K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2013, 19:47   #1
tullepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 34
Styrke: 13
tullepigen er ny på vejen
Turde man håbe??

Jeg har ansøgt om pension på det forliggende grundlag med underskrift den 13/2-13.
Den 13/3 var jeg til møde med et rehabiliteringsteam - mødet var ganske kort.. Blev stillet 4 spørgsmål.. 14 dage senere modtager jeg brev fra min Sagsbehandler hvori hun skriver at rehabiliteringsteamet mener alle behandlingsmuligheder er udtømte. Rehabiliteringsteamet har ikke kompetence to at beslutte om jeg kan tilkendes en ftp. Min Sagsbehandler har sendt min ansøgning om ftp viserer til ydelsescenter som er den afdeling der skal træffe den endelige afgørelse om min ansøgning.
2 dage senere modtager jeg så brev fra ydelsescentret som skriver dette.

Ydelsescentret har vurderet, at betingelserne i pensionslovens paragraf 17.1.3 er opfyldte,hvorfor din sag kan overgå til behandling efter reglerne om førtidspension.

Det er derfor besluttet,at der den 25/3 ansøges om førtidspension til dig.
Begrundelsen for afgørelsen fremgår af vedlagte beslutningsskema.

Det skal bemærkes,at der ikke hermed er taget stilling til,om betingelserne for tilkendelse af ftp jf. Lovens paragraf 16 er opfyldte.

Jeg har så 4 uger til at klage over afgørelsen.

Beslutningsskema vedr. Pensionslovens paragraf 17.1.3 og 18

Begrundelse for beslutningen: (TH) har ønsket at søge ftp på det foreliggende grundlag jfr paragraf 17 og alm betingelser jfr paragraf 2 og 4.
Lov om social pension er opfyldte.

Ansøgers evt. bemærkninger fra partshøring og betydningen heraf: ikke partshøring da ansøger imødekomnes fuldt ud.
Beslutning: der søges ftp på det foreliggende grundlag med ansøgningsdato 25.3.2013.
Dato for beslutning jf. Paragraf 17 og 18 : 25.3.2013

Underskrevet at Sagsbehandler og afdelingsleder.

Åhh hvor er jeg spændt og det bliver nogle lange uger (hører vel ikke noget før om tidligst 4-5 uger?? ) jeg ved slet ikke om jeg turde håbe på noget eller ej...
Der står slet ikke noget om hvor sagen videre er sendt hen eller om hvorner jeg får svar på noget..
Mine tanker de kører rundt i hovedet på mig..
tullepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 20:08   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Krydser fingre for dig.. *S*

Men du skal måske væbne dig med tålmodighed, for de har 6 mdr til at beslutte det i....

»Stk. 2. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse om førtidspension senest 6 måneder efter tidspunktet for kommunens modtagelse af ansøgning om førtidspension efter § 17, stk. 3. Tidspunktet for modtagelse af ansøgningen skal fremgå af sagen og meddeles den pågældende, når kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension. Hvis fristen i særlige tilfælde ikke kan overholdes, skal den pågældende have en redegørelse for, hvad der er årsag til den forlængede sagsbehandlingstid, og besked om, hvornår sagen forventes afgjort.«

Tænker at du får et brev fra den enhed der nu har overtaget vurderingen i løbet af en uge eller to..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 20:15   #3
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Krydse krydse fingre håber på det bedste for dig
__________________
Førtidspensionist pr. 1/3-2013
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 20:16   #4
tullepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 34
Styrke: 13
tullepigen er ny på vejen
6 måneder!! Wow - ja det kræver da en rigtig god tålmodighed/-:
Der var vedlagt et uddrag af lov om social pension:
På paragraf 17 stk 2 og 3 på og paragraf 18 og 21. Der står intet om frist desværre)-:

Jeg kan vel ikke forvente og hære noget inden de 4 uger jeg har til at klage? ( ikke at jeg vil klage da men jeg skal vel ha de 4 uger ikke?

Og mange tak(-: turde nu ikke håbe på noget som helst..
Hvor mange "stoppesteder" skal en sag igennem?
tullepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 20:46   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er blevet vurderet at alle behandlingsmuligheder er udtømte og at de vælger at indstille dig.. det er den beslutning du har 4 uger til at klage over, men det skal du jo ikke når du bliver indstillet, det var kun hvis de havde givet afslag på indstillingen.

Når du så får afgørelsen på selve pensionen får du igen 4 uger til at klage over den, uanset om den er positiv eller negativ.. det er standard.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 22:55   #6
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
dumt spørgsmål men i de 6mån de er om at behandle hendes sag...
Blir hun så aktiveret imens og møder osv eller er man fredet til der er truffet beslutning??
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 23:27   #7
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg kan vel ikke forvente og hære noget inden de 4 uger jeg har til at klage? ( ikke at jeg vil klage damen jeg skal vel ha de 4 uger ikke?

Jo, det tror jeg godt du kan - min sag blev behandlet inden klagefristen på de 4 uger var gået, men der stod godt nok allerede i det brev, hvor de skrev, at min sag var overgået til behandling, en dato for, hvornår den kom for.
Jeg studsede selv lidt over, at de allerede afgjorde sagen,inden fristen for klage var udløbet, men i mit (og dit) tilfælde er det jo lige meget.

Krydser i hvert fingre for, at din sag kommer hurtigt for :-)
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2013, 00:09   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
dumt spørgsmål men i de 6mån de er om at behandle hendes sag...
Blir hun så aktiveret imens og møder osv eller er man fredet til der er truffet beslutning??
Hvis man modtager kontanthjælp, får man stadig indkaldelser til de obligatoriske møder hver 3. Måned. Dette sker fordi de sender brevene ud pr automatik. Somregel er det i orden når man fortæller man er indstillet til førtidspension og afventer sagens afgørelse.

De må ikke aktivere en borger der er indstillet til førtidspension. Ens sagsbehandler skulle meget gerne frede een i perioden - hun/han kan jo ikke både pakke en sag til førtidspension og samtidig kræve at man skal i aktivering.

Skulle en klovn på jobcentret have misset man er indstillet til førtidspension, så siger man det bare. Ens læge kan selvfølgelig også altid sygemeldt een i perioden, men det plejer ikke at være nødvendigt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2013, 01:34   #9
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvis man modtager kontanthjælp, får man stadig indkaldelser til de obligatoriske møder hver 3. Måned. Dette sker fordi de sender brevene ud pr automatik. Somregel er det i orden når man fortæller man er indstillet til førtidspension og afventer sagens afgørelse.

De må ikke aktivere en borger der er indstillet til førtidspension. Ens sagsbehandler skulle meget gerne frede een i perioden - hun/han kan jo ikke både pakke en sag til førtidspension og samtidig kræve at man skal i aktivering.

Skulle en klovn på jobcentret have misset man er indstillet til førtidspension, så siger man det bare. Ens læge kan selvfølgelig også altid sygemeldt een i perioden, men det plejer ikke at være nødvendigt.
Mange tak... Er selv pt ved at sende ansøgningen.. Er pga jeg bla har Mcs så jeg ikke kan være i nærheden af andre mennesker og nye nyerer ting osv osv ud over de 4 andre kroniske lidelser jeg har.. Så havde lige siddet og grumblet over om de så liige måtte aktiverer mig til døde lige for at sparke en sidste gang mens de behandler min ansøgning når jeg når dertil....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2013, 11:48   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Mange tak... Er selv pt ved at sende ansøgningen.. Er pga jeg bla har Mcs så jeg ikke kan være i nærheden af andre mennesker og nye nyerer ting osv osv ud over de 4 andre kroniske lidelser jeg har.. Så havde lige siddet og grumblet over om de så liige måtte aktiverer mig til døde lige for at sparke en sidste gang mens de behandler min ansøgning når jeg når dertil....
Dog ved jeg, at nogle jobcentre kan kører på med en aktivering, hvis man har søgt paragraf 17 på det foreliggende grundlag hvis sagen i forvejen lugter af, at man kun søger, for at undgå en aktivering og ikke rigtig fejler noget. Men der er du jo slet ikke:-).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tør man mon håbe? ladytass Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 24-05-2013 15:06
Lov til at håbe... Mella Politik og Samfund 2 16-12-2008 15:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension