K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2008, 21:50   #1
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Ny kommune...

Jeg er blevet godkendt til flexjob i september men er på ledighedsydelse.. da der ikke er noget job..
Overvejer og flytte tilbage til den kommune jeg har boet 44 år i til næste år, når huset engang blir solgt..
Men hvordan gør jeg lige det.. skal jeg hive fat i den kommune jeg bor i nu og fortælle, at jeg har tænkt mig og flytte når huset engang er solgt, eller skal jeg allerede nu henvende mig til den kommune, jeg har tænkt på og flytte til... og hvem skal jeg kontakte på kommunerne???
For der er vel noget med, at man skal søge om og komme til ny kommune, syns det er svært.. hvis jeg ikke kan få besked nu.. om dette, da jeg gerne vil vide det, inden huset blir sat til salg..

Gode råd er kærkommen...

fra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 22:28   #2
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Hej Kersti

Lige en lille hilsen fra Hyanna og mig.

Vi har lige set dit indlæg, men er dog ikke umiddelbart i stand til at svare på dit spørgsmål.

Du kan dog være evigt forvisset om at Hyanna nok skal komme tilbage til dig i morgen om sagen, Lige nu er hun godt nok gået død

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 22:37   #3
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Tak i 2... Venter med tålmodighed... SMILER
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 22:43   #4
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Du skal bare tage fat i den kommune du flytter til når du flytter.

Såfremt du ikke har fået arbejde inden kontakter du kommunen du flytter til vedrørende din ledigheds ydelse og hjælp til at finde arbejde.

Hvis du har fået arbejde inden du flytter ja så er det bare din arbejdsgiver der skal kontakte den nye kommune.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 23:07   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Kjersti det er som THJ skriver og du kan også se det her
Citat:
Flytning til ny kommune

Det er den kommune, hvor personen med nedsat arbejdsevne opholder sig, der har pligt til at sørge for og give tilbud om fleksjob eller økonomisk tilskud til selvstændige erhvervsdrivende.

Men personer, der allerede er ansat i fleksjob, bevarer ret til tilskuddet til fleksjob ved flytning til en anden kommune. Den nye kommune overtager forpligtelsen til at foretage opfølgning af sagen senest 12 måneder efter, at sagen sidst har været vurderet.

Personer, der modtager ledighedsydelse forud for en ansættelse i et fleksjob, bevarer ligeledes retten til at modtage dette ved flytning til en anden kommune. Det samme er tilfældet for personer, der modtager ledighedsydelse mellem to fleksjob og under sygdom eller barsel. Det er dog en forudsætning, at den nye kommune kan godkende visitationen til fleksjob. Man bør derfor i god tid før flytning kontakte den kommune, som der flyttes til. Det samme er tilfældet, hvis et fleksjob opsiges på grund af flytning, og personen derfor overgår til ledighedsydelse.
Jeg ved ikke om du kender fleksjob pjecen den ligger under nyttige link men er også her http://www.dch.dk/publ/fleksjob/clea...mozTocId764522

Selv om det kan lyde lidt ildevarslende med den beskrivelse der er ang ny kommune skal godkende visitation til fleksjob så har jeg endnu aldrig mødt nogen der har haft problemer på det område

Heller ikke mig selv da jeg flyttede og jeg vidste ikke engang at jeg skulle kontakte kommunen først

Der kan være lidt problemer hvis man er i fleksjob og flytter længere væk så man er nød til at sige sit job op (det er der en laaaang debat om her ) http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...t=Stavnsbundet

Men det skal lige siges at den debat er fra før den nye fleksjob lov der kom til i 06 hvor man fra forligs kredsens side lige har oppet sig til at skrive at man skal kigge lempeligt på folk der er nød til at sige deres job op fordi de flytter for langt væk
  Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 08:52   #6
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Tak alle sammen...

Men syntes bare jeg har læst et sted, at efter et hvis antal mdr. på ledighedsydelse, så kan kommunen ikke få tilskud af staten mere, og det jeg så frygter er... at jeg har gået for lang tid på ledighedsydelse, når jeg skal flytte til ny kommune.. så får de jo bare en ekstra udgift ud af mig.. som min sagsbehandler sagde da jeg blev godkendt... ville det blive svært og finde job til mig, da jeg kun kan arbejde mellem 10 til 12 timer om ugen og har så mange skånehensyn..
Og jeg ville jo gerne vide nu om jeg kan flytte, inden jeg sætter noget igang.

Varme tanker til alle

Sidst redigeret af Kjersti; 13-10-2008 kl. 08:54. Årsag: rettelse
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 10:07   #7
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Det ændrer intet på din situation at du flytter udover at den nye kommune kan være dårligere eller bedre til at hjælpe dig med at finde arbejde.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 11:51   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kjersti du skal ikke frygte noget på den konto ...

Det er helt rigtigt at kommunen mister deres refusion når du har været ledig 12 måneder inden for de sidste 18 måneder ...

men det er ikke sådan at man bare kan tage din ledighedydelse fra dig, det skal begrundes og belyses de skal også bevise at du har fået det så meget bedre at du kan varetage et arbejde på det ordinære marked , det er ikke nok bare at sige du skal på kontanthjælp...

så den skal du ikke frygte og ja i min verden kan du sagtens gå i gang med at søge andet at bo i ...
  Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 13:52   #9
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Talking Kære Kjersti

Thjaaah, så ku' jeg da ha' sparret mig besværet, når vores kære Hejdien er på banen

Men en lille hilsen ska' du altså ha', så du ikke tror, jeg har glemt dig !

Jeg har nemlig også ledt i love og §§ for at prøve på at finde et svar til en anden bruger her på K10 .....Ka' du se det for dig?

Mor, her, ligner simpelthen noget katten har slæbt med hjem ved en fejltagelse, you know ... strittende hår til alle sider .... glemt at spise frokost osv. ... lidt i retning af

LOL LOL

Men du har jo sikkert selv været inde og kigge og har fundet ud af, du sagtens kan sælge dit hus og flytte ... so go for it ... og pøj pøj

Mange Hyanna

PS: Øvelse gør mester, ikk', så få nu ikke dårlig samvittighed ... grin i stedet for. Det gør jeg.
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 15:06   #10
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Du er SKU.. go`ja du er.. Ja vi ligner nok hinanden alle sammen når det kommer til stykket... Med strithår og hvad der til hører.. Griner..
Endnu engang tak...
Pas godt på jer selv derude..

SIDDER LIGE OG TÆNKER PÅ... jeg godt kunne bruge en chat.. side her på K10.. for der er sku`så mange dejlige mennesker, jeg godt kunne tænke mig og snakke med, ved ikke om det kun er mig der har det sådan ??????

Hygge og hejsa fra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Uduelig kommune. Tigul Alt det andet 11 17-08-2011 12:35
herlev kommune kontra gladsaxe kommune basti Alt det andet 5 10-07-2011 19:03
AK AK Den kommune blyp67 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 12-10-2010 13:35
Gladsaxe kommune vs Gentofte kommune Allstar Alt det andet 0 15-05-2010 21:12
Frederiksberg Kommune - en god kommune. Jessica Dit og Dat 4 21-06-2007 09:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension