgørelsen da jeg undrer mig væsentligt over den samlede konklusion, som er at min sygdom dels er for uafklaret og at man derfor ikke forventes at kunne lave en realistisk revalideringsplan, men så lidt længere nede i samme afsnit skriver man at man har arbejdsprøvet mig (ja i 3 uger og det knækkede mig såvel fysisk som psykisk) og at det derfor ikke er nødvendigt at gentage, samt at man heller ikke kan se at min erhvervsevne er så varigt nedsat at jeg ikke kan blive selvforsørgende i ordinært arbejde indenfor lettere kontor/kunderservice

Desuden har jeg stadig ikke har været med ved udarbejdelse af min ressourceprofil, jeg har skrevet den selv og fået den underskrevet af en ansat ved REVA centret på xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx i juli 2006 siden har jeg ikke været med indenom ved rettelser/tilføjelser.,

Jeg forstår ikke hvordan man, samtidig med at man skriver at det ikke anses for nødvendigt at foranstalte afklarende aktiviteter for mig da min arbejdsevne ikke anses for varigt nedsat i et omfang der udelukker ordinær beskæftigelse, når man yderligere erkender at det ikke er overvejende sandsynligt at der kan uarbejdes en realistisk revalideringsplan, et eller andet sted har man altså erkendt at mine sygdomme er invaliderende.

Jeg ville så gerne have haft en chance, dengang der stadig var håb for at jeg kunne et eller andet, jeg rykkede, ringede, skrev, mailede, og nærmest tiggede div. sagsbehandlere om man dog ikke gerne ville hjælpe mig, jeg ville så gerne have været arbejdsprøvet med henblik på revalidering/omskoling, men end ikke et pc-kørekort ville man ofte på mig da den private virksomhed ”Projekt Contra” anbefalede det tilbage i 2006. Nu er jeg i mellemtiden blevet så syg, både fysisk og ikke mindst psykisk (bla. af den urimeligt dårlige og langvarige sagsbehandling jeg har gennemgået) så jeg iflg. min praktiserende læge og min behandlende psykiater ikke længere har noget arbejdsevne og bør kunne få tildelt førtidspension da jeg kun bliver dårligere og alt behandling er udsigtsløs.

Selv om administrativ læge Jens Bang skriver at han foreslår at en ortopæd undersøger mig for at forsøge at fastslå hvor bevægelseshæmmet jeg er, selv om han skriver at 3 års sygemelding i sig selv er invaliderende, selv om Jobcentret for sygedagpenge i xxxxxxxxxxx er kommet frem til, efter at have undersøgt sig selv, at de (selvfølgelig) ikke begik nogle fejl ved at fradømme mig mit eksistensgrundlag, sygedagpengene i sep. 2007 da de ikke mener det er bevist at mine sygdomme og funktionsnedsættelser er varige, selv da mener de dog ikke at der er grundlag for at foretage en realistisk revalideringsplan for mig da jeg bare kan gå ud på det ordinære arbejdsmarked og blive selvforsørgende – hvor er vi henne Danmark !!!
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 08:14   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nusli.
Hvad er status nu?
Har/er du indstillet til pension eller hvad?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 14:03   #3
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Nusli,

Det er da en kedelig situation, som du er havnet i. Jeg håber, at du trods alt kan finde lidt glæde i hverdagen.

Det lyder da helt ude i skoven, at du selv skulle tage initiativ til at udarbejde din egen ressourceprofil. Havde du fået aktindsigt før du udarbejdede den ? I det hele taget er det ikke noget, som du selv skal kæmpe med. Din sagsbehandler skal stå for det. Det er vedkommendes arbejde og sikrer dig en sikker sagsbehandling.

Er der nogen, som evt. kan være bisidder ved næste møde hos din sagsbehandler i dit område ? Jeg vil gerne prøve, at finde frem til nogen i dit område. Du kan evt. skrive en privatbesked til mig om hvilken kommune, du bor i. Så vil jeg gerne forsøge, at finde nogen.

Fremadrettet
Det du nok skal have igang i din sag er en uvildig speciallægeundersøgelse, som kommunen skal sætte igang. Den skal så indarbejdes i din ressourceprofil af sagsbehandleren og ikke af dig. Derefter skal du have ressourceprofilen til gennemsyn og underskrift én gang, hvor du kan tilføje oplysninger i ressourceprofilen.

Giv lyd fra dig, så skal vi nok få din sag igang igen. Jeg kender et enkelt trick eller 2, som kan være med til at sætte skub i din sagsbehandling.

Spred Glæde...trods alt :/

FlemmingLeer
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sidste chance: Bydelreporter kurset, for sidste gang. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 12-08-2013 13:46
Sidste nyt !!!! brøkpensionist Politik og Samfund 5 08-10-2010 22:30
Min sidste dag :) Helle Smith Dit og Dat 23 03-08-2010 13:17
"Sidste chance for de sidste" zuza Politik og Samfund 0 10-03-2008 11:48
Sidste nyt.... Brittaf Jeg har fået job. 3 05-03-2008 20:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension