K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2008, 17:44   #1
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Spørgsmål om kontanthjælp

Er der nogen der ved om man kan få kontanthjælp med tilbagebeting hvis man ikke er beretigget til kontanthjælp???
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2008, 21:58   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Øh... det kommer vist an på, hvorfor man søger kontanthjælp.

Hvad er årsagen til, at du spørger?

Du kan evt. læse noget her: https://www.retsinformation.dk/Forms...d=113596#Kap12

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2008, 22:59   #3
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Som jeg læser loven så kan man kun modtage kontanthjælp såfremt man har ret til det.

Tilbagebetalingspligt kommer kun på tale hvis man enten selv har bragt sig i den situation at man skal søge hjælp eller at man har opgivet urigtige oplysninger.

Udbetaling af kontanthjælp mod tilbagebetaling til en person der ikke har ret til det er jo det samme som at drive bankvirsomhed altså yde lån og det må kommuner ikke undtagen når det går til boligindskud.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2008, 10:03   #4
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Jeg tænkte bare, at hvis man ikke havde en indkomst, så kunne man få økonomisk hjælp i Danmark. Men fandt så ud af, at hvis man var gift, ja så skulle man forsørge hinanden.. Tænkte så, at der er jo mennesker som ikke tjener 1 million om året, så er det jo svært..

Ryger selv ud af dagpengesystemet, men er gift...

Ved godt, det lyder som en bankforretning, men når man ikke har en indkomst, så er det meget svært at låne penge i banken eller andre steder.. Det kan lovningen bare ikke fatte, og så er det, at det går galt..

Men takker for svar
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2008, 11:02   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Selv om man er gift kan man godt risikere, at kunne få noget i kontanthjælp.
Det kommer jo an på HVOR MEGET ægtefællen tjener.
Så måske det er værd at søge om hjælp alligevel.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2008, 11:12   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der er helt bestemt muligheder, men det afhænger af din ægtefælles indkomst.

Der er mulighed for hjælp til eks. visse boligudgifter - også i ejerbolig, tandlæge, medicinudgifter osv. Og sikkert en hel masse andre muligheder, jeg ikke kender.

Men prøv at læse på det link, jeg lagde til dig. Der står lidt om det.

Ellers skal du skrive til kommunen, hvor du beder om rådgivning om, hvad du evt. har mulighed for. Så skal du sikkert udfylde et budgetskema.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2008, 12:38   #7
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Vil læse det link.. Skal bare lige vente på, at manden kommer hjem så han kan læse det højt.. Kan ikke selv læse så småt og tæt skrevet, desværre... Men tusind tak for linket Herligt, at I gider hjælpe.. Må håbe, jeg selv bliver så klog på systemet, at jeg kan hjælpe...
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2008, 12:55   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Dorthemusen... der er 2 muligheder, som måske kan hjælpe dig.

Du kan bruge en "læs op"-funktion, der ligger her på siden.

Den anden er, at nederst i højre hjørne - ved uret - er der et forstørrelsesglas og ved siden af står der 100%.

Hvis du klikker på det, kan du gøre teksten større, og så kan du måske læse det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2008, 16:18   #9
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dorthemusen Se meddelelser
Jeg tænkte bare, at hvis man ikke havde en indkomst, så kunne man få økonomisk hjælp i Danmark. Men fandt så ud af, at hvis man var gift, ja så skulle man forsørge hinanden.. Tænkte så, at der er jo mennesker som ikke tjener 1 million om året, så er det jo svært..

Ryger selv ud af dagpengesystemet, men er gift...

Ved godt, det lyder som en bankforretning, men når man ikke har en indkomst, så er det meget svært at låne penge i banken eller andre steder.. Det kan lovningen bare ikke fatte, og så er det, at det går galt..

Men takker for svar

At man er gift er jo ikke ensbetydende med at man ikke har ret til kontanthjælp.

Det betyder "kun" at man ikke samlet kan få mere udbetalt end kontanthjælps niveau så naturligvis skal du du søge med mindre din ægtefælle har en ekstra ordinær høj indtægt.

Held og lykke.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2008, 15:43   #10
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Tak.. Vidste jeg ikke, at man kunne... Så er det jo betydelig nemmere

Ang. ægtefælles indkomst, er 18000 brutto, jo ikke en ekstra høj indkomst (syntes jeg ikke) og det er jo loftet for kontanthjælp hvis man ikke er forsørger..
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål om kontanthjælp? KMH22081990 Politik og Samfund 71 23-03-2012 01:23
Spørgsmål kontanthjælp. MandySisse Alt det andet 6 02-10-2011 12:37
Spørgsmål om kontanthjælp LRS.. Alt det andet 21 17-07-2011 13:28
Kontanthjælp - spørgsmål Sass Alt det andet 1 01-04-2011 16:31
spørgsmål om kontanthjælp. laurana Alt det andet 30 20-02-2011 23:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension