K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2008, 12:40   #1
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
At søge sygedagpenge

Kan man godt søge tilkendt sygedagpenge flere gange efter sygedagpengelovens §27 stk 2?

(Jeg kan tilsyneladende ikke lave copy-paste, så der kommer ikke lige et par linjer fra loven, sorry)
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2008, 14:05   #2
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Citat:
§ 26. Hvis retten til sygedagpenge er opbrugt under en sammenhængende sygeperiode på mere end 52 uger, jf. § 24, stk. 1, kan der på ny udbetales sygedagpenge, når den sygemeldte godtgør at have været arbejdsdygtig i mindst 13 uger efter varighedsbegrænsningens indtræden. Ved arbejdsdygtighed i mindre end 13 uger kan den sygemeldte på ny få udbetalt sygedagpenge fra kommunen, når beskæftigelseskravet i § 32 eller i § 42 er opfyldt. Det er endvidere et krav, at en af betingelserne i § 27 for at forlænge sygedagpengeperioden er opfyldt.

Stk. 2. Hvis retten til sygedagpenge er opbrugt under en sammenhængende sygdomsperiode på mere end 13 uger, jf. § 25, stk. 1, kan der på ny udbetales sygedagpenge, når den sygemeldte godtgør at have været arbejdsdygtig i mindst 13 uger efter varighedsbegrænsningens indtræden.
Som jeg læser dette fra sygedagpengeloven, vil svaret på dit spørgsmål være ja. Men der er jo nok små fælder indlagt , bl. a. siger loven også
Citat:
§ 23. Retten til sygedagpenge fra arbejdsgiveren bortfalder

1) hvis lønmodtageren har pådraget sig sygdommen ved forsæt eller grov uagtsomhed,

2) hvis lønmodtageren har fortiet helbredsoplysninger, der har væsentlig betydning for ansættelsesforholdet, herunder for arbejdsgiverens mulighed for ved aftale at kunne opnå refusion for sygedagpenge til lønmodtageren, jf. kapitel 21,
Det vil vel sige, at hvis man fx er blevet fyret p. gr. af for mange sygedage, men så får et andet job, hvor man bliver nødt til at melde sig syg igen, kunne §23 måske træde i kraft, for til en jobsamtale vil man vel ikke fortælle meget åbenhjertigt om et dårligt helbred?
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2008, 14:10   #3
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Jeg er slet ikke med, må jeg nok indrømme?

Sagen er, at jeg har fået 26 uger uger efter §27 stk 2 dog uden der har været igangsat nogen former for afklaring fra kommunens side.
Kan der så søges under den samme paragraf igen?
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tør jeg søge KatrineB Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 31-10-2012 09:51
Stop af sygedagpenge - skal jeg søge FP idag? Betty Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 01-04-2010 01:15
Kan jeg søge?? missme At søge førtidspension 3 15-01-2010 10:42
sygedagpenge og start på på at søge fleksjob lillesine Spørgsmål ang fleksjob 2 12-08-2009 13:19
hvornår skal man søge for at få forlænget sine sygedagpenge. Helenevind Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 23-09-2008 09:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension