K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2009, 17:02   #1
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
Smile Hjælp til ansøgning om førtidspension

Jeg har brug for Jeres hjælp.


Hvordan formulerer man ansøgningen til førtidspension?


Hvad skal man have med i brevet udover man søger om førtidspension efter
§17?
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 17:21   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.756
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Frue.Hansen.

Velkommen til.
Der findes en ansøgningsblanket hos kommunen til det samme, men eller behøver du bare skrive at du søger pension på det foreliggende grundlag iht §17.

Få en kvittering, og så har kommunen 3 mdr til at behandle din sag iht Retssikkerhedsloven.

Dette gør du hvis du nøje har vurderet at dit grundlag er tilstrækkeligt eller at du gør det af håbløse taktiske grunde.

Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 17:37   #3
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
Tak for dit svar.

Jeg blev rådgivet af beskæftigelsesministerium for at søge, da de er igang med og behandle min klage vedrørende sygedagpenge stop.

Jeg fik oplyst på kommunen at jeg ikke havde nogen sagsbehandler og derfor kunne ikke søge om førtidspension og få udleveret ansøgningen før engan til september. Og det skal siges at jeg har ikke haft indtægt nu i 7 måneder.
Så nu har jeg besluttet mig på og søge ved at skrive en ansøgning og aflevere det i receptionen på Kommunen mod en kvittering med dato.

Kan jeg ikke søge om §17 så Kommunen indhenter flere lægelige papir eller skal jeg selv gør det?
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 17:42   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.756
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej Fru Hansen.

I det øjeblik du søger om pension iht § 17 stopper al videre indhentning af oplysninger og afgørlesen blive truffet på det foreliggende grundlag.

Følg med i denne tråd fordi du heller ikke kan få en sagsbehandler. Har du det på skrift?
http://www.k10.dk/showthread.php?t=9165

I forbindelse med dit sygepengestop læs følgende: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 14:43   #5
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
Situationen er den idag at jeg ingen indtægt får. Vores familie har mistet bolig , bil , min mand har mistet sit job for og tage sig af mig.
Jeg blev sygemeldt var 52 uger på sygedagpenge var ikke med til og skrive resourcceprofilen det klarede sagsbehandleren selv. Samt ingen visitation til revideling flexjob pension kun besked søg kontanthjælp.
Selvom Kommunens lægekonsulent giver jobcenter skylden for at min situation er blevet så dårlig da han havde kigget på mine papir allerede i 2006 og skrev hvad de kunne gøre for og hjælpe i mig men de gjorde intet.
Sagsbehandleren sagde i telefonen at mine sygedagpenge kunne ikke forlænges så hvad gør man i panik får min mand til og finde mig et job der hvor han var ansat.Det klarede jeg ikke i 14 dage. Da jeg sygemelder mig igen får jeg besked af sagsbehandleren at det dummeste du kunne gøre var og tage det job.
Jeg får tilsendt indsigt i min sag og for det ikke skal være løgn ser jeg at jeg havde fået forlænget mine sygedagpenge selv da han sagde de ikke var.
Der blev indhentet lægelige oplysninger men jeg fik afslag på afslag og nu er sagen i beskæftigelsesministerium og der er advokat på.

Da jeg er blevet rådgivet om og selv søge førtidspension og manglede ny status fra min speciallæge tog min mand ud til ham idag for og høre om han ikke kunne skrive en.
Men nu var lægen også træt af Kommunens opførsel og ringede til Kommunen som oplyste ham at min sag var lukket
Har nogen af Jere prøvet det og hvad betyder det for min sag? Er det fordi sagen er i beskæftigelsesministerium eller en fejl ved kommunen? For da jeg talte med kontanthjælp afdelingen igår sagde de at min sag var aktiv i jobcenter????
Speciallægen informerede dem han talte med i Kommunen at jeg nu har været i medicinsk behandling som ikke har hjulpet og derfor min situation er stationær. Så Kommunen kunne søge om og få lavet en statuserklæring og indstille mig til førtidspension.

Advokaten har allerede sendt en klage afsted om Kommunens udtalelse forleden om der ingen sagbehandler var til mig før september. Jeg håber på at i kan komme med trøst om at jeg er på rette vej eller om jeg skal vente eller søge pension på de manglende papir i min sag.

Det er som min mand siger skrue uden ende.
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 10:22   #6
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 15
Frue.Hansen er ny på vejen
Jeg er ny herinde og har også brug for Jeres hjælp.
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 19:22   #7
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jamen, sikke dog en gang rod! Jeg har ikke lige nogle gode råd til, hvad du kan/skal gøre nu, men der er masse af kloge hoveder herinde, der sikkert har en ide eller to...? Stort knus
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 21:03   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej fru hansen,

jeg har heller ikke nogen gode råd som sådan. men jeg vil bare lige side, at det jo er andre syge/handicappede som sidder her og giver gode råd, de er ikke på hele tiden, og kan have dage med for mange smerter, eller slet og ret have familiebesøg og ikke tid til at kigge på trådene..

det føles godt nok ensomt når man sidder og tørster efter svar, det kender jeg godt,
jeg håber med dig at der snart kommer en god ide og noget at bygge videre på.
knus herfra
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 22:08   #9
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære fru Hansen ... Jeg har selv lige søgt en § 17 .... Er stort set i samme situation som dig, og ved også godt, at du må have det lige så forfærdeligt, som jeg har det (du kan læse i "Lidt Trivalliteratur", hvis du har lyst ); men da du lige som jeg, ikke er blevet sagsbehandlet er den jo lidt tricky; men nogle af K10's dejlige medlemmer har skrevet, som kommentar til min ansøgning (se venligst de sidste sider i "Lidt trivalliteratur") at du skal søge en "§ 17 på det foreliggende grundlag", som phhmw også har svaret dig, at du bør gøre

Han er en af dem, som er VIRKELIG inde i reglerne, så jeg vil råde dig til at følge hans råd !

Gør følgende:

Skriv adressen på din kommune i dit brev, dine egne data og skriv noget a la:

Undertegnede skal hermed ansøge om pension efter § 17 på det foreliggende grundlag.

Anfør dine grunde, som jeg jo ikke kender; men du er mere end velkommen til at bruge noget af det jeg har skrevet, hvis du kan bruge det!

Så skriver du også en kvittering med Navn, dato, underskrift samt stempel, og så går du ned i "Borgerservice" og afleverer det mod at få underskrift, dato osv. ... Det er for at du har et bevis for at du har afleveret din ansøgning, for 'ting' har det med at blive væk i kommunerne, hvis de er vigtige

Jeg kan sq godt forstå at det er svært, for jeg var også selv meget i vildrede med, hvad jeg skulle skrive, da jeg tog beslutningen, for hvad skal man skrive, når kommunen IKKE har sagsbehandlet osv.

Hovedsagen er, at du får afleveret din ansøgning, og så må alle 'romanerne' komme senere når/hvis det bliver nødvendigt.

Jeg er så ret sikker på, at der er nogen der kan rådgive dig bedre end jeg kan, da jeg selv står i det samme L... til halsen, som du gør

Men du skal vide een ting, det er at der nok skal dukke nogle brugbare svar op hèr på K10, for der er både dygtige og meget kompetente mennesker her på siden; men disse mennesker har jo, lige som du, også andre ting der kræver deres opmærksomhed, så vær lidt tålmodig (selvom jeg godt ved, hvor svært det kan være )

Du skal ihvertfald have en masse fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 23:42   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sådan som jeg læser det, så i du på rette vej - der sker nok lidt skred i tingene nu hvor advokaten har skrevet brevet, og din læge er på din side.

Hvor om alting er, så vil jeg som flere er inde på, også råde dig til at søge §17, for det er en super god måde at få banket i bordet på, og få tvunget kommunen til at få set ordenligt på din sag.
Dog ville jeg lige vente til advokaten får svar tilbage fra kommunen. Skriver de så noget pløre du ikke kan bruge til noget. SÅ sætter du ind!
Det bedste ville jo have været at kommunen er enige med indstillingen til førtidspension, så du kunne søge på det bredde grundlag, nemlig §18.

Grunden til de manglende svar fra 'hardcore-tøzerne', er nok mere fordi nogle er på ferie og andre bare trænger til en pause. Men de skal nok vende tilbage!!

Det skal nok gå Frue. Hansen!!

Noget helt andet er, at vi lige har haft en Fru.Hansen som har fået førtidspension, så det er ikke utænkeligt at nogen har set dit indlæg og tænkt det var et af de ældre (og derfor ikke har studeret det yderligere)....og forvekslet dig med den anden.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til evt. §17 ansøgning solskin1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 08-12-2012 20:52
Noget sted man kan få hjælp til ansøgning om førtidspension? Abraxus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 04-07-2012 20:06
§ 17 ansøgning Forvirret hjælp LUM Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 41 01-11-2011 22:33
Hjælp har fået svar på førtidspension ansøgning Frue.Hansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 42 14-12-2009 09:23
Ansøgning om hjælp til bil indstillet til afslag steine Spørgsmål ang fleksjob 23 08-11-2009 03:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension